۸۷۹۴۳۵
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

تلاش برای ملغی کردن قانون اخذ ۱۰درصد از فروش کنسرت‌ها

مدیرعامل خانه موسیقی گفت: با تعاملی که با نمایندگان مجلس داشته‌ایم تلاش می‌کنیم سال آینده قانون اخذ ۱۰ درصد از فروش کنسرت‌ها را ملغی کنیم.

خبرگزاری ایسنا: مراسم اختتامیه دومین جشنواره موسیقی امیرجاهد عصر پنجشنبه (۶ تیرماه) با معرفی هنرمندان و گروه‌های برگزیده در تالار ایوان شمس برگزار شد.

در ابتدای مراسم با اجرای سهیل محمودی، حمیدرضا نوربخش _ مدیرعامل خانه موسیقی و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی امیرجاهد _ در سخنانی اظهار کرد: در کشور جشنواره‌های مختلفی در زمینه موسیقی داریم که با موضوعات گوناگون و در سطوح مختلف برگزار می‌شود.

جشنواره موسیقی فجر که با موضوع و کارکرد مشخص خود هر ساله برگزار می‌شود. جشنواره موسیقی جوان را هم داریم که در زمینه سازهای ایرانی، غربی، موسیقی نواحی و آواز در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

همچنین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی را که متأسفم باید بگویم داشتیم در بخش گروه‌نوازی موسیقی ایرانی فعال بود و بعد از سه دوره برگزاری مدیرانی که در معاونت هنری و دفتر موسیقی آمدند متأسفانه این جشنواره را تعطیل کردند و امیدوارم مدیریت جدید دفتر موسیقی این جشنواره را احیا کند.

او افزود: اما جشنواره‌ای برای استعدادیابی در حوزه موسیقی وجود نداشت. این در حالی است که در کل کشور گروه‌هایی هستند که با اشتیاق در حال فعالیت‌اند و با استعدادهای خوبی هم مواجه می‌شویم.

بر همین اساس دوستان ما در خانه موزه دکتر معین و امیر جاهد، خواستند که آنجا پایگاهی برای این جشنواره باشد و همچنین عزیزانی در شهرداری تهران از این جشنواره حمایت کردند. در نهایت خوشبختانه این جشنواره آغاز شد.

طبیعتاً در آغاز نقص‌هایی وجود دارد و در روند کار مشکلات و نقص‌ها برطرف می‌شود و جشنواره موسیقی امیرجاهد در آینده می‌تواند جشنواره‌ای پایدار باشد که بتواند نقش‌آفرینی و بسترسازی کند و ویترین جذابی برای معرفی استعدادهای جوان باشد.

مدیرعامل خانه موسیقی گفت: ما در خانه موسیقی خدمتگزار موسیقی هستیم و در زمینه‌هایی که وظیفه داریم، حمایت و تلاش‌هایمان را انجام می‌دهیم. به عنوان نمونه بحثی که در این مدت در خصوص اخذ ۱۰ درصد از فروش کنسرت‌ها مطرح بود و در مجلس تصویب و تبدیل به قانون شد و برای جامعه موسیقی شوک بزرگی بود.

این موضوع را با دوستان دفتر موسیقی پیگیری و تلاش کردیم جلو این قانون گرفته شود که در نهایت همان‌طور که اعلام شد قرار است فعلاً حوزه موسیقی ایرانی، کلاسیک و نواحی از این موضوع مستثنی باشد.

در حال تلاش هستیم که بخش موسیقی پاپ هم از این ماجرا لطمه نخورد و با تعاملی که با نمایندگان مجلس داشتیم تلاش می‌کنیم سال آینده این قانون را ملغی کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا ملغی شود برگزار کنندگان ازجیب تماشاگران پول دار پرداخت می کنن

    • بدون نام

      کسب درآمد از راه کنسرت حرام است ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج