۸۷۹۱۸۲
۲۱ نظر
۵۰۰۶
۲۱ نظر
۵۰۰۶
پ

وزیر صنعت به خودروسازان؛ پارکینگ‌ها خالی شود

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه وزیر به خودروسازان اخطار داده که به هیچ عنوان نباید خودرو را به پارکینگ‌ها بفرستند گفت: خودروسازان مکلف شدند که پس از تولید حتما خودرو را به بازار بفرستند.

خبرگزاری تسنیم: جعفر سرقینی، معاون وزیر صنعت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه مخالف خام فروشی هستیم اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و رویکرد دولت در این حوزه، بخشنامه‌ای از سوی وزیر صادر و صادرات محصولات خام محدود شد.

وی با بیان اینکه صادرات محصولات خام به وسیله ایجاد کارخانه‌های فرآوری و جوار معدنی از ۲۳ میلیون تن به هفت میلیون تن رسید خاطرنشان کرد: در راستای این کاهش محدودیت خاصی انجام نشد ولی با توجه به ایجاد صنایع فرآوری، این کاهش به صورت قابل ملاحظه‌ای انجام شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بخش خصوصی در وضعیت اقتصادی فعلی کشور در بحث برگشت ارز مردود شد گفت: به عنوان نمونه اجازه صادرات میلگرد به شرکت‌هایی را صادر کردیم که تا پایان خرداد این کار را انجام دهند و پس از بررسی که انجام می‌دهیم در صورتی که ارز خود را بازگردانده‌اند، اجازه آنها تمدید می‌شود.

وزیر صنعت به خودروسازان؛ پارکینگ‌ها خالی شود

سرقینی با اشاره به اینکه خوشبختانه دولت اخیرا جدیت بیشتری داشته و برگشت ارز امسال بهتر از سال قبل خواهد بود بیان کرد: سال گذشته بهترین عملکرد در بازگشت ارز مربوط به پتروشیمی‌ها و فولادها بوده است.

وی تصریح کرد: صادراتی خوب است که ارز آن بازگردد و بتواند به توسعه کشور کمک کند اما اگر صادرات انجام دهیم و بخواهیم ارز حاصل از آن را در خارج کشور هزینه کنیم هیچ سودی برای خودمان ندارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در سال 91 معادل 5 میلیون تن واردات فولاد داشتیم اما در سال 97 نه تنها واردات فولاد نداریم بلکه هشت و نیم میلیون تن فولاد به کشورهای دیگر صادر کردیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی صورت گرفته برای صادرات 12 میلیون تن است خاطرنشان کرد: از این میزان در شرایط معمول مطمئنا تا 10 میلیون تن فولاد امسال صادر می‌شود.

سرقینی به فرارهای مالیاتی وعدم پرداخت حقوق دولتی توسط مجموعه‌هایی از جمله برخی معادن اشاره کرد و افزود: هر آنچه که نظارت و بازرسی داشته باشیم ممکن است این فرارها و عدم پرداخت‌ها کاهش یابد ولی تا زمانی که مردم خودشان نسبت به این موضوع حساسیت برای پرداخت نداشته باشند این موضوع به صورت کامل حذف نمی‌شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در شش سال گذشته ظرفیت فولاد کشور از 120 میلیون تن به 207 میلیون تن افزایش یافته که همین 87 میلیون تن افزایش ظرفیت تولید سبب کاهش خام فروشی در کشور شده است.

وی یکی دیگر از راهکارهای کاهش محصولات خام را اختصاص عوارض بر خام فروشی دانست و عنوان کرد: برای سال 97 تا 99 به ترتیب پنج، هفت و 10 درصد عوارض برای خام فروشی در نظر گرفته شده است.

سرقینی گفت: مجموعه‌هایی که خام فروشی داشتند تلاش بسیاری کردند که این عوارض وضع نشود ولی خوشبختانه با جدیتی که در دولت وجود داشت این موضوع وضع شد و خام فروشی در آینده هم کاهش پیدا می‌کند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه وزیر به خودروسازان اخطار داده که به هیچ عنوان نباید خودرو را به پارکینگ‌ها بفرستد گفت: خودروسازان مکلف شدند که پس از تولید حتما خودرو را به بازار بفرستند تا جلوی گرانی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه تحریم با وجودی که مشکلاتی برای کشور به دنبال دارد ولی می‌تواند فرصت باشد گفت: ما می‌توانیم با همین تحریم‌ها، زمینه‌ای فراهم کنیم که در تولید محصولاتی که وارد می‌کنیم خودکفا شویم.

سرقینی با بیان اینکه همه محصولاتی که ما الان وارد می‌کنیم تکنولوژی پایین‌تری به نسبت صنایع موشکی که الان خودمان تولید می‌کنیم دارند گفت: تنها تفاوتی که در آن قسمت هست و در بحث صنایع وارداتی نداریم، این است که در بحث صنایع موشکی ما خواستیم ولی در این بخش هنوز نخواستیم که تولید کنیم و خودکفا شویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناخدا غلام

      بگذار داخل انبار جاش امن تر

    • عمو گرگه

      وزیرهایی که فامیلاشون از اعضای مدیریت سایپا و ایران خودرو هستن
      این چیزا رو میگن واسه بستن دهن مردم
      در عمل هیچ کاری نمیکنن

    • بدون نام

      از قطعاتی که از خودرو حذف کردن باز خواست شود و نسبت به تحویل اقدام نمایند.در فروش قطعی.
      1رینگ آلومینیم
      2 ترمز دیسکی چرخ عقب
      و موارد دیگر.مثل کمک بی کیفیت.
      یک روز است تحویل شده.

    • بدون نام

      حرف تا عمل خیلی فرق دا ره

    • بدون نام

      اگر دولت حمایت غیر معقول و بیش از حد از خو درو سازان نداشته باشد و تعرفه واردات را کاهش دا ده وار ات خودرو کارکرده را با تعرفه زیر ۱۰درصد ازادکند بازار خودرو کنترل خواهد شد و به خودی خود انبارها خالی می شود

    • بدون نام

      دروغ سال مردم نادان نباشید نخرید اگه آدمید

    • بدون نام

      حتما خالی می کنند دل آدم می سوزد که اینقدر پول میدی و چی سوار میشی کاشکی رقابت خودرو سازهای خارجی تو ایران آزاد بود تا اون وقت لذت سوار شدن خودرو را ببینیم نه این به اصتلاح خودرو های ایرانی

    • بدون نام

      دست و دلباز شدی

    • بدون نام

      ضرر میکنیا!!

    • بدون نام

      اینجوری که بعد واگذاری سهام دولت چیزی برای خودتون نمیمونه

    • بدون نام

      شماها یمشت هنرپیشه تاتر هستید که حتی بلد نیستید ادای چوب لباسی هم دربیارید
      باید رئیس تعزیرات میگفت نقشه شما چیه تا دستور بدی بی کفایت

    • بدون نام

      حیف شد نقشتون نقش برآب شد

    • بدون نام

      نگو این حرف وگرنه سهمتو قطع میکننا

    • بدون نام

      تو باهاشون همدستی فیلم بازی نکنید

    • بدون نام

      سمند می خرم 10 ملیون نه بیشتر

    • بدون نام

      میگن خودرو سازها از ترس قایم شده اند از دستوروزیر.....خوروسازها تره هم برای حرف وزیر محترم خرد نمی کنند....

    • بدون نام

      خدا.لعنت.کند.خودروساز.خودروها.انبار.میکنن.قیمت.ببرن.بالا.جیب.مردم.خالی.کردن.چی.میخواهن.از.جان.مردم.خدا.لعنت.کند.خودروسازان.باعث.بانی.این.گرانیها.

    • ناخدا غلام

      نه جاش همون پارکینگه. مردم نه پولی دارند و نه کاری ونه حالی توی پارکینگ جاش امن است. ...

    • بدون نام

      اقای وزیر اینها گوش نمیکنند سر ال کاپون را هم کلاه میگذارند

    • mhmd

      همش حرف میزنین بقران.فکر ما بدبخت بیچارها نیستین ک.ماشینای گرون قیمت زیر پاتون هست.تا حالا سر خط نموندین ک دستتونو جلو ماشینا بلند کنین ک یکیشون نگه داره ببرتون.ب جای حرف عمل کنین.خودتون دست ب کار بشین برین انبارارو خالی کنین.باند بازیو بزارین کنار.اگ میبینین خالی نمیکنن انبارارو بزارید ماشین خارجی وارد کنن ببین خودشون با التماس نمیانـ خالی کنن.فقط ی کم ب فکر باشین بقرانـهرروز دارمـمیرم دانشگا باید ۲ساعت بمونم تا ی ماشین محۻ رۻا خدا ببرتم

    • بدون نام

      دولت اگه میخواد کاری کنه که کنترل بشه باید خودرو از اونطزف بدون گمرک وارد کنه تا اینا سر جاشون بشینند ولی.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج