۸۷۷۹۰۶
۱۷ نظر
۵۰۰۷
۱۷ نظر
۵۰۰۷
پ

ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تاکید کرد: اگر سیگنال‌های منفی به بازار وارد نشود، روند قیمت‌ها در بازار خودرو همچنان نزولی خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تاکید کرد: اگر سیگنال‌های منفی به بازار وارد نشود، روند قیمت‌ها در بازار خودرو همچنان نزولی خواهد بود.

سعید مؤتمنی اظهار کرد: این روزها بازار خودرو همچون روال هفته گذشته آرام بوده و تغییر خاصی در قیمت‌ها ایجاد نشده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه اگر سیگنال‌های منفی به بازار خودرو وارد نشود، انتظار داریم باز هم قیمت‌ها کاهش یابد، اظهار کرد: اگر بازار از سیگنال‌های منفی به دور باشد، همچنان آرام خواهد ماند و روند کاهشی را ادامه خواهد داد. به عنوان مثال زمانی که صحبت از ورشکستی خودروساز می‌شود یا اینکه اعلام می‌شود که قیمت تمام شده پراید به فرض مثال یک عددی است و به یک عدد دیگر فروخته می‌شود؛ سیگنال‌های منفی است که می‌تواند بازار را ملتهب کند؛ بنابراین باید از ورود این سیگنال‌ها به بازار جلوگیری کرد.

نبود خریدار در بازار خودرو

وی تصریح کرد: در حال حاضر خریدار در بازار خودرو بسیار کم است. زمانی هم که خریدار نباشد، بازار تعلیق شده و قیمت‌ها کاهش می‌یابد. درواقع کسانی که طی ماه‌های گذشته به خاطر سوددهی بازار خودرو وارد این بازار شده بودند؛ خودروها روی دستشان مانده و قصد فروش دارند، اما خریداری وجود ندارد.

مؤتمنی ادامه داد: به عنوان مثال کسی که با انگیزه سرمایه‌گذاری و کسب سود، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را ۱۱۰ میلیون تومان خریداری کرده و الان قیمت این خودرو به ۸۵ میلیون تومان رسیده، در حدود ۲۵ میلیون تومان ضرر کرده است. افراد باتجربه که در این بازار هستند دست به چنین کاری نمی‌زنند. این افراد گمان می‌کردند اتفاق خاصی در بازار خودرو خواهد افتاد؛ لذا به آن هجوم آورده و بازار را ملتهب کردند اما اکنون هم در خودروهای وارداتی و هم در خودروهای داخلی، متحمل ضرر شده‌اند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران اظهار کرد: از سوی دیگر اگر عرضه خودرو به بازار بیشتر بود، ریزش قیمتی بیشتری را شاهد بودیم. در هفته اخیر که عرضه به بازار کمی کند شد، کمی از ریزش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کرد که علت این موضوع صحبت‌های اخیر خودروسازان است. در حقیقت خودروسازان تمایلی به کاهش قیمت خودرو ندارند و هراز چندگاهی که قیمت‌ها نزولی می‌شود، صحبت‌هایی می‌کنند که در بازار اثرات خوبی ندارد.

وی افزود: همچنین این عکس‌هایی که از پارکینگ پر از خودروی خودروسازان منتشر شد، در ذهن خریدار این تصور را ایجاد می‌کند که نهایتاً این خودروها به بازار عرضه خواهد شد و در هر صورت خودرو هست و دیر یا زود این خودروها تکمیل و به بازار عرضه می‌شود، بنابراین قیمت‌ها باز هم باید کاهش یابد.

قیمتها باز هم کاهش می یابد

مؤتمنی با بیان اینکه باید قبول کرد که قیمت‌ها در بازار خودرو بیش از اندازه بالا رفته بود، اظهار کرد: البته هنوز قیمت‌ها به میزانی که منطقی باشد در بازار نرسیده است و خریداری در بازار وجود ندارد؛ بنابراین این روند ادامه خواهد یافت و باز هم قیمت‌ها را کاهش خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • milad m

      بازار ایران دنده عقب نداره..اینها فقط حرف روی کاغذه عملی نیست

      پاسخ ها

      • ساناز

        اره کاملادرست هست دیروزخواهرم رفت بازارپرایدبخره فروشنده گفت یک کلام131پنجاه میلیون

    • بدون نام

      نخریم درست میشع

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میخریم تادرست نشه تاابد امین

      • بدون نام

        کاملا درسته.تنها راه حل همینه.

    • بدون نام

      قیمت کامیون هم باید کاهش یابد نه تنها سواری

    • بدون نام

      عجب سیگنال قوی ای هستش

    • شایان

      این اقا که شغلش دکور هست چرا خودرو داشت میرفت بالا از این حرف ها نمیزد....بعدش پس چرا لوازم یدکی ارزان نمیشه...تجربه این چند سال اخیر میگه که قیمت خودرو ارامش قبل طوفانه و قیمت ها دستوری پایین است

    • سمیه سنجیده

      قیمتا الکی بالا رفته

    • بدون نام

      من پراید می خرم 7 ملیون نه نبیشتر

    • بدون نام

      کدوم روند نزولی بابا چرت نگو

    • بدون نام

      شما خودتون جو روانی ایجاد کردید تو بازار و مردم تو شک و تردید گذاشته اید بعد میگید سایت ها قیمت را بالا برده اند هروز یه مطلب دروغ نقل قول از دیگران که اصلا صحت ندارد وباعث رکود در بازار میشود نشر میدهید نشر اکاذیب تازه جرم هم دارد

    • بدون نام

      بزارن ضرر کنن دلالاهای بی همه چیز...مگه مردم کارگر رو گنج نشسته ن که بیان اینقدر پول بابت قوطی حلبی بدن تمام اجناس ها باید به قیمت قبل برگرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسانیکه خانه گران وخودرو گران می خرند به هموطنانشان وبه کشورخیانت می کنند برادرعزیز اگرپول زیادداری و خانه گران وخودروگران می خری بایدبه آینده کشورت هم فکربکنی چرا مابایدبا دست خودمان کشورمان را ویران کنیم آیا آخروعاقبت گرانی خرابی وویرانی کشورنیست پس بیایید دست دردست هم با نخریدن اجناس گران باتمام قدرت جلو گرانی تمام کالاها را بگیریم تولیدکننده ای که به بهانه تحریم وبهانه های دیگه مرتب جنس تولیدی اش را گران می کندوبه آینده مردم وکشورفکرنمی کندغلط می کنداز امکانات ومزایای کشور استفاده می کندمردم باید با مشت آهنین توی دهان اینها بکوبندتا حساب کاردستشان بیاید ومتوجه شوندکه مردم به آنها اجازه خیانت به کشوررا نخواهندداد پس خواهروبرادرگرامی خانه گران نخرچون دلال می خواهدسرنوشت وکنترل زندگی من وتو را در دست بگیردنبایدبه دلال وگرانفروشان اجازه دادبازندگی مردم بازی کنندماشین گران نخرتا پدرسوخته هایی که برای مختل کردن زندکی مردم نقشه ها دارندورشکست شده ومحوشوندهمه باهم یک یا علی گفته وبا تمام قدرت جلو گرانی بایستیم واجازه قدرت نمایی به گرانفروشان ندهیم

    • بدون نام

      خریدار در بازار نیست همه فروشنده هستن حتی دلالهایی که خودرو خریده بودن و انبار کرده بودند همه فروشنده شدند ولی کسی خریدار نیست ، ظاهرا مردم به این نکته مهم رسیدند که نخرند تا ارزان بشه

    • ر ک

      شتردرخواب بیند پنبه دانه ...

    • حسین پرویزی

      این آب دهان سربالا ست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج