جاباما
۸۷۸۵۳۳
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

انتقاد یک اقتصاددان به هجمه‌ها نسبت به زنگنه

یک اقتصاددان با اشاره به انتقادات به وزیر نفت، گفت: «برای دور زدن تحریم‌ها که زنگنه نمی‌تواند بگوید چه می‌کند و همین الان اگر صادرات نفت نداشته باشیم، به طور قطع قیمت نفت در بازار افزایش می‌یابد. تنها جایی که دلارها را وارد اقتصاد کشور می‌کند، وزارت نفت است. »

خبرآنلاین: مهدی پازوکی، اقتصاد دان با انتقاد نسبت به فشارهایی که این روزها گروهی نسبت به بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران دارند، اظهار داشت: «من از انتقاداتی که این روزها نسبت به بیژن زنگنه وجود دارد، تعجب می‌کنم. »

وی افزود: «سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت‌های نهم و دهم به شدت کاهش پیدا کرد، اما هیچ وزیری استیضاح نشد. »

این اقتصاددان عنوان کرد: «در آن زمان عراقی که نیمی از کشورش در اختیار داعش بود، اما تولیدش از مخازن مشترک در منطقه شلمچه و جنوب استان خوزستان از ما پیشی گرفته بود. یعنی عراق دو برابر ما صادرات از مخازن مشترک داشت، اما با سیاست‌های وزارت نفت زنگنه، اردیبهشت سال گذشته ما از عراق پیشی گرفتیم. »

پازوکی تصریح کرد: «بد نیست بدانید بالاترین صادرات نفت در اردیبهشت سال گذشته اتفاق افتاد که در ۴۰ سال بعد از انقلاب با ۲ میلیون و ۸۲۰ هزار بشکه در روز رکورد زدیم. در ۶ ماهه اول سال گذشته بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه صادرات داشتیم، در حالی که وقتی زنگنه وارد وزارت نفت شد، صادرات نفت حدود یک میلیون بشکه بود. »

وی با بیان این‌که خیلی جالب است که بعضی از آقایان یک مدرسه را هم نمی‌توانند اداره کنند، گفت: «شما ببینید در دوران ۸ ساله ۸۴ تا ۹۲ که نزدیک به ۶۰۰ میلیارد دلار نفت فروختیم، صنعت نفت چقدر سرمایه‌گذاری داشت؟ چرا تولید کاهش یافت؟ چرا فسادهای عجیب و غریب در صنعت نفت اتفاق افتاد؟ »

پازوکی تاکید کرد: «من اعتقاد دارم که کشور در این شرایط نیاز به مدیرانی فهیم، کارآمد و کاربلد دارم که منافع ملی برایشان اصل باشد. »

وی تصریح کرد: «برای دور زدن تحریم‌ها که زنگنه نمی‌تواند بگوید چه می‌کند و همین الان اگر صادرات نفت نداشته باشیم، به طور قطع قیمت نفت در بازار افزایش می‌یابد. تنها جایی که دلارها را وارد اقتصاد کشور می‌کند، وزارت نفت است. »

پازوکی متذکر شد: «امروز دولت ترامپ و تندروها در آمریکا در بالاترین حد فشار به صنعت نفت ایران هستند و این در حالی است که هم‌اکنون یک عده‌ای که حتی یک مدرسه را هم نمی‌توانند اداره کنند، فقط براساس شنیده‌های غیرمنطقی، زنگنه را مورد حمله قرار می‌دهند. »

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امامی

      با سلام و به نام خدا خوبه کارشناس محترم تمام دوره وزارت آقای زنگنه را بررسی کنند تا بدانند بدترین دوره وزارت آقای زنگنه همین زمان هست و هر روز که بگذرد خسارات زیادی به کشور خواهد زد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی اسم خدا میارید از دروغ گفتند و اطلاع نداشتند باید خجالت بکشی چون خدا به کسی رحم نمی کند

      • بدون نام

        وقتی اسم خدا میارید از دروغ گفتند و اطلاع نداشتند باید خجالت بکشی چون خدا به کسی رحم نمی کند

      • بدون نام

        کاربر گرامی کلی گویی کاش جناب عالی نمیکردی، یکی از ایراد وزارتخانه میفرمودی،، آقای زنگنه وزیر لایق هستند چون دشمنان امثالهم فراوان دارند نشان از لیاقت و عدم وجود هیچ ایرادی میرساند، درود فراوان بر کسانی که کاربلد هستند

      • بدون نام

        یکی از با وجدان ترین وبا تدبیرترین وزیران این دوران بوده ،آقای زنگنه کم حاشیه وسالمترین مسول بوده.درود بر کسانی که قلب شان برای ایران وایرانیان می تپد.ننگ برخائنین به این آب وخاک

    • جواد

      زنگنه شیخ وزرا بهترین و با تجربه ترین وزیر دولت دکتر روحانی هست ولی چون دست خیلی از چپاولگران رو از صنعت نفت کوتاه کرده و منافعشان به خطر افتاده بدترین و بیرحمترین تهمتها به این بنده خدا زدند که رییس جمهور باید پشتش باشه و از ایشان حمایت کند.

    • بدون نام

      درود

    • بدون نام

      درود بر شرفت و درود خدا بر آقای زنگنه خداوند لعنت کند بد خواهان کشور عزیز ایران

    • قلی

      بابک خان آقای (بز)قسم خورده جایش با زنگنه عوض شود .. دیدارهایی هم داشته ..سرمایه گذاری هم کرده...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج