۸۷۷۸۱۹
۱۹ نظر
۵۰۲۰
۱۹ نظر
۵۰۲۰
پ

بیانیه آمریکا و متحدانش علیه ایران

چهار کشور آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و امارات با صدور بیانیه ای مشترک با ابراز نگرانی درباره افزایش تنش ها در منطقه خاورمیانه،‌ ادعای بی اساس خود مبنی بر نقش ایران در بی ثباتی منطقه و حمله به نفت کش ها در خلیج فارس و دریای عمان را تکرار کردند.

ایرنا: چهار کشور آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و امارات با صدور بیانیه ای مشترک با ابراز نگرانی درباره افزایش تنش ها در منطقه خاورمیانه،‌ ادعای بی اساس خود مبنی بر نقش ایران در بی ثباتی منطقه و حمله به نفت کش ها در خلیج فارس و دریای عمان را تکرار کردند.

در این بیانیه که از طریق تارنمای وزارت خارجه انگلیس منتشر شده، آمده است: این حملات آب راه‌های بین المللی را که همه ما برای کشتیرانی به آن متکی هستیم تهدید می‌کند. این در حالی است که کشتی‌ها و کارکنان بایستی در امنیت کامل از آب‌های بین المللی تردد کنند.

این بیانیه ادعایی، از ایران خواسته تا دست از آنچه که از آن به عنوان «اقداماتی که منطقه را تهدید می‌کند» یاد شده، بردارد و بر ضرورت راه‌حل دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها تأکید شده است.

همچنین دراین بیانیه، نسبت به حملات جنبش انصار الله یمن علیه عربستان توسط موشک‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین، ابراز نگرانی شده و در عین حال از عربستان سعودی (به عنوان کشور متجاوز به یمن) حمایت کامل شده و خواستار توقف سریع حملات جنبش انصار الله شده اند.

بیانیه آمریکا و متحدانش علیه ایران

صادر کنندگان این بیانیه ادعایی، بر تعهد خود در خصوص روند صلح در یمن تأکید و از اقدامات «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن حمایت کرده‌اند و از طرف‌های یمنی خواسته اند تا به‌طور سازنده با فرستاده ویژه سازمان ملل برای سرعت بخشیدن به اجرای توافق استکهلم تعامل کنند.

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که عربستان و امارات به عنوان آغاز کنندگان جنگ علیه یمن و انگلیس و آمریکا هم به‌عنوان حامیان تسلیحاتی این تجاوز، متهم هستند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن به عنوان فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصورهادی» رییس‌جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده‌خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو کرده است، به‌گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ترین فاجعه انسانی نامید.

انگلیس از زمان آغاز جنگ یمن مجوز فروش حدود پنج میلیارد پوند سلاح به عربستان سعودی را صادر کرده و در آموزش نیروهای سعودی نیز نقش جدی داشته است. این کشور همچنین دو سال قبل پیش‌نویس قرارداد فروش ۴۸ جنگنده «تایفون» را در جریان سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به لندن امضا کرده است.

دادگاه انگلیس هفته گذشته با صدور حکمی که یک پیروزی چشمگیر برای گروه‌های ضد جنگ محسوب می‌شود، فروش سلاح به عربستان توسط دولت انگلیس را غیر قانونی اعلام کرد.

قضات دادگاه اعلام کردند که فرایند تصمیم‌گیری دولت برای فروش سلاح به عربستان اشتباه بوده است. هرچند این به معنای توقف سریع مجوز صدور سلاح به عربستان نیست اما در جلسه دادگاه تأکید شد که دولت انگلیس بایستی این معاملات را موردبازنگری قرار دهد.

از سویی، نمایندگان جنبش مردمی انصار الله و دولت فراری یمن در ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) گذشته درنتیجه رایزنی‌هایی که در استکهلم سوئد انجام شد، در خصوص رفع مشکلات استان الحدیده در غرب این کشور و نیز درباره پرونده تبادل اسیران دو طرف به توافق رسیدند.

بااین‌حال، انصار الله می‌گوید که ائتلاف عربی به تعهدات خود به توافق استکهلم پایبند نیست و در این مسیر کارشکنی می‌کند. تاکنون چندین بار برای پایان دادن به جنگ یمن تحرکاتی صورت گرفته اما هر بار با کارشکنی عربستان و متحدان آن به بن‌بست رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اوضاع واحوال ما دست کمی از یمنی‌ها نیست، چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامست، لطفا یه ذره بجای دلسوزی برای بقیه دلتون واسه مردم خودتون بسوزه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من موندم اینایی که منفی دادن فازشون چیه؟!

    • سید رسول

      خیلی حرف زور میزنند این جاهلان سعودی و متحدانشان. آخه شما نامردها دارین روی سر این فلکزده ها بمب میریزین، اونا نباید از خودشون دفاع کنن،؟ بخدا خیلی زوره
      خدا نسلتان را از روی زمین بردارد

    • amin

      غلط کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمريكا هيچ غلطي نميتواند بكند

    • بدون نام

      حملات سایبری روز شنبه گذشته به تاسیسات و سامانه های موشکی و پدافندی ایران و حمله دیگری به گروه اطلاعاتی ایران بطور گسترده ادامه دارد

    • بدون نام

      جنگ یمن به ما چه ربطی داره ؟

      پاسخ ها

      • ساده لوح 24 ميليوني

        واقعا ربطش رو نميفهمي؟؟؟؟پس نظر نده وقتي ساده ترين مسائل هم حاليت نميشه
        وقتي آمريكا هزاران كيلومتر اونور تو اومده تو يمن و داره جنگ راه مييندازه و غيره ما كه به يمن چسبيديم مداخله نكنيم؟!تو نميفهمي وقتي خونه همسايت آتيش بگيره اگر اطفا نشه چند دقه ديگه اتيش به خونه تو سرايت ميكنه!!!

    • بدون نام

      این احمق‌ها خصوصا گاوهای شیرده ناشیانه وبه دستور ارباب ترامپشون خودشان در منطقه تنش ایجاد می کنند بعد می اندازند گردن ایران به این مربع دیوانه فقط باید خندید

    • کرمانشاه

      سرشاخ !!

    • بی نام

      برید بمیرید همتون!!

    • امیری چهارمحال و بختیاری

      لعنت خدا ورسولش بر شماها که این قدر پست و دروغ گو هستین لعنت بر آل سقوط

    • بی نام

      شوماها راست میگید

    • بی نام

      شوماها راست میگید

    • علیرضا

      اسرائیل خان حرفی نزدن ؟؟

    • م ش

      به این چهار کشور باید گفت زرشششششک

    • بدون نام

      برید گم شید بابا کم اوردید ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روباه پیر انگلیس زیرکانه با عوامل خود نفوذ میکند بعد مثل کفتار هجوم می آورد و طعمه را میدزد .
        حال در کنار آمریکا بدنبال سهمی تلاش میکند مفتخور.

    • بدون نام

      درود برملت ومقاومت یمن ،آمریکا ومتحدینش هیچ غلطی نمی توانند بکنند پایتخهای سعودی وامارتی بیش از این منتظر شلیک موشک نگذارید .انها ازترس بخودشان بخیر سرشان کرده اند ،(درود برمردم مظلوم ومقاوم یمن )

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج