۸۷۸۲۸۴
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

آغاز سری جدید مسابقه «دستپخت»

سید وحید حسینی درباره جزئیات فصل جدید مسابقه آشپزی «دستپخت» که این روزها روی شبکه «یک» آنتن می‌رود، توضیحاتی ارائه کرد.

آرمان نوشت: سید وحید حسینی درباره جزئیات فصل جدید مسابقه آشپزی «دستپخت» که این روزها روی شبکه «یک» آنتن می‌رود، توضیحاتی ارائه کرد. سیدوحید حسینی مجری و کارگردان مسابقه آشپزی «دستپخت» با اشاره به آغاز پخش این برنامه به مهر بیان کرد: مسابقه «دستپخت» در پنج سال در فرم‌های مختلفی اجرا شده و تنها مسابقه آشپزی حرفه‌ای در ایران بوده است. وی با اشاره به آموزش آشپزی در این مسابقه یادآور شد: ما از سال گذشته تجربه جدیدی داشتیم و تعدادی از کسانی که برای شرکت در این مسابقه آشپزی و آموزش به آنها انتخاب کردیم افرادی بودند که از آشپزی چیزی نمی‌دانستند.

حسینی درباره فصل جدید این برنامه نیز اظهارکرد: امسال شرکت‌کننده‌ها را از بین دختران و پسران ۱۹ تا ۲۵ سال که علاقه‌مند به آشپزی بودند انتخاب کردیم، ما هرروز برای آنها کلاس برگزار می‌کنیم و مدرسان شروع کردند به ارائه آموزش از پایه تا به سطح پیشرفته برسند.وی درباره اینکه این افراد چگونه انتخاب شده‌اند، توضیح داد: این دختران و پسران جوان طی فراخوانی برای مصاحبه آمدند و ما خواستیم در این مصاحبه به یقین برسیم که آیا اینها این آمادگی را دارند که آشپزی را به‌عنوان شغل آینده خود انتخاب کنند یا خیر.

آغاز سری جدید مسابقه «دستپخت»

ما متقاضیان زیادی از تهران و شهرستان داشتیم. ما از میان ۲۵۰۰ نفر حدود ۲۴ نفر انتخاب کردیم. این افراد از نظر آشنایی با آشپزی صفر هستند و بعد همزمان آموزش می‌بینند و مسابقه می‌دهند.وی با بیان اینکه این مسابقات به‌صورت گروهی برگزار می‌شود، گفت: ما در کارهای گروهی خیلی قوی نیستیم و چند سال است که والیبال ما یا چند رشته ورزشی گروهی مقام می‌آورد و بیشتر ورزش‌های تک نفره ما مقام می‌آورد.

به همین دلیل ما تلاش کردیم به این بچه‌ها یاد دهیم که کار در آشپزخانه کار گروهی است.تهیه‌کننده «دستپخت» درباره پخش این مسابقه عنوان کرد: پخش این مسابقه به‌زودی از ساعت ۲۳ آغاز می‌شود و یکشنبه تا چهارشنبه هفته‌ای چهار قسمت روی آنتن می‌رود که در ۴۰ قسمت پخش می‌شود و تا اول محرم ادامه دارد.

فرق «دستپخت» با «دورهمی» و «خندوانه»

وی با اشاره به نحوه جذابیت بخشی به این برنامه یادآور شد: «دستپخت» نزدیک‌ترین مسابقه آشپزی به معیار مسابقه‌های دنیاست.با این حال مشکلی در حوزه برنامه‌سازی آشپزی وجود دارد که مخاطب نه بو را می‌فهمد نه طعم غذا را و نمی‌تواند در این اتفاقات سهیم شود.

از طرف دیگر در برنامه‌هایی مثل «دورهمی» و «خندوانه» حضور چهره‌ها مخاطب را جذب می‌کرد ولی من با شرکت‌کننده معمولی باید مخاطب را جذب کنم بنابراین سعی می‌کنیم با حاشیه‌هایی این جذابیت را برای مخاطب ایجاد کنیم.مجری «دستپخت» اضافه کرد: ما حاشیه‌هایی از رقابت‌ها را برای مردم پخش می‌کنیم که آنها دلبسته یا علاقه‌مند شوند که شرکت‌کننده را دنبال کنند مثلا روی شخصیت آشپزها تاکید کردیم و از جنگ و جدل تا اعصاب‌خوردی آنها را در خلال این رقابت نمایش می‌دهیم.

وی با اشاره به حفظ اخلاق در ارائه این حاشیه‌ها تصریح کرد: حتما تلاش داریم اخلاق را لحاظ کنیم و به شرایط کاری و روحیه مردم واقفیم ولی در یک مسابقه فوتبال سرمربی به همه چیز از نارنجک تماشاگر تا داوری اعتراض می‌کند و بعد از بازی همه چیز تمام می‌شود. ما هم می‌خواهیم آموزش دهیم اگر دعوا و گریه و… اتفاق می‌افتد برای رقابت است و در کنار آن، رفاقت را هم حفظ کردیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی ح

      بابا این برنامه ها رو پخش نکنین اینقدر.
      مردم تو هزینه نون‌خالیشون موندن. هر کی ندونه خیال میکنه همه مردم ایران چشمشون به برنامه آشپزی شماس که‌عینشو هر روز تهیه کنن.
      اکثر مردم روزها گشنه اند بخدا.
      خجالت بکشید

    • بدون نام

      تو این گرونی که مردم ندارند گوشت و مرغ و سیب زمینی و پیاز و غیره بخرند این مسابقه فقط هدر دادن پول بیت‌المال است و مزخرفترین مسابقه این چند دهه رسانه میلی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج