۸۷۸۷۹۶
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

ساعات اداری در ۲۹استان تغییر کرد

سخنگوی صنعت برق از اجرایی شدن طرح تغییر ساعات کار ادارات در ۲۹ استان و رایزنی برای اجرای آن در ۲ استان باقی مانده با هماهنگی استانداری‌ها خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی صنعت برق از اجرایی شدن طرح تغییر ساعات کار ادارات در ۲۹ استان و رایزنی برای اجرای آن در ۲ استان باقی مانده با هماهنگی استانداری‌ها خبر داد.

مصطفی رجبی‌مشهدی، شروع و خاتمه ساعات کار روزانه ادارات به میزان یک تا ۱.۵ ساعت زودتر را از ویژگی‌های این طرح عنوان کرد و گفت: به جهت خنکی هوا در ساعات آغازین صبح و استفاده از روشنایی روز، همچنین قرار گرفتن عمده ساعات اداری در ساعات غیر پیک، این طرح نقش قابل توجهی در کاهش بار مصرفی در ساعات گرم سال دارد.

ساعات اداری در ۲۹استان تغییر کرد

وی تصمیم‌گیری درباره ساعات شروع و پایان کار ادارات را بر اساس اولویت‌ها و شرایط هر استان عنوان کرد که در مدت یک‌ماه یا کل فصل تابستان اجرا می‌شود.

رجبی‌مشهدی، برآوردهای هواشناسی را حاکی از افزایش یک تا ۱.۵ درجه‌ای دما در مرداد نسبت به تیر جاری ذکر کرد و خواستار تداوم اجرای برنامه در طول تابستان شد.

تغییر ساعت در تهران در حال رایزنی

سخنگوی صنعت برق و معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر با اشاره به رایزنی با وزارت کشور و استانداری برای اجرای طرح در تهران، این استان را به جهت استقرار وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها دارای شرایط ویژه‌ای عنوان کرد و افزود: در صورت توافق با اجرای طرح در این کلانشهر، اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

وی ۴ تا ۵ درصد کاهش مصرف برق در هر یک از مناطق کشور را از اثرات مثبت این طرح در تابستان گذشته دانست که در تهران حدود ۴۰۰ مگاوات و در تمام کشور حدود ۲۰۰۰ مگاوات کاهش بار شبکه برق را در پی داشته است.

سخنگوی صنعت برق کشور تاکید کرد: اجرای این طرح در استان‌ها از سوی صنعت برق مورد پایش قرار می‌گیرد و اداراتی که به دستورالعمل و ابلاغیه استانداری‌ها کم‌توجهی کنند، نسبت به برخورد یا احیاناً قطع برق آنها اقدام خواهد شد.

کنترل پیک مصرف برق با اجرای دومین مانور مدیریت مصرف

بنا بر اعلام وزارت نیرو، در حالی که پیک مصرف برق در روز دوشنبه سوم تیرماه، به ۵۶ هزار مگاوات رسیده بود، پیش‌بینی می‌شد که این میزان در روز سه‌شنبه چهارم تیرماه با توجه به افزایش گرمای هوا، رقمی بسیار بیش از این را به ثبت برساند.
این در حالی‌است که بر اساس گزارش‌های دریافتی از معاونت هماهنگی توزیع توانیر، با اجرای دومین مانور مدیریت مصرف برق، در حدود ۲۹۰۰ مگاوات پیک‌سایی صورت گرفته است.
آثار نهایی اجرای این مانور پس از بررسی‌های نهایی اعلام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهترین کار خاموش کردن لامپ های اضافی در روشنایی خوب تابستان در ادارات هست و پیگیری الزام کار توسط ادارات می باشد . و دومین کار کم کردن ساعت کار نه عقب بردن ساعت است رسید ساعت شش و سی دقیقه در تهران به سرکار با مسیرهای طولانی واقعا معضل است. مخصوصا برای بانوان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کارمندا تا هشت و نیم که مشغول صبحونه هستن ظهرم یک ساعت و نیم نهار چرتشونم تو ساعت کاری میزنن دیگه ساعت کاریشون کم بشه گرمیشون میکنه

      • بدون نام

        شما که تا لنگ ظهر می خوابی و هر اداره ای میری توقع داری مثل نوکرها گوش به امرت باشن مواظب گرمی کردنت باش!

    • بدون نام

      تغییر ساعت کار درست است اما چرا در نحوه ی پوشش کارکنان تغییراتی ایجاد نمیکنید بهتر نیست کارکنان مرد مثلاً در این فصل کت نپوشند و با پیراهن های یک مقدار آستین کوتاه و بانوان با پوشش به رنگهای نسبتا روشن در محل کار حاضر شوند تا نیاز کمی به سیستم های خنک کننده باشد ؟ انرژی باید پس انداز شود . برخی الگوها را در مصرف می توان عوض کرد . در ساختمان سازی ها باید عایق بندی و جلوگیری از اتلاف انرژی جدی گرفته شود .

    • بدون نام

      خوب برق را صادر نکنید

    • اکبر

      نمیدونم چرا با شروع شدن تحریمها اوضاع برق ریخت به هم حالا خوبه رکود اقتصادیه و اکثر کارخونه ها یا تعطیلن یا نهاین 50 درصد توان کار میکنن من مشکل رو سیاسی میبینم و الی مگه قرار نبود از انرژی هسته ای برامون نیروگاه بزنید

    • بدون نام

      عوض این کارها ساعت رسمی کشور را یک ساعت دیگر جلو بکشید.

    • عصبانی

      آخه این نخبه هایی که این طرحها رو اجرایی میکنن فکر کردن خانم های شاغل بچه های مظلوم رو اونوقت صبح چجوری ببرن مهدکودک؟ یا تکلیف سرویسها چیه که تمام برنامشون بهم میخوره؟تو مملکت شتر با بارش گم میشه جیکشون درنمیاد،زورشون به دو تا کولر رسیده!یا برن افراد بیکاری رو تو اداره ها جمع کنن که بیکارن و فول اضافه میگیرن

    • سعید

      بجای این همه عذاب ادارات را پنجشنبه ها تعطیل کنید تا صرفه جویی انرژی شود ، باز بودن ادارات در روز پنجشنبه هیچ بازخوردی نه برای مردم داره نه برای خود اداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج