۸۷۸۶۲۶
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

مجمع تبعات تصویب نشدن پالرمو را می‌پذیرد؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به صورت قاطع می‌گویم مشکل ما از ناحیه FATF نیست بلکه مشکل ما از ناحیه آمریکا است؛ یعنی اگر ما به FATF هم بپیوندیم مشکلی حل نمی‌شود و آن سرمایه‌گذاری خارجی در ایران صورت نمی‌گیرد.

خبرآنلاین: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به صورت قاطع می‌گویم مشکل ما از ناحیه FATF نیست بلکه مشکل ما از ناحیه آمریکا است؛ یعنی اگر ما به FATF هم بپیوندیم مشکلی حل نمی‌شود و آن سرمایه‌گذاری خارجی در ایران صورت نمی‌گیرد.

مجمع تبعات تصویب نشدن پالرمو را می‌پذیرد؟

غلامرضا مصباحی مقدم:

قبلا هم ما می‌گفتیم FATF حتی اگر کشوری را در لیست سیاه خود قرار دهد تنها توصیه می کند در تجارت با این کشور احتیاط کنید یا شدت احتیاط را اعمال کنید. FATF هیچ داغ و درفش و قدرت اجرایی برای کشورهایی که الحاق پیدا نکرده‌اند در اختیار ندارد. توصیه ها را تجار کشورهای دیگر هستند که یا ترتیب اثر می‌دهند یا نمی‌دهند که در شرایطی به این توصیه‌ها عمل نمی‌کنند.

در خصوص توصیه‌هایی که در مورد ایران شده است با توجه به اینکه طرف‌های تجاری ایران می‌دانند قوانین پول‌شویی را تصویب کرده است و همچنین قوانین مبارزه با تروریسم را نیز تصویب کرده است و در اقتصاد ملی ما به کار گرفته و رعایت می‌شود لذا نگرانی از این بابت که ایران دچار پولشویی باشد ندارند حتی خود FATF که دو کنوانسیون پالرمو و CFT را دنبال می‌کند دو قانون دیگر را هم دنبال می‌کرد که ایران آنها را تصویب کرده است بنابراین از این جهت هم همچنان ایران را در حالت تعلیق نسبت به لیست سیاه قرار داده است.

این یعنی انکه ما هنوز به لیست سیاه برنگشته‌ایم چراکه نیمی از خواسته آنها پیش از این تامین شده است. از این جهت من احساس می‌کنم نگرانی از این بابت نسبت به موضع جدید FATF وجود ندارد.

در شرایط تحریمی آمریکا پیوستن یا نپیوستن پالرمو و CFT مشکلی را حل نمی کند.

اما طبق گفته‌های معاون حقوقی رئیس جمهور ما با این نظارت‌ها قدم به قدم به نقطه اول و قرار گرفتن در لیست سیاه برمی‌گردیم و از آنجا که شما یک چهره اقتصادی هم هستید می‌دانید این مسئله می‌تواند درزمینه سرمایه‌گذاری خارجی برای ما تهدید محسوب شود و موقعیت ما را به خطر بیاندازد.

به صورت قاطع می‌گویم مشکل ما از ناحیه FATF نیست بلکه مشکل ما از ناحیه آمریکا است؛ یعنی اگر ما به FATF هم بپیوندیم مشکلی حل نمی‌شود و آن سرمایه‌گذاری خارجی در ایران صورت نمی‌گیرد. شما مطمئن باشید اگر ایران به این دو کنواسیون بپیوندد سرمایه گذاری خارجی جدید در ایران صورت نخواهد گرفت؛ چرا؟! چون آن سرمایه‌گذاران سرمایه‌گذارانی هستند که با آمریکا داد و ستد دارد و آمریکا تهدید کرده‌ است که یا با ایران کار می‌کنید و یا با آمریکا؛ مشخص است وقت انها بیشترین تجارتشان با آمریکا است ترجیح می‌دهند همچنان مبادله مالی با ما نداشته باشند و همچنان سرمایه‌گذاری در ایران انجام ندهند. پس در شرایط تحریمی آمریکا پیوستن یا نپیوستن ما به پالرمو و CFT هیچ مسئله ای را حل نمی کند.

یک‌ بار قبل از عید موضوع در جلسه اصلی مجمع مطرح شد؛ نظر دولت این بود که اگر بنا دارید FATF را رد کنید حالا رد نکنید؛ شفاف تر از این صحبت کنیم؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من نمیدونم چه ترس و اصراری دارید که این و تصویب نکنید مگه ریگی به کفش دارید؟اگه ندارید واسم سواله اخه انقدر این داستان عجیبه که تابلو مشخص میکنه چرا نمیخواید تصویب بشه ..اعضای مجمع پس همشون با تصویب این لایحه مشکل دارند بله مشخصه چرا

    • سردار اسلام

      اگه فرقی نداره تسویب بشه که بعدها اگر اوزاع درست شد به دردسر نیفتید . اینده نگر باشید

    • کارمند

      مسئولان که همگی از مرفهین بیدرد هستند و کسی به فکر مردم نیست

    • بدون نام

      وزیر امور خارجه آمریکا هم خواستار تصویب آن شده حالا فکر کنید که این آدم کارهایش در باره ایران چه معنائی داره آیا دلسوز کشور ماست؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      جناب نماینده شما که برجام رو تصویب کردی مسئولیتش را چرا نمیپذیری ، چرا جواب نمیدی ، حالااز کجا فشار میارن که میخوای یه توافق ننگین امضا بشه یعنی حرفهای پمپئو غلطه که میگه فشتر بیارید تا ایران امضاش کنه ، یا اونیکه گفت با پالرمو ایرا دیگه نمیتونه تحریمهارو دور بزنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج