جاباما
۸۷۹۱۵۷
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

مورینیو مربی کدام تیم ملی می‌شود؟

ژوزه مورینیو اخیراً اعلام کرده فکر می‌کند در آینده هدایت یک تیم ملی را برعهده بگیرد، اما کدام تیم ملی کدام کشور به آقای‌خاص نیاز دارد؟

خبرورزشی: ژوزه مورینیو سرمربی مشهور پرتغالی دنیای فوتبال بعد از اخراج از منچستریونایتد آن هم به دلیل گرفتن نتایج ضعیف بیکار مانده و تیم‌های بزرگ اروپایی ظاهراً خیال ندارند تیم‌شان را به دست او بسپارند.

ژوزه که البته یکی از موفق‌ترین مربیان دنیا از لحاظ بردن جام‌های قهرمانی است اخیراً در گفت‌وگویی عنوان کرده بیش از آنکه در عرصه باشگاهی بخواهد مربیگری کند خودش را در عرصه ملی می‌بیند.

مورینیو مربی کدام تیم ملی می‌شود؟

معنی ساده‌ترش می‌شود اینکه ژوزه مورینیو می‌خواهد هدایت یک تیم ملی را به عهده بگیرد تا توانایی‌هایش را در این عرصه هم محک بزند. با این حال سؤال اصلی در این‌باره این است که اگر مورینیو بخواهد هدایت یک تیم ملی را به دست بگیرد، آن کشور کدام است؟

آرژانتین

آرژانتین شاید یکی از تیم‌های ملی باشد که این روز‌ها نیاز مبرمی به اندیشه‌های مورینیو داشته باشد. این تیم که دوبار در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶ جام جهانی را به دست آورده، در دو بار دیگری که به فینال رسیده ناامید و ناکام شده است؛ یکی در فینال ۱۹۹۰ و دیگری در سال ۲۰۱۴.

آرژانتینی‌ها اخیراً در ارائه بازی در فاز هجومی مشکل چندانی نداشته‌اند ولی دردسر آن‌ها این است که در فاز تدافعی انسجام لازم را ندارند و مدافعان این تیم سوتی‌های بدموقعی می‌دهند.

مورینیو هم در امر کار‌های تدافعی یک فوق‌متخصص است؛ موضوع دیگر اینکه او اخیراً با بیان این جمله که «مسی خدای فوتبال است» علاقه اش به همکاری با این ستاره آرژانتینی را نشان داده است. شاید اگر آلبی سلسته در این دوره از رقابت‌های کوپا نتیجه نگیرد و قهرمان نشود آن وقت پیوند مورینیو و مسی خیلی زود سر بگیرد.

پرتغال

الان ۱۵ سالی می‌شود که مورینیو در کشورش یعنی پرتغال مربیگری نکرده است؛ او آخرین بار سال ۲۰۰۴ هدایت پورتو در این کشور را به عهده داشت و بعد تبدیل به یک سرمربی بین‌المللی شد. طبیعی است که برای هدایت تیم ملی پرتغال مورینیو بهترین گزینه باشد. او همزبان با بازیکنان است و آن‌ها را به خوبی می‌شناسد.

در این میان، اما یک مشکل عمده وجود دارد و اینکه کریس رونالدو، فوق‌ستاره تیم ملی پرتغال، با این سرمربی رابطه خوبی ندارد. مشکل دیگر اینکه فرناندو سانتوس، سرمربی کنونی پرتغال هم به تازگی با این تیم لیگ ملت‌های اروپا را برده و سخت است او را از کار برکنار کرد.

انگلیس

انگلیس بالاخره به ناکامی‌هایش در رقابت‌های بین‌المللی تا حدودی پایان داد و در رقابت‌های جام جهانی روسیه خودش را به جمع ۴ تیم پایانی رساند. با این حال آن‌ها اگر بخواهند تغییری در کادر فنی کنونی‌شان به وجود بیاورند می‌توانند روی مورینیو حساب کنند.

او در دو نوبت هدایت چلسی را در لیگ برتر انگلیس به عهده داشته و آخرین تجربه مربیگری اش هم مربوط به حضور در منچستریونایتد بوده است. شناخت خوب او از رقابت‌های فوتبال در انگلیس می‌تواند فاکتور تأثیرگذاری برایش باشد. این چالش می‌تواند چالشی فراتر از انتظار برای مورینیو باشد.

قطر

این هم یکی دیگر از پروژه‌های مهیج است! قطری‌ها تا سه سال دیگر باید میزبان جام جهانی باشند و نیاز زیادی به دیده شدن دارند. آن‌ها که به تازگی تجربه حضور در کوپا آمریکا را از سر گذرانده‌اند شاید هوس کنند کادر فنی حرفه‌ای‌تری روی نیمکت داشته باشند.

این کشور البته یکی از معدود کشور‌های دنیاست که می‌تواند از پس هزینه‌ها و دستمزد زیاد مورینیو برآید. شاید این پروژه در آینده‌ای نه‌چندان دور محقق شود.

اسپانیا

شاید اسپانیایی‌ها بدون اینکه بخواهند به روبرتو مورنو، سرمربی تازه‌شان لطمه‌ای وارد کنند، بتوانند به حضور ژوزه مورینیو روی نیمکت تیم‌شان فکر کنند. مورینیو ارتباط خوبی با اسپانیایی‌ها دارد و از فوتبال این کشور با توجه به تجربه حضور چندساله اش در رئال‌مادرید به عنوان سرمربی و بارسلونا به عنوان کمک مربی، شناخت خوبی هم دارد.

از این مورد گذشته او با مشکل زبان هم در این کشور مواجه نخواهد بود و خواهد توانست به راحتی با بازیکنان اسپانیا ارتباط برقرار کند. حالا فقط می‌ماند اینکه اسپانیایی‌ها بخواهند ژوزه را روی نیمکت داشته باشند یا نه.

آلمان

درست است که هدایت تیم ملی آلمان از تابستان ۲۰۰۶ تا الان دست یواخیم لو است؛ درست است که از آن موقع تا همین الان این تیم نتایج خوبی گرفته ولی بالاخره همه چیز‌های خوب دنیا یک روز تمام می‌شوند. چیزی که این روز‌ها در فوتبال ملی آلمان مشهود است اینکه مانشافت به یک چرخه تازه و شاید یک مربی تازه نیاز دارد.

مورینیو می‌تواند همین مربی تازه باشد. سختگیری‌های او در کار می‌تواند با فرهنگ سختکوشی ژرمن‌ها همخوانی زیادی داشته باشد. همه این‌ها البته منوط به این است که رضایت دو طرفه‌ای برای جوش دادن چنین ارتباطی وجود داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان

      سلام .کاشکی بیاد ایران و در مورد فوتبال ایراننظر بده

    • اوسیراک

      سرمربی گری تانزانیا جذابه بری مورینیو

    • اسماعیل سلامی

      دوستدارم خر جا بری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج