۸۷۸۹۵۰
۱۷ نظر
۵۰۰۶
۱۷ نظر
۵۰۰۶
پ

آمریکا: آماده توافق جدید با ایران هستیم

معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت با موضوع برجام به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخت.

خبرگزاری فارس:«جاناتان کوهن»، معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت با موضوع برجام ادعاها علیه ایران را تکرار کرد.

او ایران را به بی‌ثبات کردن منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی و حمله به کشتی‌های تجاری متهم کرد. وی همچنین ادعا کرد ایران با نقض قوانین سازمان ملل، به گروه‌های تحت حمایت خود سلاح ارسال می‌کند.

کوهن همچنین مدعی شد سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علی‌رغم محدودیت‌های مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱، «آزادانه به مناطق مختلف خاورمیانه سفر می‌کند.» او مدعی شد سایر مقام‌های ایران هم با نقض این مفاد قطعنامه، در حال سفر به مناطق مختلف خاورمیانه هستند.

آمریکا: آماده توافق جدید با ایران هستیم

مقام آمریکایی به بیانیه ایران برای عبور از سقف‌های برجامی مربوط به ذخائر اورانیوم اشاره کرد و گفت: «اقدامات ایران بسیار مضر هستند و انزوای این کشور را بیشتر خواهد کرد.»

وی در ادامه گفت: «آقای رئیس، سرپیچی ایران از [قطعنامه] شورای امنیت و رفتارهای بی‌پروای این کشور که تهدیدی علیه صلح و امنیت است نباید به نام حفظ یک توافق، کم‌اهمیت انگاشته شوند.»

کوهن در سازمان ملل متحد در ادامه سخنان خود مدعی شد که کشور او مقصر معضلات اقتصادی ایران نیست. او گفت: «رفتار خود ایران به سقوط اقتصادی این کشور منجر شده است. این روایت غلط که آمریکا مقصرمعضلات اقتصادی ایران است، فراتر از مقاصدی است که در پیوست B قطعنامه ۲۲۳۱ درج شده است.»

مقام آمریکایی در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد که آمریکا تمایل خود را برای گفت‌وگو با ایران جهت دستیابی به «توافقی بهتر» اعلام کرده است. مقام آمریکایی تصریح کرد: «ایالات متحده به روشنی تمایل خود را برای گفت‌وگو با ایران بر سر توافقی که به نحو بهتری در خدمت صلح و امنیت بین‌المللی باشد، ابراز کرده است.»

جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آمریکا میز مذاکره را ترک کرده، تأکید کرده وارد گفت‌وگو با این کشور نخواهد شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری روز ۸ خرداد پیشنهاد مذاکره را تاکتیک آمریکا برای تکمیل راهبرد فشار علیه ایران توصیف کردند.

نماینده آمریکا در ادامه ضمن متهم کردن ایران به حمله به کشتی‌های تجاری در منطقه خلیج فارس گفت: «ما قصد داریم از همه آنچه در توان داریم، از جمله به‌روز کردن نظام تحریم‌های قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، برای مهار رفتارهای مخرب ایران استفاده کنیم.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال گذشته در ادامه کارشکنی‌های دولت آمریکا در اجرای توافق هسته‌ای برجام به مشارکت کشورش در این توافق پایان داد و تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را احیا کرد.

او بعد از خروج از این توافق در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی قرار داده، از صدور معافیت‌های تحریمی برای مشتری‌های نفت ایران خودداری کرده و چندین ناو و بمب‌افکن به منطقه اعزام کرده است.

ارتش آمریکا در جدیدترین اقدام تحریک‌آمیز پنجشنبه هفته گذشته (۳۰ خرداد) یک پهپاد جاسوسی از نوع «گلوبال‌هاوک» را به نزدیک مرزهای ایران ارسال کرد. نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این پهپاد را بعد از تجاوز حریم هوایی ایران سرنگون کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش تقصیر تیم B است. والسلام

    • احد

      اونوقت سر پیچی امریکا ار قطعنامه 2231 تخلف نیست؟

    • بدون نام

      ایران عاشق ناامنی در منطقه هست

    • سعید

      دیگه اینجا کسی به شما باج مثل برجام نمیده!!
      مگر اینکه روحانی بخواد از طرف خودش بذل و بخشش کنه!

    • علی

      واقعا بی شرم وحیا هستید
      هرغلطی خواستید کردید.الان‌ میگید ایران داره سرپیچی میکنه؟
      زورگویی تا این حد؟خاک تو سردنیا بره که شما اینقدر یکته تازی نکنید.اروپا و اسیا و روسیه جرات ندارن ازامریکا حرف شنوی نکنن

    • بدون نام

      بایستی از شما اجازه بگیرن ۲۲۳۱ بدرد خودتان مخوره

    • بهلول

      برین خودتونو مسخره کنین فک کردین فرجامی هالوه

    • بدون نام

      بعد یه خر دیگه ای بعد از تو بیاد بزنه زیرش و همین زر تورو اون بزنه؟ کور خوندید گذشت اون زمانیکه شما می زدید و ما میرقصیدیم حالا باید منتظر باشید ما چه سازی میزنیم و شما برقصید!

    • بهلول

      البته اگر اونا میخوان برا توافق ما را مسخره کنند ما هم با مذاکره میتونیم اوناها را مسخره کنیم اجازه بدید منم تو این مسخره بازی حضور فعال داشته باشم.

    • بدون نام

      آخه چه توافقی با شما میشه کرد،،، ،،،بی وجود فقط واق واق میکنه از دور.....

    • .

      بله آماده هستین اما هر دولتی سر کار آمد اون توافق رو نقض کنه به دنبال یه توافق دیگه باشه

    • محمد

      اگر خواهان توافق جدید هستید بشرطی هستیم که مفاد توافق نامه را ما تنظیم کنیم نه شما ،

      پاسخ ها

      • زیاده خواه

        و ما دوست داریم کرنر رو از روی نقطه پنالتی بزنیم

    • بدون نام

      توافق بالاخره صورت میگیره منتها پس از زجر دادن به مردم پای میز میروند

    • بدون نام

      برین گم شین تاحالا هرچی بوده گذشته وشما آمریکایها انجام دادین به امید خدا چنتا کشور شجاع مثل ایران بلند بشه دیگه اعتبارتون رفته اگه نه اقتصاد دنیا باشید فقط کافی چنتا کشور بزرگ اروپایی به خودشون بیان بفهمن که نیاز نیست بله قربان گویی ترامپ باشیم که انشالله به زودی میشه.قول میدم

    • بدون نام

      ملت دانا== آماده جنگ

    • ایران

      ما هم آماده ایم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج