۸۷۷۶۸۰
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

آذری: دوران برده‌داری در فوتبال تمام شده

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با انتقاد از رویکرد باشگاه تراکتور در قبال سه بازیکن سرباز، گفت: دوران برده داری در فوتبال تمام شده است و متاسفانه به آقای زنوزی اطلاعات غلط می‌دهند.

خبرگزاری مهر: سعید آذری ضمن اشاره به مشکل بازیکنان سرباز این تیم که در تراکتور مشغول گذراندن خدمت سربازی بودند، تاکید کرد که تا انتهای کار پیگیر حق و حقوق باشگاه است. آذری همچنین با بیان اینکه تهدیدهای فدراسیون فوتبال برای پیاده کردن استانداردسازی در فوتبال عملیاتی نیست، از فدراسیون خواست حرف‌هایی بزند که بتواند اجرا کند.

مشروح گفتگوی آذری در ادامه می‌آید:

فقط یک مدافع و یک مهاجم می‌خواهیم

آذری درباره نقل و انتقالات ذوب آهن گفت: بر اساس سیاست آقای منصوریان و کادر مربیگری کار را پیش برده ایم. فقط یک مدافع وسط و یک سانتر فوروارد دیگر می‌خواهیم تا جنس تیممان جور شود. ما تنها تیمی هستیم که ساختار بازیکنانمان را حفظ کرده ایم.

وقتی از بین ۳۰ - ۳۵ بازیکن فقط دو نفر جدا می‌شوند، این نشان می‌دهد ثبات حاکم است بخصوص اینکه قراردادهای بلند مدت به ما در این زمینه کمک کرده است. بدون شک مجموعه یک دست از مجموعه جدید هماهنگ‌تر است. موقعیت ذوب آهن اقتضا می‌کرد که بازیکنان خودمان را حفظ کنیم چرا که بازی‌های آسیایی نزدیک است و باید تیم هماهنگ باشد.

به هر قیمتی بازیکن نمی‌گیریم

وی درباره وضعیت کریستین اوساگونا مهاجم نیجریه‌ای این تیم اظهار کرد: فقط بحث اوساگونا نیست. ذوب آهن حاضر نیست بازیکنی را به هر قیمتی جذب کند. ما روی یک نمودار مالی مشخص حرکت می‌کنیم. تفکرمان این است که جوری حرکت کنیم تا نه بازار را تحت تأثیر قرار بدهیم و نه ما تحت تأثیر بازار باشیم.

به عنوان یک باشگاه وظیفه داریم ثبات را در بازار هم ایجاد کنیم. اینطور نیست که به هر قیمتی بازیکن بگیریم. این موضوع در هیأت مدیره باشگاه هم تدوین شده است. اگر حضور ذهن داشته باشید در دوران مدیریتم سراغ بازیکنان گران قیمت آنچنانی نرفته ام. همیشه تاکید داشته ام که باید قالب تیمی حفظ شود.

اوساگونا باید قیمتش را پایین بیاورد

مدیرعامل ذوب آهن در پاسخ به این سوال که پس اوساگونا را باید بازیکن جدا شده از ذوب آهن دانست؟ تصریح کرد: اگر اوساگونا قیمتش را پایین نیاورد، با او قرارداد نمی‌بندیم. اینکه می‌گویند این بازیکن از الغرافه و الکویت هم پیشنهاد دارد، گمانه زنی است. هرچند که در نهایت نه اوساگونا بدون تیم می‌ماند و نه ما بدون مهاجم.

برای امضای قراردادها باید وجدان داشت

آذری ادامه داد: اینکه بازیکنی فصل اول ۹۰ هزار دلار بگیرد و در فصل دوم خواهان ۵۰۰ هزار دلار شود، از منطق به دور است. کسی که می‌خواهد زیر چنین قراردادی را امضا کند باید وجدان داشته باشد بخصوص در این شرایط سخت اقتصادی که مردم در مضیقه هستند. نباید زیر هر عدد و رقمی را امضا کرد. قبلاً هم گفته بودم که بر بازار اشراف داریم و رقم بودجه باشگاه هم مشخص است.

به زنوزی اطلاعات غلط می‌دهند؛ سربازان باید برگردند

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در ادامه صحبت‌هایش با خبرنگار مهر، به وضعیت احسان پهلوان، دانیال اسماعیلی فر و مهدی مهدی پور سه بازیکن سرباز این تیم که در تراکتور حضور دارند، اشاره کرد. روز گذشته مدیرعامل تراکتور اعلام کرده بود این بازیکنان تا نیم فصل در تبریز می‌مانند. آذری در واکنش به این مسئله گفت: ما مکاتبات لازم را با فرماندهان عالیرتبه سپاه پاسداران انجام داده ایم.

خدمت این بازیکنان تمام است و باید به اصفهان برگردند. متأسفانه بعضی از اطرافیان آقای زنوزی (مالک باشگاه تراکتور) به وی اطلاعات و مشاوره‌های غلط می‌دهند. اینکه می‌گویند بازیکنان ما باید تا نیم فصل در تراکتور بمانند، اصلاً درست نیست. بازیکنان ما باید قبل از آغاز خدمت سربازی خود به دوران آموزشی می‌رفتند. نمی دانم چرا این اتفاق برای آنها رخ نداده و بعد از پایان خدمت، به آموزشی رفته اند. ما هم وقتی خودمان به خدمت سربازی رفتیم، اول آموزش دیدیم.

زنوزی گفت اسماعیلی فر برای تراکتور؛ دو بازیکن دیگر را آزاد می‌کنم!

آذری در پاسخ به این سوال که آیا با مالک تراکتور در این زمینه به توافق نرسیده است؟ یادآور شد: من هفته گذشته با آقای زنوزی صحبت کردم. ایشان گفت دانیال اسماعیلی فر را به من بدهید تا آن دو بازیکن دیگر را آزاد کنم! مگر زندان است که یک نفر را بگیرند و دو نفر را آزاد کنند؟ به آقای زنوزی گفتم ما هر سه بازیکن را می‌خواهیم. وقتی ایشان اینطور می‌گوید، پس حتماً راهکاری وجود دارد.

فدراسیون کاری نکند به AFC و فیفا شکایت می‌کنیم

وی تاکید کرد: نمی‌گذارم حق باشگاه ذوب آهن ضایع شود. تا ته قضیه را می‌روم. اگر فدراسیون فوتبال هم تا دو روز آینده کاری انجام ندهد، ابتدا به کنفدراسیون فوتبال آسیا و سپس به فیفا شکایت می‌کنیم. پیگیر حقمان هستیم و باید بازیکنانمان را پس بدهند.

دوران برده داری در فوتبال تمام شده است

مدیرعامل ذوب آهن گفت: دوران برده داری در فوتبال تمام شده است. فیفا برده داری را از بین برده است. اینکه بخواهیم با بازیکنان، گروکشی کنیم درست نیست. تا امروز هم حرفی نزدیم و دوستانه خواهش می‌کنیم بازیکنانمان را پس بدهند.

تصمیمات فوتبالی از جای دیگری گرفته می‌شود

آذری همچنین در واکنش به تهدیدهای فدراسیون فوتبال مبنی بر استانداردسازی باشگاه‌ها و عدم برگزاری مسابقات لیگ، اظهار کرد: از فدراسیون فوتبال می‌خواهم چیزی را که نمی‌تواند انجام بدهد، نگوید. یک زمانی گفتند دوربین‌های تلویزیونی را به ورزشگاه راه ندهیم و همه مدیران زیر نامه را امضا کردند اما بنده تنها مدیری بودم که جلوی دوربین‌ها را گرفتم. بعضی از تصمیمات فوتبالی از جای دیگری گرفته می‌شود. نباید حرفی که قابلیت اجرایی ندارد، مطرح کرد.

هیچ باشگاهی هزینه VAR را پیش بینی نکرده است

وی درباره استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدئویی هم تصریح کرد: پیاده کردن این سیستم ۷۵ هزار یورو هزینه دارد که هیچ باشگاهی آنرا در بودجه خودش پیش بینی نکرده است.

اردوی خارجی نمی‌رویم

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در پایان درباره احتمال برپایی اردوی خارجی پیش فصل گفت: فکر نمی‌کنم با این شرایط ارزی به اردوی خارجی برویم مگر اینکه بتوانیم اسپانسر پیدا کنیم. البته زمان زیادی هم نداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • y.m

      خیلی مرده بهترین مدیر فنی و حرفه‌ای که توی ایران وجود داره دمتگرم

    • بدون نام

      ایول دمش گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج