جاباما
۸۷۸۵۹۲
۹ نظر
۵۰۱۲
۹ نظر
۵۰۱۲
پ

خیز هند برای خرید نفت از ایران

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا سه شنبه شب برای یک دیدار سه روزه وارد دهلی نو شد و برخی منابع می گویند که هند در این سفر تلاش می کند که رضایت واشنگتن را برای ادامه واردات نفت از ایران بدست اورد.

ایرنا: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا سه شنبه شب برای یک دیدار سه روزه وارد دهلی نو شد و برخی منابع می گویند که هند در این سفر تلاش می کند که رضایت واشنگتن را برای ادامه واردات نفت از ایران بدست اورد.

تارنمای وزارت امور خارجه هند اعلام کرد: این اولین دیدار مقامات بلند پایه دهلی و آمریکا پس از پایان انتخابات سراسری و پیروزی نارندرا مودی نخست وزیر هند است.

پمپئو در این سفر قرار است با نارندرا مودی نخست وزیر و اس جیشانکار وزیر امور خارجه هند دیدار و گفت و گو کند.

خیز هند برای خرید نفت از ایران

خبرگزاری "ای ان آی" هند نوشت: دولت هند در گفت و گو با پامپئو بار دیگر سعی خواهد کرد تا رضایت واشنگتن برای ادامه واردات نفت از ایران را به دست آورد.

هند همچنین قصد دارد در حضور مایک پمپئو خواهان کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا شود.

از دیگر مسائل مورد گفت و گو میان دو کشور قرارداد سامانه مشکی اس ۴۰۰ است که هند با روسیه امضا کرده است.

واشنگتن قصد دارد هند را متقاعد کند تا قرارداد خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ با روسیه را لغو کند.

آمریکا پس از خروج از توافق هسته‌ای ایران در اردیبهشت سال گذشته، فشار زیادی را به کشورهای مختلف وارد کرده است تا واردات نفت خود از ایران را متوقف کنند.

ایران پس از عربستان سعودی و عراق سومین کشور بزرگ صادر کننده نفت به هند است.

هند در طول ۱۲ ماه که از مارس سال گذشته آغاز شده است، حدود ۲۲.۶ میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرده است. سال گذشته این رقم ۲۷.۲ میلیون تن بود.

در طول سال مالی ۲۰۱۶- ۲۰۱۷ خرید نفت ایران توسط هند ۱۱ میلیون تن افزایش داشته است. پالایشگاه‌های هند پس از لغو تحریم‌های ایران در سال ۲۰۱۵، به سرعت واردات نفت خود از این کشور را افزایش دادند.

در هفته‌های اخیر مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که واشنگتن آماده فروش تجهیزات جنگی مانند سامانه موشکی تاد، پاتریوت و جنگنده‌های اف ۳۵ به هند است. البته شرط آمریکایی‌ها برای دست یابی هند به این تجهیزات و تکنولوژی لغو قرارداد خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ با روسیه می‌باشد.

سال ۲۰۱۷، ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قانونی به نام 'مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم' موسوم به 'کاتسا' امضا کرد که بر اساس آن روسیه، ایران و کره شمالی شامل تحریم‌های واشنگتن شدند. بند ۲۳۱ قانون کاتسا، کشورهایی که دارای قرادادهای مهم با بخش‌های دفاعی و امنیت روسی هستند، واجد شرایط تحریم از سوی آمریکا خواهند بود.

آمریکا چندین بار اعلام کرده است که کشورهایی که به انجام این قراردادهای مهم با روسیه بپردازند، شامل تحریم‌های آمریکا خواهند شد و هند نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      بازم خبر دروغ..... ایران صادر کننده نفت به هند بود..... الان جاش رو کشور دوست و برادر عراق گرفته!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه پول میدن هندی ها

    • بدون نام

      بعضی ها فکر می کنند نفت ارث پدرشون هست مفت فروشی می کنند. مخصوصا توی زمان تحریم. اونها هم مثل کفتار های گرسنه حمله ور می شن. آخه چرا دشمنی؟ با تمام دنیا که دشمنی معنا نداره. به خاطر تمام این سختیها و ناکامی ها در ازدواج فرزندان و... از هیچکدامشان نزد خذا نخواهم گذشت.

    • مهدی

      چاه بهار را چند فروختید؟

    • ناشناس

      سلام، امیدوارم که ایران بتواند قرارداد اس ۴۰۰ را با روسیه ببندد و سریعتر از هر زمان در اختیار قرار داده تا توان دفاعی ما کاملتر شود.

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخ خیز با نیم خیز پمپیو متوقف شد .هند به تحریم آمریکا پایبند است و اعزام ناو جنگی هم به درخواست آمریکا به خلیج فارس داشته .

    • بدون نام

      کاش پمپیو تو را واسه دستیاری انتخاب میکرد فروش نفت را فوری حل میکردی با خبر دروغ خخخخخخخخخ

    • بدون نام

      داروغه هند با آمریکا همکاری میکنه و اخیرا ناو جنگی هم به خلیج فارس فرستاده

    • بدون نام

      خدامرگ به دولت مردان هند وکشورهای دیگر بدهد که اب هم که میخواهند بخورند باید ازاربابشان اجازه بگیرند بخدا قسم اگرنان هم نداشته باشیم بخوریم همین به که ازاد مردیم. ناشکری نباید بکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج