۸۷۹۳۲۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

مهار کامل آتش‌سوزی «کوه مورد» پس از ۳روز

مدیرکل جدید منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از مهار و خاموش شدن کامل آتش سوزی "کوه مورد" بین شهرستانهای باشت و گچساران خبر داد.

ایسنا: مدیرکل جدید منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از مهار و خاموش شدن کامل آتش سوزی "کوه مورد" بین شهرستانهای باشت و گچساران خبر داد.

غلامحسین حکمتیان اصل افزود: نیروهای مردمی در مهار این آتش سوزی سنگ تمام گذاشتند که از تک تک آنها تشکر می‌کنم. همچنین برخی دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری گچساران، شرکت نفت گچساران جهت انتقال نیروها با اعزام بالگرد برای مهار آتش سوزی همکاری کردند.

وی اظهار کرد: این آتش سوزی که از روز سه شنبه، چهارم تیرماه شروع شده بود ساعت ۲۰ پنجشنبه شب، ششم تیرماه به طور کامل مهار و خاموش شد اما تا ساعت ۲۳ برخی نیروها در محل آتش سوزی جهت جلوگیری از شعله ور شدن کنده های باقی مانده حضور داشتند.

مهار کامل آتش‌سوزی «کوه مورد» پس از ۳روز

مدیرکل جدید منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۶ اکیپ ۴۶ نفره از نیروهای منابع طبیعی استان در محل آتش سوزی حضور یافتند.

حکمتیان اصل در خصوص علت آتش سوزی تصریح کرد: علت آتش سوزی عامل انسانی است و این احتمال می‌رود که انداختن ته سیگار از سوی خودروهای عبور عامل آتش سوزی باشد.

وی در رابطه با میزان خسارات وارده ادامه داد: هنوز میزان خسارات وارده این آتش سوزی مشخص نیست اما میزان زیاد بوده است اما پس از نقشه برداری هوایی میزان دقیق خسارت مشخص می‌شود.

مدیرکل جدید منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد از کمبود امکانات و نیرو در منابع طبیعی استان عنوان کرد: منابع طبیعی به تنهایی از عهده آتش سوزی جنگل‌های استان بر نمی‌آید و نیروهای ما بدون مزایا و اضافه کار تلاش می‌کنند.

حکمتیان اصل بیان کرد: ۱۰۰ میلیون تومان تنخواه به منابع طبیعی استان اختصاص داده شده که جوابگو و کفاف کار ما نمی‌کند چراکه تنها برای یک مورد آتش سوزی حدود ۱۵ میلیون تومان هزینه کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: در تأمین نیرو، تجهیزات و امکانات و حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها و کنترل آتش سوزی جنگل‌ها با کمبود جدی مواجهیم و نیاز است که در اولویت مسئولان و متولیان امر استانی و کشوری قرار گیرد. قیمت دستگاه‌های دمنده بالاست اما در خاموش کردن آتش سوزی جنگل‌ها پرکار و مؤثر هستند که امیدواریم مبلغی از اعتبارات مدیریت بحران استان برای خرید این دستگاه‌ها اختصاص داده شود.

مدیرکل جدید منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنده به عنوان مدیرکل سه روز است که در حال خاموش کردن آتش سوزی جنگل‌ها هستم و سه روز است که در اداره حضور پیدا نکرده‌ام.

حکمتیان اصل اضافه کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۶ مورد آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاده که میزان خسارات وارده این آتش سوزی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا اول کاره باید. متاسفانه اتشسوزی جنگلها داره شدت پیدا میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج