۸۷۹۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

خوابیدن با لنز چه حکمی دارد؟

با وجود آن‌كه پزشكان بارها در مورد خطرات خوابيدن با لنزهاي چشمي هشدار داده‌اند اما هنوز هم افرادي هستند كه طبق عادت يا فراموشي هنگام خواب لنزهاي خود را از چشم‌شان خارج نمي‌كنند.

خوابیدن با لنز چه حکمی دارد؟
خوابیدن با لنز چه حکمی دارد؟


اين كار به‌دليل بهداشتي نبودن مي‌تواند باعث بروز مشكلاتي از جمله ايجاد عفونت در قرنيه چشم شود. اگر اين عفونت‌ها به موقع شناسايي و درمان نشود، آسيب دائمي به بينايي فرد وارد مي‌شود و حتي در موارد شديد اين عفونت‌ها منجربه نابينايي خواهد شد.

يكي ديگر از نكات نگران‌كننده اين است كه در بعضي مواقع استفاده‌كنندگان از اين لنزها فقط به شست‌وشوي آن‌ها با آب معمولي اكتفا مي‌كنند و نسبت به استفاده از محلول‌هاي استريل شست‌وشو بي‌توجه هستند. چشم‌ها يك مكانيسم محافظت طبيعي در برابر عوامل خارجي دارند و آن هم مايعي است كه روي چشم را پوشانده و شامل آنزيم‌هاي مفيد است اما گاهي ميكروب‌هايي كه روي لنزها رشد مي‌كنند از اين لايه عبور كرده و سلامت چشم را به خطر مي‌اندازند. يكي از بهترين محل‌ها براي رشد اينگونه ميكروب‌ها آب‌ است. به همين دليل درصورتي كه لنزهاي خود را با آب شير بشوييد ممكن است مشكلات زيادي براي چشمان‌تان به‌وجود بيايد. قرار دادن لنزها در دست‌شويي هم يكي از اشتباهات خطرناكي است كه بعضي از افراد آن را مرتكب مي‌شوند. پزشكان استفاده مداوم از ظرف‌هاي مخصوص نگهداري از لنز را هم توصيه نمي‌كنند. بعد از يك ماه ترك‌هاي بسيار ريزي روي اين ظروف ايجاد مي‌شوند كه محل مناسبي را براي رشد ميكروب‌ها فراهم مي‌كند پس بهتر است بعد از مدتي آن‌ها را عوض كرد. لنزهاي تماسي يكي از شايع‌ترين عوامل ابتلا به عفونت‌هاي قرنيه است كه معمولا اين بيماري با درد شديد، كاهش قدرت بينايي، حساسيت به نور، قرمز شدن چشم و ريزش اشك از آن همراه است. درصورت بروز اين علائم لنزها را از چشم خود خارج كرده و هرچه سريع‌تر به يك متخصص مراجعه كنيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

خوابیدن با لنز چه حکمی دارد؟


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج