جاباما
۸۷۸۴۶۰
۲۱ نظر
۵۰۰۸
۲۱ نظر
۵۰۰۸
پ

وزیر اقتصاد: نرخ واقعی ارز پنج هزار تومان است

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در خصوص نرخ واقعی ارز در بازار داخلی گفت: اگر شرایط عادی سیاسی برقرار شود، نرخ ارز به زیر هشت هزار تومان می‌رسد.

اعتمادآنلاین: فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در نشست خبری صبح امروز با اصحاب رسانه، مبنی بر اینکه بازار متشکل ارزی چه نقشی بر کاهش قیمت ارز در کشور خواهد گذاشت، گفت: هیچ‌کدام از مدل‌های اقتصادی نرخ بالاتر از هشت هزار تومان را برای ارز نشان نمی‌دهد و حتی بحث نرخ ۳۸۰۰ تومان و پنج هزار تومان در میان است.

دژپسند افزود: اگر شرایط عادی سیاسی برقرار شود، اگر به شرایط نرمال اقتصادی برگردیم، حتماً قیمت ارز به زیر هشت هزار تومان خواهد رسید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای حمایت از مستاجران قصد داریم صندوقی راه بیندازیم که با وام دادن به مستاجران به تامین رهن آنها کمک کنیم.

دژپسند با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته به چهار میلیارد دلار رسیده است، در مورد شاخص کسب‌وکار گفت: با اینکه ایران در آمارها چهار رتبه تنزل داشته، اما این به امتیازمربوط نمی‌شود، چراکه امتیاز ایران افزایش هم داشته است و در تجارت برون‌مرزی ۴۹ رتبه پیشرفت داشته‌ایم.

دژپسند با بیان اینکه برای تامین درآمدهای مالیاتی در پی آسیب زدن به فعالان اقتصادی نیستیم، گفت: با اینکه به دنبال افزایش درآمدهای مالیاتی هستیم، اما نمی‌خواهیم به فعالان خوش‌حساب و دارایی عملکرد شفاف آسیب بزنیم.

او همچنین به پیشنهادهای خود برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر نیز اشاره کرد و گفت: برای حمایت از مستاجران قصد داریم صندوقی راه بیندازیم که با وام دادن به مستاجران به تامین رهن آنها کمک کنیم.

تشکیل 80 هزار پرونده برای پرداخت خسارت سیل

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره پرداخت نشدن بخشی از خسارت‌های سیل اخیر توسط برخی از شرکت‌های بیمه اظهار کرد: حدود ۸۰ هزار پرونده در این زمینه تشکیل و نزدیک به ۳۸۱ میلیارد تومان خسارت برآورد شده که حدود ۱۸۰ میلیارد تومان از آن پرداخت شده است.

او یادآور شد: ارزیابی خسارت در برخی استان‌ها از جمله خوزستان همچنان ادامه دارد.

رشد اقتصادی بدون نفت منفی 2.4 درصد است

دژپسند درباره علت رشد منفی اقتصادی ۴.۹ درصدی و تاثیر نفت بر این موضوع گفت: می‌خواهیم سهم نفت در بودجه را کنار بگذاریم، اما باید توجه داشت که می‌خواهیم از مزیت‌های اقتصادی و سرمایه نفت در اقتصاد استفاده کنیم. سهم نفت در بودجه حدود ۱۱ درصد است. رشد اقتصادی کشور بدون نفت منفی ۲.۴ درصد است. ما نمی‌توانیم و نباید نقش نفت را یک‌شبه در اقتصاد کم کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره علت ابلاغ طرح مالیات بر سکه قبل از طرح مالیات بر عایدی سرمایه نیز گفت: این طرح در حال حاضر دارای مبانی قانونی است که البته طرح مالیات بر عایدی سرمایه هم در آینده‌ نزدیک برای ارائه به مجلس آماده خواهد شد.

دژپسند همچنین درباره مالیات بر معاملات سکه که توسط دلالان در بازار رسمی معامله می‌شود گفت: سعی داریم برای اخذ مالیات از کسانی که سکه‌های طلا را از صرافی‌ها خریداری کرده‌اند نیز به تراکنش‌های بانکی آنها ورود کنیم.

نقشه جامع بهبود محیط کسب‌وکار هفته آینده رونمایی می‌شود/ فعالان اقتصادی مشارکت کنند

وزیر امور اقتصادی و دارایی، درباره نتایج حذف مقررات زائد برای بهبود محیط کسب‌وکار که در اوایل وزارتش بر آن تاکید کرده بود، گفت: نقشه جامع بهبود محیط کسب‌وکار هفته آینده رونمایی می‌شود. در این‌باره از تمامی فعالان اقتصادی می‌خواهم هر مانعی مشاهده کردند به ما اعلام کنند تا در ستاد مقررات‌زدایی برای آن تصمیم‌گیری کنیم.

او در پاسخ به سوالی در خصوص مکاتبات برخی از نمایندگان مجلس درباره پرونده‌های کلان ملی از جمله قاچاق کالا، گفت: به‌کارگیری فناوری نو در گمرک خیلی مهم است؛ باید گمرک هوشمند داشته باشیم. در این زمینه حتی در حال بهره‌وری از ظرفیت بخش خصوصی برای استفاده از دستگاه‌های ایکس‌ری هستیم تا آنها برای ما خریداری و نصب کنند.

دژپسند با بیان اینکه قاچاق مقوله‌ای است که باید به روش‌های مختلف و متفاوت با آن برخورد شود، گفت: گمرکات ما در دوره جدید با اهتمام جدی در حال انجام این کار هستند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین درباره آخرین وضعیت خودروهای لوکس واردشده به کشور که در گمرک توقیف شده‌اند، اظهار کرد: ناچاریم ورود خودرو به کشور را متوقف کنیم، چراکه دستور حقوقی قوه قضاییه در این زمینه دست ما را بسته است.

او درباره رسوب ۱۰۱ هزار تن کالا در گمرکات کشوربا اشاره به تفاوت رسوب کالا و موجودی گمرک گفت: ما دو مفهوم داریم؛ یکی رسوب و دیگری موجودی کالا در گمرکات. وقتی کالایی در بنادر است و هنوز به گمرکات اظهار نشده، گمرک وظیفه‌ای در قبال آن ندارد، اما وقتی اظهار شد گمرک بر آن نظارت خواهد کرد.

دژپسند همچنین با بیان اینکه هیچ‌ فشاری برای استفاده از آقای امیدعلی پارسا در سازمان مالیاتی وجود نداشت، گفت: سابقه رفاقتی ۳۰ساله با آقای پارسا دارم و چون او نیروی بسیار خوبی در مرکز آمار بوده است دوست نداشتم ایشان را از آنجا جدا کنم.

وزیر اقتصاد همچنین گفت که برای تسریع در کار بانک‌ها، دولت مطابق با درخواست وزارت اقتصاد به بانک‌های دولتی اجازه داد تا بانک‌ها برای واگذاری‌های خود از دستورالعمل‌های خصوصی‌سازی و اصل ۴۴ استفاده کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م

      راست میگی ده هزار تومان بریز تو بازار بقیه ش هم بذار تو جیبت

    • بدون نام

      اگه نرخ واقعی پنج هزاره چرا قیمت ماشین انقدر بالاست چرا قیمت مواد غذایی با دلار ۲۰ تومنیه؟!
      چرا مردم در فقر و گرسنگی اند؟

    • بدون نام

      آقای وزیر محترم این حرفها همش کشک است ارزش معادل ریالی و ارزی را بر چه منطقی می فرمائید حرف الکی نزنید در عمل نشان دهید . لطفا بفرمائید سال گذشته زمانیکه هنوز تحریم ها شروع نشده بود چرا بانک مرکزی که عملا کنترل قیمت ارز ها را دار دلار را تا حد بیست هزار تومان بالا برو و ضمن اینکه ارزش پول کشور را پایین آورد قیمت ها همه چیز نجومی بالا رفت.. اگر واقعا قیمت دلار پنج هزار تومان است چرا دولت محترم این مبلغ را در بودجه پیش بیش بینی نکرده بود شاید شما را در برآورد بودجه امسال فراموش کرده بودند.

      پاسخ ها

      • حمید مشهدی

        نرخ واقعی دلار 70 ریاله، اگر آقای وزیر و امثالهم نباشند.

      • بدون نام

        پنج تومن که هیچ تا اخر سال ۲۰ تومن رد میکنه گلم

    • بدون نام

      به داد مستاجر برسین

    • بدون نام

      ودیگرهیچ

    • بدون نام

      شما خیلی رو دارید بخدا ....سنگ پا پیش شما لنگ میندازه

    • بدون نام

      در حرف بله. خوب حرف رو که همه میزنند، ما مرد عمل میخواهییییم

    • بدون نام

      ولی از خداتونه ارزهاتون رو با چهل هزار تومان بفروشید واسه همینه عملا واسه پایین آوردن قیمت دلار هیچ کاری انجام نمی دهید

    • بدون نام

      فقط دارید با این حرفای خالی بندی و با جو روانی پوچ ، قیمت دلارو مثلا پایین نگه دارید و از آن طرف هیچ کاری به قیمت مسکن و خودرو و مایحتاج زندگی ندارید،چرا؟ چون مالک خودتون هستید و هر چه گرانتر بشه به نفع خودتونه.

    • بدون نام

      برای شمانرخ وچرخ فرق نداره چون هرقدربخواهیدخرج میکنیدامابرای مافقیرفقرانرخ واقعی ارزهزارتومنه

    • بدون نام

      شوخی کرده ، جدی نگیرین

    • بدون نام

      بکی بگویدمردحسابی نرخ ارزراباچه معیاری بدست میاوری؟اگربرحسب صادرات وواردات باشدکه خیلی کمترست واگر...هم بازهم خیلی کمترست!

      پاسخ ها

      • شهریار

        احتمالا منظور ایشان از ارز لیر ترکیه بوده نه دلار امریکا!

    • بدون نام

      نخیر قیمت واقعی ارز یا همان دلار خودمان فقط ۷۰ریال است .نه یک ریال بالا ونه یک ربال پایین..!»»»»

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخ،چک میگی یا حالت خوب نیست،،،پس کی،،،موقعی که همه رفتن زیر خاک

    • بی نام

      وضع عادی سیاسی را خوب آمدی
      ولی
      این وضعیت عادی سیاسی امکان پذیر و شدنی نیست چون چهل سال این تجربه را داریم نون در بحران و غیر عادی بودن وضعیت سیاسی است تا هر نوع ناتوانی و نا کار آمدی به دیگر آن حواله شود

    • پویا

      خب بی عرضه
      خودتم که معترفی
      پس چرا ۱۵ تومنه؟؟!
      دلیلی بجز بی لیاقتی امثال شما هم داره؟؟!!!

    • بدون نام

      اصلا هزارتومن خوب که چی......

    • رحیم

      ما چه در کشور کمبود ارز داشته باشیم چه کمبود ارز نداشته باشیم نباید قیمتش بالاتراز ۴۲۰۰باشه اگه از ده سال قبل کشور رو ازهمه جهات چه بخش مکانیک چه بخش الکترونیک و چه بخش کشاورزی و پتروشیمی کشور رو خود کفا میکردیم این بلا سر کشور نمیومد .بخدا باعث تاسفه که ما نتونستیم که حداقل یک مدل حداقل یک مدل ماشین یا موبایل رو از صفر تا صد خودمون بسازیم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج