۸۷۸۲۳۳
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

مصرف برق ۷استان در وضعیت قرمز قرار گرفت

نقشه مصرف درکشور نشانگر آن است که استان‌های هرمزگان، سمنان، مرکزی، کردستان، زنجان و کلانشهرهای تهران و مشهد جزو مناطق پرمصرف کشور و در محدوده قرمز قرار دارند.

خبرگزاری تسنیم: نقشه مصرف درکشور نشانگر آن است که استان‌های هرمزگان، سمنان، مرکزی، کردستان، زنجان و کلانشهرهای تهران و مشهد جزو مناطق پرمصرف کشور و در محدوده قرمز قرار دارند.

رنگ قرمز در این نقشه نشان دهنده مناطقی است که میزان مصرف برقشان به بیش از حد مجاز رسیده است و از این رو ضروریست ساکنین این نواحی با کاهش حداقل ۱۰ درصد از برق مصرفی خود شرایط را برای تداوم تامین برق پایدار در این بخش‌ها امکان‌پذیر کنند.

نقاط زرد در این نقشه که دقایقی پیش منتشر شده نشان دهنده مناطقی است که مصرف برق آنها روبه افزایش است. هم اکنون خراسان رضوی، شمال کرمان، استان اصفهان، بوشهر، همدان، قزوین و آذربایجان‌شرقی در محدوده زرد و هشدار قرار دارند و مشترکان در این مناطق می‌توانند با کاهش حداقل پنج درصد از میزان برق مصرفی خود، در وضعیت سبز و پایدار قرار گیرند.

همچنین نقاط سبز در نقشه استان‌هایی را با مصرف متعادل و عادی نشان می‌دهد و بیانگر آن است که مشترکان در این مناطق با صنعت برق همکاری بیشتری دارند.

برپایه این گزارش، مشترکان می‌توانند برای کاهش میزان مصرف برق در پیک روزانه که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ تعیین شده است از دور کند کولرهای آبی استفاده، کولرهای گازی و سایر وسایل سرمایشی را روی درجه ۲۴ تنظیم کنند.

همچنین مشترکان با عدم استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جارو برقی، ماشین ظرفشویی و لباسشویی در ساعت‌های مذکور و یا انتقال آن به ساعت‌های پایانی شب یا اوائل صبح، می‌توانند در کاهش مصرف برق نقش بسزایی داشته باشند.

مصرف برق ۷استان در وضعیت قرمز قرار گرفت

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • m

      قطع کنین برقشونو شما که هیچ هنری ندارین جز بستن و قطع کردن و محروم کردن

    • بدون نام

      بابا گرمه. گرمهههههههه.مجبوریم از کولر استفاده کنیم چون هوا گرمهههههههه.فهمیدید ویا بازم بگم که هوا گرمههههههههههههههه.

    • بدون نام

      وقتی برق را صادرمی کنید معلوم است بقیه کشور دچار مشکلات برق میشوندشما اگرمی خواهیدبرق صادرکنید بایدشبکه برق صادراتی از شبکه برق داخلی بطورکل جدا شود هیچ ارتباطی باهم نداشته باشند وایستگاههای آنها ازهم جدا باشند از میزان برق مصرفی داخلی نبایدکاسته شده وصادرگرددوبه بهانه های مختف مردم را تحت فشاربدهیدکه میزان برق مصرفی را کاهش دهندشما که به بهانه های مختلف تعرفه برق را بالامی برید لا اقل برق را هم از مردم نگیرید مردم درتابستان نمی توانندبرق مصرف نکنندچون بعلت گرمای شدیدبه آن نیازدارند

    • بدون نام

      یعنی تو سال ۲۰۱۹ باید نگران مصرف برق باشیم؟!
      وقتی دنیا از باد معده هم برق تولید میکنن...

    • حمید

      من نمیدونم این کشورهای حوزه خلیج با این هوای گرمشون هیچ وقت کمبود نداشتن.تا کی میخان بیخ گلوی ملت را بگیرید بگید کم مصرف کنید خوب بیاین کولر گازی با سوبسید بدین مردم یا با وام کم بهره و کولر گازی کم مصرف دست مردم یرسونید تا هم مصرف برق و اب کم بشه

      پاسخ ها

      • شانجانی

        ایا کسی در وزارت فشار ( نیرو ی سابق) پاسخگو وجود دارد.چه اعلام کند .چرا قراعت کنتور برق که هر دو ماه یکبار انجام میگرفت .به چه دلیل اکنون به بیست روز کاهش یافته است.؟ ایا هزینه برق و گازی که به کشور عراق مجانی داده میشود.باید از جیب ملت نگون بخت ایران برداشت و پرداخت شود.؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج