جاباما
۸۷۸۷۶۵
۳۰ نظر
۵۱۵۰
۳۰ نظر
۵۱۵۰
پ

الکس مورگان، مهاجمی که از فوتبال فراتر رفته است

به عنوان قهرمان جهان و المپیک، نویسنده کتاب کودکان و چهره محبوب مجله‌ها، الکس مورگان، مهاجم تیم ملی فوتبال زنان آمریکا ترکیبی بی‌همتا از استعداد و تجربه است.

برترین‌ها: به عنوان قهرمان جهان و المپیک، نویسنده کتاب کودکان و چهره محبوب مجله‌ها، الکس مورگان، مهاجم تیم ملی فوتبال زنان آمریکا ترکیبی بی‌همتا از استعداد و تجربه است.

این فوتبالیست ۲۹ ساله بیشتر از ویرجیل فان‌دایک (مدافع لیورپول و تیم ملی هلند)، باشگاه تاتنهام و پله در اینستاگرام فالوئر دارد. تعداد ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار فالوئر او در اینستاگرام تقریبا به اندازه افرادی است که حساب کاربری خانواده سلطنتی بریتانیا را دنبال می‌کنند.

الکس مورگان، مهاجمی که از فوتبال فراتر رفته است

مورگان که رهبری تیم ملی آمریکا برای دفاع از عنوانش در جام جهانی را به عهده دارد، در روز‌های اخیر بیشتر از سابق نگاه‌ها را به خود خیره کرده است، ولی زنی که پشت چهره این فوق ستاره قرار دارد، کیست؟ و او چه نقشی در ادامه رشد ورزشی که انجام می‌دهد، دارد؟

کیتلین ماری، خبرنگار و نویسنده کتابی در مورد تیم ملی زنان آمریکا به بی‌بی‌سی گفت: او چهره این تیم و این ورزش در ایالات متحده است. او یکی از معدود فوتبالیست‌هایی است که از ورزشی که انجام می‌دهد، فراتر رفته و جایگاهی در فرهنگ جریان اصلی بدست آورده است.

طرفداران فوتبال زنان خیلی پر شور و حال هستند و الکس مورگان محبوب‌ترین چهره آن‌ها است. وقتی او در میان طرفداران راه می‌رود، سر و صدایی که می‌شنوید چندین دسیبل بیشتر از هر شخص دیگری است.

نویسنده، تحصیل‌کرده، گلزن و شخصیتی مهربان

الکس مورگان، مهاجمی که از فوتبال فراتر رفته است

مورگان که متولد کالیفرنیا است، نقشی قابل توجه در قهرمانی آمریکا در المپیک ۲۰۱۲ لندن داشت. اما درخشش مورگان از جام جهانی ۲۰۱۱ آغاز شد، جایی که در شکست تیمش مقابل ژاپن در فینال مسابقات گل زد. بازیکنی که عادت به باختن ندارد و در جام جهانی بعدی در کانادا انتقامش را از ژاپن گرفت.

از آن زمان تا کنون او سه بار همراه با لیون جام قهرمانی را بالای سر برد. مورگان پیش‌تر هم همراه با پورتلند تورنز در سال ۲۰۱۳ قهرمان آمریکا شد.

اگر فکر می‌کنید موفقیت‌های مورگان محدود به زمین فوتبال است، سخت اشتباه می‌کنید. او از دانشگاه برکلی در رشته اقتصاد سیاسی فارغ‌التحصیل شده و همچنین نویسنده کتاب‌های کودکان است.

سری کتاب‌های او به نام شوت‌ها در مورد کار تیمی، رفاقت و مسئولیت‌پذیری است. خب آیا این‌ها تاثیری هم در زندگی خصوصی و عملکرد او در زمین تمرین دارد؟

مارک اسکینر، سرمربی مورگان در تیم اورلاندو پراید، می‌گوید: با توجه به کار‌هایی که می‌کنید، می‌توانید بفهمید که چرا او بهترین بازیکن جهان است. او عاشق جزئیات است. هنگام تمرین همیشه سئوال می‌کند که چگونه می‌تواند به هم‌تیمی‌هایش کمک کند و خودش هم عملکرد بهتری داشته باشد. او صادقانه تلاش می‌کند که بهتر شود.

او می‌خواهد خودش را به چالش بکشد و هر روز می‌خواهد بهتر شود. به دنبال بالاترین استاندارد و بالاترین کیفیت است و آن را بدست می‌آورد. او شخصیت فوق‌العاده‌ای هم دارد. بیرون از زمین الکس آدم مهربانی است و دوست دارد به همه کمک کند.

او پرچمدار تیمش است

الکس مورگان، مهاجمی که از فوتبال فراتر رفته است

جف کاسوف، یکی از نویسندگان کتاب ساخته شدن زنان جام جهانی، نزدیک به یک دهه است که فعالیت‌های الکس مورگان را زیر نظر دارد و شاهد ترقی او به عنوان احتمالا معروف‌ترین زن حاضر در یک ورزش تیمی در جهان بوده است.

کاسوف می‌گوید: نکته‌ای که در مورد شخصیت مورگان می‌توان گفت این است که ترجیح می‌دهد زندگی خصوصی آرامی داشته باشد. با توجه به این که او تقریبا همه جا، از کانال‌های تلویزیونی تا روی جلد مجله‌ها حاضر است، شاید این حرف طنزآمیز به نظر برسد، ولی او بار‌ها گفته که دوست دارد بتواند، بدون مزاحمت عکاسان همراه با شوهرش شام بخورد.

از حدود ۱۰ سال پیش که شهرت از راه رسید، چیزی که در زندگی او تغییر کرده، این است که حالا با قرار گرفتن در مرکز توجه، کنار آمده است. هرچند که سال‌هاست به عنوان یکی از صدا‌های تیم ملی، مشعل‌دار تیمش است. او یکی از چهر‌ه‌ها و رهبران تیم برای بدست آوردن حقوق برابر است؛ بنابراین او واقعا چیزی بسیار فراتر از یک فوتبالیست جهانی است.

اسکینر، مربی سابق تیم زنان بیرمنگام نیز می‌گوید: همه دختر‌های ما چشمشان به الکس است، به عنوان یک الگو و شخصی الهام‌بخش که می‌خواهند شبیهش شوند. اگر الگوی شما الکس باشد، بعید است که در این ورزش مسیر اشتباهی را انتخاب کنید.

چهره‌ای قابل مقایسه با رونالدو و مسی؟

الکس مورگان، مهاجمی که از فوتبال فراتر رفته است

الکس مورگان در شبکه‌های اجتماعی رویهم ۱۴/۳ میلیون نفر فالوئر دارد که شامل ۶/۳میلیون در اینستاگرام، ۳/۶ میلیون در توییتر و ۳/۴میلیون نفر در فیسبوک است

مورگان که سومین دختر خانواده است، از مدت‌ها قبل فعالیت‌های خارج از زمین فوتبالش را افزوده است. ماری می‌گوید: او انتخاب شدن به عنوان الگو را جدی گرفته است. سالهاست که خیلی بیشتر راجع به مشکلات زنان و مبارزه با تبعیض جنسیتی صحبت می‌کند.

در کنار این‌ها نمی‌توان از مهارت مورگان در زمین فوتبال و استعدادی که در کار با توپ دارد، صرفنظر کرد. استعدادی که با زدن ۵ گل و دادن ۳ پاس گل در بازی مقابل تایلند نشان داد. او هدفی جالب توجه برای اسپانسر‌ها است و حالا سئوال این است که برای رشد فوتبال زنان چه کاری می‌تواند بکند؟

سایمون چدویک، استاد ورزش دانشگاه سالفورد می‌گوید: او نمادی جایگاهی است که فوتبالیست‌های زن به طور بالقوه می‌توانند به آن برسند. اگر شما نگاهی به اسپانسر‌های او شامل نایکی، مک‌دونالد و کوکاکولا بکنید، آن‌گاه می‌توان او را با مردان ورزشکار مانند رونالدو و مسی مقایسه کرد.

واضح است که مبلغ قراردادی که او می‌گیرد به اندازه مسی و رونالدو هنگفت نیست، اما به هر حال او از زمان خودش جلوتر است. او از نظر اقتصادی اهمیت برای ورزش زنان بسیار مهم است.

مورگان می‌تواند بازیکن چند میلیون دلاری شود؟

الکس مورگان، مهاجمی که از فوتبال فراتر رفته است

تا سال‌های اخیر، فوتبالیست‌های زن تا آخر قرارداد در باشگاه‌شان می‌ماندند، بدون این که در پایان بتوانند پول قابل توجهی بگیرند. اما مورگان با توجه به چهره‌ای که از خود به نمایش گذاشته و مخاطبانی که در شبکه‌های اجتماعی دارد، می‌تواند این وضعیت را تغییر دهد؟

چدویک می‌گوید: با توجه به چیز‌هایی که او می‌تواند به یک باشگاه درجه اول اروپایی اضافه کند، چه از نظر فوتبالی و چه تجاری، چرا نتواند به یک بازیکن چند میلیون دلاری تبدیل شود؟ او نه تنها یک ورزشکار بزرگ که یک آمریکایی است. همه ما می‌دانیم که از نظر ارزش تجاری در ورزش، بازار آمریکا هنوز چقدر مهم است؛ آن طور که گفته می‌شود سهم این کشور در صنعت جهانی ورزش ۴۰ درصد است.

با توجه به سابقه و موفقیت‌های مورگان، یک باشگاه می‌تواند پول خیلی زیادی در بازار آمریکا بدست آورد. این قضیه به عملکرد او هنگام بازی، رکورد‌ها و نمایش تجاری او بستگی دارد.

منبع: bbc

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوش به حالش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی این سرزمین کم بانوی موفق و مومن و با همت و ... داره که این خارجی رو میخواید الگوی دخترهامون کنید ؟!!!!!!!!!!!!!!!! ( بی‌همتا از استعداد و تجربه !!! )

      • گیسو

        عشق منه الکس

      • گیسو

        در ضمن الکس مورگن درسته نه مورگان

      • گیسو

        سال تولدش هم 2 ژوئیه1989 است.
        در مورد هوپ سولو و کارلی لوید ستاره های فوتبال جهان هم بنویسید ممنون. چون اینا دست کمی از الکس مورگن ندارن.

      • بدون نام

        بیشتر به نظر میرسه جذب خوشگلیش شدید.کلا امکان نداره زنی بودن خوشگلی مورد استقبال عوام قرار بگیره

      • بدون نام

        اینکه بین این همه فوتبالیست زن رفتید خوشگلترینشو انتخاب کردید و براش ستایش نامه نوشتید یعنی زنها حالا حالاها گرفتارند.وقتی برای زنهای پلیس و آتشنشان هم مسابقات ملکه زیبایی می گذارند یعنی زنها هنوز گرفتارند...

    • مجید

      سیب

    • بدون نام

      ایول

    • بدون نام

      قیافه ش که شبیه کریس خودمونه. اصلا فوتبالیستهای زن یه معادل مردونه هم دارند

      پاسخ ها

      • klm

        کریس خودتونه؟!

    • بدون نام

      از ورود زنان به استادیوم ایرانم بگین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکرت خرابه والا ارن تیم فوتبال زنان هم داره که خیلی از مدعی های حمایت از زنان اصلا پیگرش هم نیستند ضمنا اکثر این خانمایی هم که میگن چون نمیتونیم بریم ورزشگاه خودشون را در معررض تبعیض میبینن و کسانی هستند کهاگه شبکه سه فینال جام جهانی را بصرت زنده پخش کنه وشبکه دو خاله هتی یا دکترمایک را پخش کنه کانال دو را تماشا میکنن
        اکثر مردم کشور من احمق مطلق هستند شکی هم توش نیست
        حالا هرکی میخواد زر بزنه بزنه ولی حقیقت تلخه

    • بدون نام

      چقدر خوشگله

    • محمد

      از مسی ک بهتره

    • بدون نام

      همه چی تمومه ...همه دوستش داریم

    • بدون نام

      اسطوره

    • بدون نام

      امریکا سرزمین فرصت ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی تیم ملی بوتبال امریکا صدتا بازیکن ن داره وتو ایران فقط دونفر به تیم ملی دعوت میشن یعنی تو ایران نمیشه برا کودکان کتاب نوشت یا نمیشه درس خوند ولیسانس یا فوق گرفت
        بگو امریکا کشور اراده های قوی وایران کشور منتقدن ونالنده های قوی

    • Alirw

      تبعیض
      بین فوتبال بانوان و اقایان
      بین فوتبال و کشتی
      بین فوتبال و...
      چرا ما که یه کشور اسلامی هستیم باید پول بیت المالو گونی گونی بریزیم تو این فوتبال
      فوتبالی که کشورای اروپایی ازش درامد دارن
      خب معلومه بزرگش می کنن که ما هم بریم سمتش و...

    • میلاد

      ایول ب این زن
      بازیگرا و بازیکنای مام دنبال مش و لمینت و مدلینگن....

    • مهدی

      ترامپ دنبال اینه بگیره

    • بدون نام

      پول داشته باش همه هنري رو بهت مي چسبونن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • بانام

        البته تو ایران !

    • جواد

      واقعا دوست داشتنیه. آدم خوش اخلاق و مهربونی هم هست. امیدوارم امشب جلوی فرانسه گل بزنه

    • بدون نام

      عاشقتم الکس مورگان...

    • بدون نام

      مطمئن باشین هیچوقت در حد یک مرد فوتبالی بهش پول نمی دن، تبعیض جنسیتی

    • .....

      اینا کافر هستند...نامسلماننند....
      مرگ برحقوق بشر.، مرگ بر ناسا ، مرگ بر سازمان سیاه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسخره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج