جاباما
۸۷۹۱۹۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

امیر غفور خود را مدیون ولاسکو دانست

«امیر غفور» بازیکن تیم ملی والیبال در مصاحبه با تارنمای رسمی فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) خود را مدیون و قدردان «خولیو ولاسکو» ‌ی بزرگ و درس هایی که از آموخته، دانست.

خبرگزاری ایرنا: «امیر غفور» بازیکن تیم ملی والیبال در مصاحبه با تارنمای رسمی فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) خود را مدیون و قدردان «خولیو ولاسکو» ‌ی بزرگ و درس هایی که از آموخته، دانست.

«امیر غفور» پشت خط زن تیم ملی والیبال ایران در جریان لیگ ملت های جهان از فرصت کوتاه به دست آمده برای صحبت کردن در خصوص تجربیات ارزشمند و تاثیرگذار هم تیمی هایش از حضور در لیگ های مختلف جهان، استفاده کرد.

غفور نخستین بازی ملی خود را در سال ۲۰۱۱ انجام داد و به تیم ملی کشورش کمک کرد تا در ۲ دروه متوالی (۲۰۱۲ و ۲۰۱۳) عنوان قهرمانی آسیا را فتح کند؛ ایران خیلی زود به قدرتی برتر در عرصه های بین المللی بدل شد و نقش و مشارکت غفور، ایرانی ها را قادر ساخت تا برای نخستین بار جواز حضور در المپیک را به دست آورند.

امیر غفور خود را مدیون ولاسکو دانست

بعد از بازی های ریو در سال ۲۰۱۶، او یک سال بعد تیمش را به مقام سوم جام قهرمانان والیبال جهان رساند.

غفور در سطح باشگاهی در چندین تیم مختلف ایرانی بازی کرد، سپس در نخستین تجربه اروپایی خود در فصل ۲۰۱۸ - ۲۰۱۹ به تیم ترو والیبال مونزا ملحق شد و این در حالی است که غفور در فصل پیش رو به یک تیم ایتالیایی دیگر یعنی لوب سیویتانووا ملحق شده است.

غفور در این مصاحبه اظهار داشت: بسیاری از بازیکنان ایران در لیگ های مطرح اروپا هستند و این موضوع موجب افزایش تجریبات ما شده است؛ این اتفاق تاثیر مثبتی روی بازی ما در تیم ملی گذاشته و امیدوارم کلید موفقیت ما در رقابت های لیگ جهانی والیبال در سال جار باشد.

غفور ۲۸ ساله همین حالا هم خود را به عنوان یکی از بازیکنان برجسته والییال مردان معرفی و تثبیت کرده و عملکردهای الهام بخش وی موجب شده است تا ایرانی ها در تورنمنت سال جاری با ۱۰ پیروزی و ۲ شکست د رتبه دوم جای بگیرند.

امیر غفور خود را مدیون ولاسکو دانست

غفور در ادامه افزود: بابت شروع فوق العاده در لیگ ملت ها خدا را شاکریم؛ از رقابت های سال گذشته تا کنون پیشرفت خوبی داشته ایم و بهتر و بهتر شدیم؛ برای رقابت های امسال سازماندهی خوبی داشتیم؛ هدف نهایی در این فصل راهیابی به مرحله نهایی در شیکاگو است.

ایرانی ها برای تثبیت صعود خود به مرحله نهایی تنها به یک پیروزی دیگر نیاز دارند و عملکرد غفور تا اینجای کار تحسین برانگیز بوده است و تیمش این هفته انتظار معجزه های بیشتری از وی دارد؛ غفور در حال حاضر با کسب ۱۸۲ امتیاز که از ۱۶۱ حمله، ۱۲ دفع توپ و ۹ سرویس به دست آمده صدرنشین کورس بیشترین امتیاز آوران است.

غفور موفقیت خود را مدیون ساعت ها تمرین و ممارست و البته آموزش تحت نظر بهترین سرمربی های این رشته ورزشی است؛ وی در این خصوص ادامه داد: هر چه سن شما بالاتر می رود به عنوان یک بازیکن بالغ تر می شوید و از کار کردن با سرمربی های گوناگون تجربیات و تکنیک های بیشتری به دست می آورید.

به عنوان یک بازیکن جوان خام و نابلد هستید و با گذر زمان رفته رفته پیشرفت می کنید و این موضوع درست مثل سکوی پرتاب شما عمل می کند؛ از سرمربی ها، بازیکنان، دوستان و حتی تماشاگران مختلف چیزهای زیادی یاد گرفتم؛ هر کدام از آنها می توانند به شما چیزی بیاموزند که تاثیر مثبتی روی بازی شما می گذارد.

وی تاکید کرد: اما اگر بخواهم تنها یک نفر را در والیبال انتخاب کنم بی شک «خولیو ولاسکو» ی بزرگ انتخاب من خواهد بود چرا که او درس های ارزشمندی را به ما آموخت که چه در زندگی ورزشی و چه در زندگی شخصی کمک زیادی به من کرد؛ او به ما کمک کرد تا نوع نگاهمان را به والیبال عوض کنیم.

یکی از درس هایی که همواره به ما گوشزد می کرد و موجب تغییر دید ما به والیبال شد این بود که همه بازیکنان بزرگ اشتباه می کنند اما آنچه حائز اهمیت است درس گرفتن از اشتباهات و تکرار نکردن آنها است چرا که تکرار اشتباه خود اشتباهی بزرگ تر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج