۸۷۸۶۹۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

لوح یونسکو برای چهره مطرح موسیقی عرفانی

علی اصغر رحیمی لوح مخصوص چهره برتر هنری سال ۲۰۱۸ رومانی را از دفتر میراث فرهنگی و هنری یونسکو در رومانی دریافت کرد.

بانی فیلم: علی اصغر رحیمی لوح مخصوص چهره برتر هنری سال ۲۰۱۸ رومانی را از دفتر میراث فرهنگی و هنری یونسکو در رومانی دریافت کرد.

رحیمی از چهره های موسیقی مقامی عرفانی کشور است. سردبیری کانون تنبور اصفهان و عضویت در کمیته ثبت آثار معنوی در حوزه موسیقی در سازمان میراث فرهنگی کشور از سوابق رسمی این هنرمند محسوب می شوند. وی طی سالهای متمادی با سازمان یونسکو در زمینه خلق آثار و اجرای کنسرتها همکاری فعال داشته است. او همچنین آهنگسازی آلبوم «بانگی عجب» به خوانندگی شهرام ناظری، حاوی نماهنگ هایی در اماکن تاریخی اصفهان را عهده دار بوده است. دفتر یونسکو در تهران این آلبوم را طی مراسمی در کاخ سعدآباد رونمایی کرد.

لوح یونسکو برای چهره مطرح موسیقی عرفانی

رحیمی تاکنون به چندین فستیوال جهانی موسیقی دعوت شده و کنسرتها و کارگاههای تخصصی موفقی را در کشورهای مختلف از جمله انگلستان، روسیه، فنلاند، رومانی، مراکش، نپال، ترکیه، قطر و لبنان برگزار کرده است. تمرکز سالهای اخیر وی بر پروژه های مشترک با همراهی انواع ارکسترها و موزیسین های غیر ایرانی در کشورهای مختلف توجه نهادها و سازمان های بین المللی فرهنگی را در این خصوص برانگیخت.

دفتر تحقیقاتی DIALOGUE IN AGORA، مستقر در آلمان که به گزینش و معرفی شاخص ترین پروزه های مشترک بین چهره های هنری برتر رومانی و چندین کشور متقابل از جمله ایتالیا، کانادا، فرانسه، آلمان و ایران پرداخته است، آلبوم ANCESTRAL DIALECTS رحیمی را با تایید دانشگاه کولوژ رومانی در لیست پنج اثر برتر هنری فرهنگی خود قرار داد. این آلبوم یکی از اجراهای زنده رحیمی را به همراهی موزیسین های شاخص رومانی روایت می کند.

لوح یونسکو برای چهره مطرح موسیقی عرفانی

انتشار این آلبوم در اروپا به علاوه سایر فعالیتهای هنری و فرهنگی وی در رومانی باعث شد تا مقامات یونسکویی و میراثی آن کشور، رحیمی را به عنوان چهره برتر میراث فرهنگی و هنری سال ۲۰۱۸ در رومانی گزینش و لوح یونسکویی این افتخار را به وی اهدا کنند.

اعطای این لوح طی مراسمی رسمی در دفتر ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری اصفهان با حضور دکتر عیدی ریاست سازمان و دکتر نیکولتا زاگورا نماینده یونسکو اتفاق افتاد. در این مراسم همچنین خانم الینا دومیتریسو از سفارت ایران در رومانی، پروفسور لوریه ماتیه ریاست دپارتمان هنر دانشگاه مالدووا، پروفسور اشتفان پلموش نقاش برتر رومانیایی، مهندس ایزد خواستی از چهره های شاخص فرهنگی در شهرداری اصفهان، مهندس بخردی فعال فرهنگی و نازنین رحیمی به عنوان مترجم نیز شرکت داشتند.

لوح یونسکو برای چهره مطرح موسیقی عرفانی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج