۸۷۹۳۹۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

عمران خان و ترامپ به زودی دیدار می‌کنند

وزیر امور خارجه پاکستان از دیدار آتی «عمران خان» نخست وزیر این کشور با «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: وزیر امور خارجه پاکستان از دیدار آتی «عمران خان» نخست وزیر این کشور با «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا خبر داد.

خبر دیدار نخست وزیر پاکستان و رییس جمهوری امریکا در حالی اعلام می شود که روابط دو کشور به ویژه از زمان آغاز به کار دولت ترامپ با تنش روبرو بوده و واشنگتن همواره اسلام آباد را به کم کاری در جنگ علیه تروریسم متهم کرده است.
رسانه های پاکستانی روز جمعه به نقل از «شاه محمود قریشی» گزارش دادند: ترامپ برای دیدار با عمران خان از وی دعوت کرده با این حال نخست وزیر پاکستان به دلیل برنامه های فشرده در کشور فعلاً قادر به سفر به واشنگتن نیست.

وی افزود: رییس جمهوری آمریکا برای ملاقات با نخست وزیر پاکستان ابراز تمایل نشان داده و خواستار گفت وگو درباره مسائل مهم منطقه ای است.

منابع دیپلماتیک در پاکستان می گویند: انتطار می رود دیدار آتی عمران خان و دونالد ترامپ در روزهای برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر در نیویورک انجام شود.

تلاش ها برای نهایی کردن برنامه دیدار نخست وزیر پاکستان و رییس جمهوری آمریکا از ماه های گذشته ادامه دارد و گفته می شود این نشست می تواند نتیجه مثبتی برای دستیابی به توافق صلح در افغانستان داشته باشد.

وزیر امور خارجه پاکستان که کشورش اخیراً از سوی واشنگتن به کم کاری در مبارزه با تروریسم متهم شده، هفته گذشته با همتای آمریکایی خود به صورت تلفنی درباره تحولات منطقه ای به ویژه فرآیند مذاکرات صلح افغانستان گفت وگو کرد.

پومپئو درحالی این اتهام علیه پاکستان را تکرار می کند که دونالد ترامپ اوایل سال جاری مدعی روابط خوب میان واشنگتن و اسلام آباد شده بود.

سال گذشته تنش‌ها در روابط اسلام آباد-واشنگتن نه تنها کاهش نیافت بلکه اختلافات میان دو کشور بالا گرفت. مردادماه سال پیش نیز آمریکا برنامه آموزش نظامی برای پاکستان را متوقف کرد.

در آبان ماه ۹۷ نیز دونالد ترامپ در پیامی توئیتری خشم رهبران پاکستان را برانگیخت. او در این پیام گفته بود که پاکستان در جنگ علیه تروریسم هیچ کاری برای آمریکا انجام نداده است.

عمران خان نخست وزیر پاکستان هم در واکنش تندی به سخنان ضدپاکستانی ترامپ گفت: آمریکا اسلام آباد را مسئول شکست خود می‌داند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج