۸۷۸۴۲۰
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

تشکیل ائتلاف برای تردد امن در خلیج‌فارس

در پی حمله به نفت‌کش‌ها در خلیج فارس، یک مسؤول ارشد در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، این کشور جهت حفاظت از آزادی دریانوردی در خلیج فارس به دنبال تشکیل ائتلافی با هم‌پیمانان خود است.

خبرگزاری ایسنا: در پی حمله به نفت‌کش‌ها در خلیج فارس، یک مسؤول ارشد در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، این کشور جهت حفاظت از آزادی دریانوردی در خلیج فارس به دنبال تشکیل ائتلافی با هم‌پیمانان خود است.

به نقل از سایت خبری ایلاف،‌ این مسؤول عنوان کرد که ائتلافی از کشورها، مشارکت‌های مالی لازم را برای تامین برنامه‌های هشدار فراهم خواهد کرد اما وی نام کشورهای عضو این ائتلاف را ذکر نکرد.

یک مسؤول آمریکایی به روزنامه‌نگاران گفت: ما باید ائتلافی برای ممانعت از چنین اقداماتی را تشکیل دهیم؛ اقداماتی که آزادی تجارت را تضعیف می‌کنند. این ائتلاف حمایت مادی را فراهم خواهد کرد تا نیروهای مخبر بر روی همه فرایند حمل و نقل تمرکز داشته باشند.

وی افزود، ‌ممکن است در این ائتلاف نیروهای خارجی نیز حضور داشته باشند اما نقش‌شان به نظارت محدود خواهد شد و آنها بر کشتی‌ها نظارت نخواهند داشت.

پیش از این هم وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده بود، علاوه بر مسؤولان آسیا و اروپا، با رهبران منطقه خلیج فارس در خصوص تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه ایران رایزنی می‌کند.

در این راستا،‌ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه از کشورهایی که بیشترین میزان واردات نفت از خلیج فارس را دارند، خواست در حفاظت از آزادی کشتی‌رانی در تنگه هرمز مشارکت داشته باشند.

وی گفت: آمریکا نخستین تولیدکننده انرژی در جهان است، ما حتی نیاز نداریم اینجا باشیم. ۹۱ درصد واردات نفتی چین، ۶۲ درصد واردات ژاپن از طریق تنگه هرمز انجام می‌شود و دیگر کشورها هم چنین وضعیتی دارند. ما چرا باید بدون دریافت هیچ هزینه‌ای، در طول سال‌ها به نفع دیگر کشورها از راه‌های دریایی حفاظت کنیم؟ ترامپ در پایان گفت: همه این کشورها باید از کشتی‌های خود در این تنگه حفاظت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر ما نفت صادر نکنیم هیچ کشوری نباید امنیت داشته باشد

    • pooya

      دیوانه گاوشیرخشک شد نمی خوای سلاخی کنی.ازاین به بعدبجای عربستان ازکلمه گاوستان استفاده کنید!!!!

    • بدون نام

      اگر آمریکا در خلیج فارس نباشد و تحریمی علیه کشوری نداشته باشد جهان خودبخود امن می شود و نیازی به تأمین امنیت خلیج فارس و جاهای دیگر توسط کشورها نخواهد بود.
      اقدامات آمریکا باعث نا امنی میشود و بعد آمریکا آنرا به گردن دیگرکشورها می اندازد.

    • ایمان

      ای کلک ها مشخص شد هدف قرار دادن نفتکشها کار خودتون بود تا از این طریق ائتلاف تشکیل بدین و نیروی ماهر که میگن لابد نیروی آمریکای است که باز از این طریق گاوهای عربی را بدوشید

    • ایمان

      ای کلک ها مشخص شد هدف قرار دادن نفتکشها کار خودتون بود تا از این طریق ائتلاف تشکیل بدین و نیروی ماهر که میگن لابد نیروی آمریکای است که باز از این طریق گاوهای عربی را بدوشید

    • بدون نام

      بابرجام خدااوردائتلاف جهانی علیه ایران بش

    • بدون نام

      با تشکیل ائتلاف و ورود کشورهای خریدار نفت به برقراری امنیت خطوط کشتیرانی دیگه حملات به نفتکشها توقف شد .ژاپن اخیرا گفته قرار نیست حمله به کشتی‌ها ادامه پیدا کند و دیگر تکرار نمیشود

    • بدون نام

      اون ائتلاف موفق بوده چون دیگه حملات متوقف شد و تکرار نمیشه

    • بدون نام

      اون ائتلاف موفق بوده چون دیگه حملات متوقف شد و تکرار نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج