۸۷۸۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مصرف ويتامين مجوز پرخوري نيست!

در طول سال‌هاي گذشته استقبال مردم از قرص‌هاي ويتامين و مكمل‌ها به‌شدت افزايش يافته است اما آخرين تحقيقات نشان داده است، اين موضوع نقش زيادي در بهبود سلامت مردم نداشته و حتي براي بسياري از آن‌ها مضر است.

مصرف ويتامين مجوز پرخوري نيست!

در طول سال‌هاي گذشته استقبال مردم از قرص‌هاي ويتامين و مكمل‌ها به‌شدت افزايش يافته است اما آخرين تحقيقات نشان داده است، اين موضوع نقش زيادي در بهبود سلامت مردم نداشته و حتي براي بسياري از آن‌ها مضر است. در حقيقت مصرف ويتامين‌ها باعث شده مردم تصميم‌هاي اشتباهي بگيرند و با اين تصور كه ويتامين‌ها از بدن‌شان محافظت مي‌كنند مي‌توانند هر چيزي را بخورند و دست به انجام هر كاري بزنند. همچنين افرادي كه ويتامين مصرف مي‌كنند با اين تصور كه با اين كار هيچ‌چيزي نمي‌تواند به آن‌ها آسيب برساند، بيشتر به سراغ غذاهاي ناسالم مي‌روند. اين موضوع نشان مي‌دهد، چرا با وجود استقبال بي‌نظير مردم در سال‌هاي گذشته نسبت به استفاده از ويتامين‌ها، سلامت عمومي جامعه چندان بهبود پيدا نكرده است. اين افراد همچنين كمتر از ديگران ورزش مي‌كنند و راه مي‌روند زيرا باز هم تصور مي‌كنند، ويتامين‌هايي كه مصرف مي‌كنند مي‌تواند اين كمبودها را جبران كند. به اين ترتيب مردم با خريد مكمل‌هاي غذايي و ويتامين‌ها نه تنها كمكي به سلامت خود نمي‌كنند بلكه بيشتر از ديگران سلامت خود را در معرض خطر قرار مي‌دهند.

سازمان ملي سلامت آمريكا نيز به پزشكان توصيه مي‌كند، مصرف مولتي ويتامين‌ها را فقط براي بيماراني كه احتياج به ويتامين‌هاي بيشتر دارند تجويز كنند. افرادي كه نمي‌توانند به اندازه كافي غذا بخورند يا نمي‌توانند ويتامين‌هاي مورد نياز خود را از راه غذا تامين كنند مي‌توانند با استفاده از اين قرص‌ها سود ببرند. اين در حالي است كه مصرف مولتي ويتامين‌ها گاهي هم مي‌تواند براي بدن مضر باشد. براي مثال تحقيقات روي زنان سوئدي نشان مي‌دهد، افرادي كه مرتب اين قرص‌ها را مصرف مي‌كنند با احتمال 19 درصد بيشتر به سرطان سينه دچار مي‌شوند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

مصرف ويتامين مجوز پرخوري نيست!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج