جاباما
۸۷۸۸۶۱
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

تنش آبی در بیش از ۲۰۰شهر ایران

حمیدرضا کشفی معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در همایش ملی سازگاری با کم آبی اظهار داشت: صنعت آب و فاضلاب همواره با تنش های متعددی مواجه بوده و هست که یکی از این تنش ها تنش آبی است که با وجود بارش های خوب سال آبی جاری، ۲۳۳ شهر ایران همچنان در تنش آبی به سر می برند.

خبرگزاری تسنیم: حمیدرضا کشفی معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در همایش ملی سازگاری با کم آبی اظهار داشت: صنعت آب و فاضلاب همواره با تنش های متعددی مواجه بوده و هست که یکی از این تنش ها تنش آبی است که با وجود بارش های خوب سال آبی جاری، ۲۳۳ شهر ایران همچنان در تنش آبی به سر می برند.

کشفی با بیان اینکه تنش های مالی صنعت آب و فاضلاب روز به روز بیشتر می شود، گفت: علاوه بر اقتصاد ناکارآمد این صنعت، عدم تخصیص به موضع به پروژه ها و همچنین کمبود نقدینگی مشکلاتی را به وجود آورده، علاوه بر این تنش های ناشی از تحریم های ظالمانه که فعالان صنعت اب و فاضلاب را در جابه جایی وجوه در عرصه های بین المللی و خرید تجهیزات و تأمین کالا با مشکلاتی مواجه کرده، مزید بر مشکلات جاری صنعت شده است.

وی ادامه داد: در فضای راه حل، مشکلات آب و فاضلاب بهتر قابل طرح و حل خواهد بود اما بهتر از آن، ورود به فضای مرجع است که فضایی برون سازمانی بوده که با دست داشتن تمامی نهادها و سازمان های ذی نفع در بحث آب، مشکلات و تنش ها مطرح شده و برای آنها راهکارهای کلان و ملی دیده شود.

وی افزود: کمیته ملی سازگاری با کم آبی همین فضای مرجعی است که برای حل مشکلات و تنش های آب ایجاد شده و می تواند برای رفع تنش ها بسیار مفید و موثر باشد.

وی ادامه داد: حفظ کیفیت آب در هر شرایطی، چه خشکسالی و چه سیلابی، جزو خطوط قرمز شرکت های آب و فاضلاب در سراسر کشور است که رصد مستمری روی آن انجام می شود؛ همچنین به منظور بهینه کردن شرایط و سازگاری با کم آبی، جلوگیری از هدررفت، افزایش بازچرخانی آب و مدیریت مصرف در کشاورزی و صنعت در کنار بخش شرب در دستور کار قرار دارد.

کشفی تصریح کرد: کشوری که خشک و نیمه خشک است و تنش های آبی دارد باید دولت آب محور نیز داشته باشد و تمامی تصمیم گیران و تصمیم سازان باید به مسائل آبی کشور محوریت دهند و به عبارتی، رفع تنش های آبی و حل مشکلات آبی کشور، نیازمند عزمی ملی و وجود نگاهی ملی در تمامی بخش ها دارد و اگر تمامی ذی نفعان از مسئولان تا مردم به این مهم توجه داشته باشند، می توانیم اصول سازگاری با کم آبی را در جامعه پیاده سازی کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینام

      چرانمیگیدنابلدی وناکارامدی مسولین بیسوادی که براساس روابط انتخاب میشوند نه ضوابط سیل مملکت رابرد بعدمیگیدبی ابی

    • بدون نام

      شکر خدا تو ازربایجانمون مشکلی نداریم .

    • بدون نام

      ما باید وزیر آب داشته باشیم چند وزارت خانه بی عرضه و معطل تعطیل شود و وزیر آب درست شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج