۸۷۷۶۶۹
۱۰ نظر
۵۰۰۱
۱۰ نظر
۵۰۰۱
پ

سیب‌زمینی ارزان نشد

سیب‌زمینی همچنان در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و عمده‌فروشی‌ها از ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان و در خرده‌فروشی‌ها و مغازه‌های سطح شهر از ۷۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود و قیمت‌ها تغییری نکرده است.

خبرگزاری ایسنا: سیب‌زمینی همچنان در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و عمده‌فروشی‌ها از ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان و در خرده‌فروشی‌ها و مغازه‌های سطح شهر از ۷۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود و قیمت‌ها تغییری نکرده است.

قیمت سیب‌زمینی در بازار در ماه‌های گذشته با نوسانات بسیاری روبرو بود به گونه‌ای که از کیلویی حدود ۳۰۰۰ تا حدود ۵,۰۰۰ تومان در میادین و عمده‌فروشی در روزهای ابتدایی امسال پس از تعطیلات نوروزی به کیلویی ۵۰۰۰ تا ۷,۰۰۰ تومان در این روزها رسیده است و در خرده‌فروشی نیز قیمت سیب‌زمینی که طی هفته گذشته تا کیلویی ۱۰ هزار تومان افزایش یافته، هنوز هیچ تغییری نکرده است.

در این رابطه اسدالله کارگر - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: قیمت سیب‌زمینی در بازار هیچ تغییری نسبت به هفته گذشته نکرده است و هم‌اکنون کیلویی ۵,۰۰۰ تومان تا ۷,۰۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره‌بار عرضه می‌شود و از نظر قانونی فروشندگان میوه می‌توانند تا ۳۵ درصد سود منطقی روی این نرخ‌ها اضافه کرده و سپس آن را بفروشند.

وی افزود: یکی از عمده‌ترین دلایل افزایش قیمت سیب‌زمینی، صادراتی است که طی هفته‌های گذشته مجدداً از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت آزاد شده است و امروز با وجود اینکه کمبودی در بازار وجود ندارد و مشاهده نمی‌شود، قیمت این محصول بالا است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تاکید کرد: اگرچه به هیچ وجه با ممنوع شدن صادرات سیب‌زمینی موافق نیستیم اما باید صادرات این محصول و ارزآوری آن به‌گونه‌ای انجام شود که اینگونه در بازار تنش ایجاد نکند و مردم بتوانند سیب‌زمینی را با قیمت مناسب تهیه کنند.

این وضعیت در حالی است که با وجود اینکه قیمت سیب‌زمینی در بازار همچنان روی کیلویی ۷۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان باقیمانده و کاهش نیافته است، دستگاه‌های متولی هنوز هیچ تصمیم جدیدی پس از لغو ممنوعیت صادرات این محصول که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک اتخاذ شده است، نگرفته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما سیب زمینی را هم از سفره هایمان حذف کردیم ازاین به بعد آب و خاک می خوریم بهترین غذای آماده البته اگه گران نشه

    • بدون نام

      الان وزیر ناوزیر جهاد میگه سیب زمینی هم حباب داره

    • بدون نام

      باخواندن این خبر متوجه میشیم که کرم از درخت است که نمیتواند اب واملاح رابه درخت برسونه.باید درخت راسمپاشی کنیم....کشاورز بی زمین.

    • بدون نام

      چرا

    • فضولباشی

      مدیرانی که عرضه ثباط قیمت یک سیب زمینی راندارندمعقول است حکومت کشورپهناوری چون ایران برعهده اشان باشد؟

    • ram

      چه مدیریتی از دیروز کل بناب رو گشتم یه جا سیب زمینی پیدا کردم الکی نگید کمبود نداریم همش صادر میشه یه عده پول به جیب میزنن مردم فقیر هم پول خرید سیب زمینی رو هم ندارن چه کسی جواب شکم گشنه این مردم بیچاره رو خواهد داد

    • بدون نام

      صادرات را ممنوع کنند

    • بدون نام

      کاش به جای سیب زمینی این مسءولین بی تدبیروصادرمیکردن که عرضه ندارن قیمت سیب زمینی روکنترل کنن

    • بدون نام

      یکی نیست جلو این سیب زمینی رو بگیره از دلار داره جلو میزنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا تو زمین از کشاورز مفت میخرن میدان باری دلال خون مردم مکیدن سودش به کشاورز که نمیرسه به دلال میدان باریها میرسه کشاورز بدبخت فقط ضررش براش میمونه مگر همین ریس اتحادیه نگفته باید میدان باری ۳۵درصد بکشه روش بعد بفروشه اینه یعنی چی ولله قانون اگر این میدان باریها تنبیه کنه خیلی خوب میشه خیلی دزدن خیلییی نه کم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج