جاباما
۸۷۷۹۸۹
۱۲ نظر
۵۰۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
پ

احتمالا ترامپ امروز اینستکس را تحریم می‌کند

یک نشریه آمریکایی به نقل از منابع مطلع مدعی شد که احتمال دارد کانال ویژه مالی اروپا با ایران (اینستکس) امروز از سوی واشنگتن تحریم شود.

خبرگزاری فارس: یک مقام نزدیک به خزانه‌داری آمریکا به نشریه «وال‌استریت ژورنال» گفت که در بین محدودیت‌هایی که قرار است امروز (دوشنبه) آمریکا علیه اعلام کند، احتمالا تحریم کانال ویژه مالی اروپا با ایران موسوم به «اینستکس» نیز وجود داشته باشد.

ترامپ طی پیامی در صفحه شخصی توئیتر خود گفت روز دوشنبه (امروز) تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال می‌کند. «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز روز گذشته با تایید این خبر، گفت واشنگتن در تلاش است تا از رشد اقتصاد ایران جلوگیری کرده و راه‌های دور زدن تحریم‌ها را مسدود کند.

علی‌رغم اینکه ترامپ یا دیگر مقامات آمریکایی جزئیاتی از تحریم‌های ادعایی امروز اعلام نکرده‌اند اما این نشریه احتمال می‌دهد که این محدودیت‌ها بیشتر به‌صورت ثانویه و به‌شکل جریمه کردن بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و شرکت‌های تجاری خارجی باشد که هنوز هم در هر حوزه‌ای با ایران در ارتباط هستند.

اینستکس سرواژه‌ای است که از قرار گرفتن حروف ابتدایی عبارت «Instrument in Support of Trade Exchange» به معنای «ابزاری برای حمایت از مبادلات تجاری» تشکیل شده است. سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس روز ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۷ بود که رسماً ثبت این کانال را اعلام کردند.

با اینکه خزانه‌داری آمریکا به سوال این نشریه درباره ماهیت تحریم‌ها پاسخی نداد اما وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع احتمال می‌دهد که دیگر بخش‌های اقتصاد ایران که هنوز تحریم نشده‌اند، مانند تولید کالاهای صنعتی یا مصرف‌کننده هدف قرار بگیرند.

بر این اساس، دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند که دولت‌های فرانسه، آلمان و بریتانیا اخیرا (شنبه یا یکشنبه) درخواست دیپلماتیک رسمی به تهران مبنی بر لزوم پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهد برجامی مرتبط با سقف ذخایر اورانیوم غنی‌شده ارسال کرده‌اند.

مقامات اروپایی همچنین در گفت‌وگو با این نشریه هشدار دادند که عدم پایبندی ایران به تعهداتش می‌تواند عواقب جدی برای آنها داشته باشد اما در عین حال توانایی اروپا برای اثرگذاری بر ایران نیز محدود است.

روزنامه «واشنگتن‌پست» نیز چندی پیش در گزارشی با بیان اینکه از نظر اروپا، آمریکا مقصر تنش‌های کنونی در روابط با ایران است، به نقل از مقامات کاخ سفید نوشته بود که احتمال دارد هر نهاد اروپایی که برای دورزدن تحریم‌ها ایجاد شود، تحت تحریم‌های واشنگتن قرار بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب این هم از کانال اروپا یعنی اروپا علنا هیچی نیست همانند بره ای که افسارش در گردن آمریکاست. دم کدخدا و همه چیز کلا الکی هست. هر چه کنید همین است چیزی نیست جز خاری و ذلت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داریم گلابی وبرجام میخوریم وفکرکنم ریشش وداریم میخوریم

    • رضا

      این کانال که اصلا کار نمیکنه مثل اینه که پیکان 48 رو تحریم کنند

    • محمد

      چرا امریکا اینهمه یکه تازی میکند . پس این سازمان ملل چه کوفتی هست ... چرا یه کشور اینقدر اجازه پیدا کرده که تمام دنیا رو به گند بکشد ... چرا هیچ سازمان بین المللی یا نهادی مانع تک رویهای امریکا نمیشود .. سازمان ملل فقط برای ما سازمان ملله برای اونا هیچ گوهی هم نیست ؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • من

        من موندم این ها چرا با نظر تو مخالف هستن؟؟ اینایی که رای منفی دادن

    • جعفر

      محدودیتی نمانده هرغلطی بیشتره انجام بدهند مقامات آمریکایی

    • بدون نام

      خب بسلامتی انشاالله اگر دروغ است راست بشود تا شاید امید مسئولان از اروپا هم قطع بشود و بر گردند بر توان داخل متمرکز بشوند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدبختی از دو طرف برای مردم از خارج آمریکا از داخل مسئولین. مرگ بر آمریکا ومرگ بر ظلم در هرجا و از هر طرف

    • م

      اروپاييها چقد پرررو هستن !!!!!
      يه قرارداد با ايران بستن نامردا هيچ كدوم به تععهداتشون پايبند نيستن چطوري روشون ميشه به ايران بگن به قوانين برجام يه طرفه پاي بند بمونه !!!!؟؟؟؟؟؟
      من كه ديگه به عقل و شعور آمريكا و اروپاييها شك دارم
      شايدم چيزي مصرف ميكنن پاك عقلشون تعطيله خدايي

    • م

      اروپاييها چقد پرررو هستن !!!!!
      يه قرارداد با ايران بستن نامردا هيچ كدوم به تععهداتشون پايبند نيستن چطوري روشون ميشه به ايران بگن به قوانين برجام يه طرفه پاي بند بمونه !!!!؟؟؟؟؟؟
      من كه ديگه به عقل و شعور آمريكا و اروپاييها شك دارم
      شايدم چيزي مصرف ميكنن پاك عقلشون تعطيله خدايي

    • بدون نام

      نه که اینستکس کلی از مشکلات ایران را رفع و رجوع میکرد، حالا میخواد تحریمش کنه!!!!!!!!!! مثل اینکه کفگیر تحریمای ترامپ هم خورده به ته دیگ!!!!!!!!!

    • بدون نام

      کاری نابخردانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج