جاباما
۸۷۸۶۶۱
۲۴ نظر
۵۰۰۵
۲۴ نظر
۵۰۰۵
پ

خریداران خودرو‌های چینی به دردسر افتادند

این روزها با کمبود قطعات یدکی در بازار، خریداران خودروهای چینی رضایتی از خرید خود ندارند و مدام برای تعمیر خودروها به تعمیرگاها مراجعه می‌کنند.

خبرگزاری تسنیم: این روزها با کمبود قطعات یدکی در بازار، خریداران خودروهای چینی رضایتی از خرید خود ندارند و مدام برای تعمیر خودروها به تعمیرگاها مراجعه می‌کنند.

با رفتن رقبای اروپایی از ایران، خودروهای چینی بازار خرید و فروش خوبی را به دست آورده اند و از طرفی مشتری ایرانی هم به دنبال خودروهای جدید و پر آپشن است و چه بهتر که یک خودروی چینی ارزان قیمت بخرد. اما این رضایت مقطعی است و بعد از چندین کیلومتر ایرادات این خودروهای پر آپشن به طروق مختلف خود را نشان میدهد.

این روزها با کمبود قطعات یدکی در بازار خریداران خودروهای چینی رضایتی از خرید خود ندارند و مدام برای تعمیر خودروها به تعمیرگاها مراجعه می‌کنند. البته ایرادات خودروهای چینی چندین بار به مشتریان این خودروها گفته شده اما جذابیت این محصولات عاملی شده تا مشتری جذب آنها شده و مشقت نگهداری از آنها را به جان بخرد.

در حال حاضر برخی از واردکنندگان خودروهای چینی برای صرفه اقتصادی ترجیح می‌دهند تا قطعات یدکی اصل را برای خودروهای موجود در بازار وارد نکرده و به نوعی با فروش قطعات ارزان تر و فاقد کیفیت سود بیشتری را کسب کنند. همین موضوع عاملی می شود تا تعداد مراجعات خریداران این خودروها به تعمیرگاه ها افزایش بیشتری پیدا کند. البته جالب اینجاست برای داخلی سازی قطعات این خودرو‌ها در کشور هم مانع تراشی هایی از طرف چینی ها انجام می‌شود که همین امر باعث می شود تا خودشان تمام قد بازار قطعات یدکی محصولات را بدست گرفته و متناسب با اهداف خود عرضه قطعات را انجام می‌دهند.

امروز تعمیرگاه‌های خودرو عمده اشکلات خودروهای چینی را ایرادات کلاج، لنت و فرمان و جلوبندی خودروها می‌دانند . البته در موارد دیگر خودروها برای تعمیر نیازمند قطعات هستند که در بازار با درجه بندی های مختلف، مشتری ترجیح می‌دهد قطعه ارزان تر را خریداری کند در حالی که با نصب آن باید چند ماه بعد برای خرابی همان قطعه مجدداً به تعمیرگاه مراجعه کند.

علاوه بر این مشکلات واردات قطعه هم باعث شده تا برخی از خودروها ماه ها در تعمیرگاه معطل تأمین قطعه باشند که همین امر مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      برادر چین هم ما رو تحریم کرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ماشین های چینی بعد از ۲۰۰هزار کیلومتر باید همه قطعاتشون تعویض بشه .بدبخت اونایی که این اشغالها رو میخرن

    • علی رضایی

      مردشون میرزه تمام محصولات ایران‌خودرو و سايپا

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAA

        ببخشید استاد
        میشه مکاتبات خود را برای مردم ترجمه کنید
        با سپاس از استاد
        بنده دانش جوی دکترا هستم

    • بدون نام

      طبق معمول گور پدر مردم

    • ناشناس

      خخخخخ خودروهای ارزان قیمت چینی اخبار داغ چرا توهم زدی دوم اینکه نیست حالا قطعات تولیدات اشغال ایران خودرو و سایپا موجوده سگ این ماشینا به تولیدات داخل میارزه بیخود تبلیغ خودروهای داخلی رو نکن

    • بدون نام

      بی عرضگی دولت و تحریم های کشور چه ربطی به تولیدات چین داره همین کشور هزار پله از ایران بالاتره چرا نمی تونیم بالاتر از خودمونو ببینیم.؟

    • بدون نام

      بنده خودرو چینی دارم و 3 سال هست فقط روغن و بنزین زدم چرا دروغ پراکنی؟ بفرمایید که خودرو ها بعد از وارد شدن و ایرانیزه شدن تدریجی افت کیفیت کرده و مردم رو گرفتار نماینگی میکنند.

    • بدون نام

      سری اول تمامی خودرو های چینی از داخلی ها خیلی بهتر است اما با داخلی سازی قطعه ها توسط نمایندگی ها مردم رو گرفتار می کنند . چینی ها از غول های خودرو سازی شدند اما ما هنوز مردم رو ترغیب به 405 می کنیم به دلیل انحصار وحشت ناک خودرو سازی ایران .

    • بدون نام

      خاک بر سر وزارت صنایع که زندگی مردم نابود و دقیقا همه به این معضل گرفتارشدیم لکن چاره ای نمی اندیشند

    • بدون نام

      تازه یادمون آمد ه جنس چینی به درد نمی خورد

    • محمد

      خودرو ایرانی از اونا صدپله بدتره ,مرد حسابی حداقل تا صفر هستن تا چندسال خوبن ,ولی خودرو ایرانی از همون صفر دچار هزار یه ایراده

    • بدون نام

      کیفیت خودروهای چینی به تناسب در حال رشد هستند و خودروهای مونتاژ ی داخلی در حال کاهش کیفیت ! تا زمانی که کاهش کیفیت = سود بیشتر ، مصرف بیشتر ، اشتغال بیشتر ،....تعریف بشه = سقوط و انحدام صنعت حتمیه !

    • احسان علیزاده

      من نمیدونم چرا این مردم نادان خوردرو های فول امکانات وبا کیفیت و تاپ و ارزان و مدرن داخلی رو ول کردن چسبیدن به خودروهای بیکیفیت چینی، با اینکه میدونن قطعات شون هم نیست، یا اگر هست بی کیفیتش هست، تازه بهشون هم گفته میشه آقا این مشکل داره، البته اینها هیچکدوم تقصیر دولت نیست ها، دولت هم نظارت برکیفیت و قیمت های خودرو داخلی داره و هم اجاره ورود به خودرو و قطعات بی کیفیت به کشور نمیده،

    • آراد

      ماشین های چینی درکشور خودشان بهتریند اما توکشور ما چون ما دزد زیاد داریم وادعا تجار دزد می خواهند آشغال خودشان را تبلیغ کرده وآن را بخورد مردم بدهند . ماشین آشغال چینی شرف دارند پیش ماشین بی کیفییت ایرانی.من خودم ازسال ۹۰ تاحالا دارم از ماشین های چینی استفاده میکنم وخیلی هم راضی هستم

    • محمد

      من یک x60شاسی دارم اصلا لوازم یدکیش پیدانمیشه ماشین بی کیفیت میخوای بفروشیش حداقل ۳۰میلیون زیرقیمتی که خریدی بایدبفروشیش یعنی ماشین نیست فرقون ساخته واقعا ماشین های چینی بی کیفیت هستند انگاری پولت روتوی جوب ریختی

    • علی رضا

      از روز اولم آدم عاقل ماشین چینی نمیخرید من یک چرخ پراید رو ترجیح میدم به شاسی بلند چینی چون خودم نمایشگاه دارم همه جورش رو داشتم جنس چینی یعنی اشغآل

    • بدون نام

      اینها نتایج برجام اصلاحطلبان است ؟!؟!!؟؟؟؟

    • سامان رضایی

      بدبخت ما ایرانیها هستیم که مدام در انتخابات شرکت میکنیم وما را بدبخت کرده اند

    • بدون نام

      سگ خودروهای چینی میرزه به آشغالهای ایرانی مثل پراید .

    • پرویز

      منx22 دارم خیلی هم راضیم بسیار ماشین خوب وشیکی است وباماشین های ایرانی قابل قیاس نیست.

    • ر ک

      دوست من ماشین چینی داره و خوابونده توپارکینگ.ازترس خرابی و نبودن و گرانی قطعه .قطعلت از هیوندا گرونتره. وفتی هم بخوای بفروشی کلی از قیمتش میوفته.

    • ب پ

      چینی یعنی آشغال . فقط به نسبت ایرانی ظاهر دلفریبی داره

    • حامد

      خودرو چینی خیلی بهتر از داخلی هست لطفا دروغ نگید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج