جاباما
۸۷۹۲۵۶
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

تخت‌روانچی: اروپایی‌ها از صبر ایران استفاده نکردند

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحدبا بیان اینکه اروپایی ها از صبر ایران در عمل به تعهد خود استفاده نکردند همچنین بر خروج نیروها و سلاح های آمریکایی از منطقه تاکید کرد.

ایرنا: نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحدبا بیان اینکه اروپایی ها از صبر ایران در عمل به تعهد خود استفاده نکردند همچنین بر خروج نیروها و سلاح های آمریکایی از منطقه تاکید کرد.

"مجید تخت روانچی" روز پنج شنبه در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه چرا اروپایی ها به جای عمل به تعهداتشان، مسایل منطقه ای یا توانایی های موشکی ایران را مطرح می کنند؟ افزود: تحرکات منطقه ای نشات گرفته از سیاست های آمریکا و خود کشورهای غربی است.

وی یادآور شد: ارسال سلاح و ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه برای فروش بیشتر سلاح، سبب آشوب و تنش در منطقه است. متهم کردن ایران، حرف هایی است که خریدار ندارد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه سیاست های مخرب ایالات متحده سبب تنش و بی ثباتی در منطقه شده است، افزود: بهترین کار، متوقف کردن اقدام های غربی ها است که ثبات منطقه را به خطر می اندازند؛ به کشوری که هر روز مردم یمن را بمباران می کند، سلاح نفروشند و با آن برخورد کنند.

تخت‌روانچی: اروپایی‌ها از صبر ایران استفاده نکردند

تخت روانچی تاکید کرد: باید تلاش کنند که صلح و امنیت به منطقه بازگردد، آمریکایی ها باید سلاح های خود را از منطقه خارج کنند تا منطقه به آرامش برسد و گرنه ادعا کردن و اینکه کشوری را متهم کنند، مشکلی را حل نخواهد کرد.

**اروپایی ها از صبر ایران برای عمل به تعهدشان استفاده نکردند

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد درباره تاکید اروپایی ها به ایران برای اجرای کامل تعهدات برجامی نیز گفت: کشورهایی که در مذاکرات برجام حضور داشتند، تعهداتی دارند که باید به آنها عمل کنند. ما در مذاکراتی که در طول چند سال با کشورهای غربی، آمریکا و بقیه داشتیم به یک توافقی رسیدیم که تعهداتی را متوجه ما و طرف های دیگر کرد.

تخت روانچی توضیح داد: بر اساس گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی، ما به تعهدات خود عمل کردیم اما طرف مقابل عمل نکرده است تا توازن پیش بینی شده در برجام برقرار باشد.

به گفته وی، چیزی که لازم است و از ابتدا هم گفتیم، این است که کشورهای مذاکره کننده به تعهدات خود عمل کنند که متاسفانه پس از خروج آمریکا از برجام که هم نقض برجام و هم قطعنامه است، به ویژه کشورهای اروپایی این کار را انجام ندادند.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه "اروپایی ها در حقیقت مرتکب نقض برجام شده اند"، یادآورشد: تعابیر آنها برای ما اهمیت ندارد، کشورهایی که به اجرای کامل و سازنده برجام متعهد شده اند باید آن را عملی سازند.

تخت روانچی ادامه داد که ما یک سال صبر کردیم و به کشورهای دیگر حاضر در برجام برای عمل به تعهداتشان فرصت داریم اما متاسفانه از این فرصت برای عمل به تعهداتشان استفاده نکردند و ما مجبور هستیم که بر اساس مرحله بندی اعلام شده حرکت کنیم.

آمریکا در فضایی فشارهای خود بر ایران را تحت سیاست فشار حداکثری افزایش داده که کشورهای دیگر یا در مقابل برجام شکنی «دونالد ترامپ» سکوت اختیار کرده و یا حمایت‌های آنها از توافق هسته‌ای از سطح شعار فراتر نرفته است. این وضعیت تا جایی ادامه یافت تا سرانجام ترامپ سطح تحریم‌های خود را از حوزه اقتصادی فراتر برد و به حوزه‌های دیگر از جمله هسته‌ای نیز تسری داد.

نیمه اول اردیبهشت ماه چند روز قبل از سالروز خروج آمریکا از برجام، برخی رسانه‌های جهان از تحریم‌های هسته‌ای ایران خبر دادند. ترامپ معافیت‌های مرتبط با همکاری هسته‌ای اتحادیه اروپا، چین و روسیه با ایران را تمدید کرده اما از تمدید دو معافیت انتقال آب سنگین مازاد به عمان و همچنین مبادله اورانیوم غنی شده با کیک زرد سر باز زده بود.

تحریم‌هایی از این دست و همچنین برداشتن معافیت‌های در نظر گرفته شده برای هشت خریدار عمده نفت ایران شامل چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، ترکیه، یونان و ایتالیا کار را به جایی رساند که تهران چاره را در کاهش تعهدات برجامی یافت و در این مدت گام‌هایی در این مسیر برداشته است.

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی در جریان بازدید نمایندگان رسانه‌ها از مجتمع آب سنگین اراک در بیست وهفتم خردادماه در سخنانی هشدارآمیز به اعضای برجام، افزود: از امروز شمارش معکوس برای عبور از ذخیره ۳۰۰ کیلو اورانیوم غنی شده آغاز می‌شود و تا ۱۰ روز دیگر یعنی ۲۷ ژوئن (۶ تیرماه) از این سقف عبور می‌کنیم.

وی پیشتر نیز از چهار برابر شدن ظرفیت غنی سازی ایران خبر داده بود و اواخر اردیبهشت ماه در جریان بازدید خبرنگاران از تأسیسات مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز گفته بود که «ایران از امروز ۳۰ اردیبهشت ماه و پس از اولتیماتوم ۱۸ اردیبهشت به طرف‌های اروپایی، در چارچوب مواد توافقنامه برجام، میزان تولید اورانیوم با غنای ۳.۶۷ درصد خود را به حدود چهار برابر قبل افزایش داد.»

ایران همواره تاکید کرده است در صورتی که طرف های برجام به تعهداتشان به شکل ملموسی عمل کنند، امکان بازگشت تهران به موارد گنجانده شده در برجام وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اروپا تا حالا شما رو سر کار گذاشته بود

      پاسخ ها

      • ش

        عجب صبری ایران دارد .اگه من جای او بودم.....

    • بدون نام

      تخت روان چی چی؟

    • بدون نام

      خخخخخخخخ تختخه جون اونا به تهدیدات شما عادت کردن هزاران بار هشدار دادیندو اونا هم گفتن چشم .الانم همون اش و همون کاسه ..ولش کن اروپایی جماعت ادمو درک نمیکنه

    • احد

      وقتی حماقت و عدم شجاعت سیاست مداران هست استفاده از صبر ایران بی معناست

    • ب ب

      خب مثلا میخواید چکار کنید ؟؟
      یک بیانیه شدید اللحن صادر کنید ،، والا شاید ترسیدن همراهی کردن ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج