جاباما
۸۷۹۴۴۸
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

آزادی ۱۸۰۰زندانی مهریه پس از راستی‌آزمایی

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: ۱۸۰۰ نفر از زندانیان مهریه پس از راستی‌آزمایی و بررسی دقیق وضعیت مالی شأن، آزاد شدند.

خبرگزاری ایسنا: معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: ۱۸۰۰ نفر از زندانیان مهریه پس از راستی‌آزمایی و بررسی دقیق وضعیت مالی شأن، آزاد شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس، عنوان کرد: مهم‌ترین رویکرد قوه قضائیه، پیشگیری از جرایم و مقابله با فساد است. مردم باید دستگاه قضا را برای مبارزه با فساد و پیشگیری از جرایم یاری کنند و در جهت تحول قوه قضائیه، سهیم باشند.

وی اظهار کرد: اگر نقطه سیاه کوچکی در هر دستگاهی دیده شود مردم برای مبارزه با فساد و رفع آن تیرگی‌ها نباید ساکت و بی تفاوت باشند.

وی بیان کرد: قم باید پیشتاز پیشگیری از جرایم باشد و این امر مستلزم تقویت تعامل قوه قضائیه با مراجع و علماست.

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: افزایش پرونده‌های قضائی، زیبنده نیست و باید با تکیه بر تبیین قوانین به جرم زدایی در سطح جامعه پرداخت و سطح آگاهی مردم را ارتقا بخشید. علما و مراجع نیز خواسته‌های مهمی در کاهش جرم و همچنین عدم زندانی شدن بدهکاران مهریه داشتند که بخش زیادی از این خواسته‌ها در حال عملیاتی شدن است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۸۰۰ نفر از زندانیان مهریه پس از راست آزمایی و بررسی دقیق وضعیت مالی شأن، آزاد شدند. همچنین کلاس‌های آموزشی برای افرادی که از روی ناآگاهی دست به جرم زده‌ اند برگزار شده است که با این روند ۲ تا ۳ هزار نفر از زندانیان همراه با ثبت سابقه، آزاد شدند.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب تاکید زیادی بر تحول در قوه قضائیه داشتند و ما در این مسیر تلاش خود را با مشارکت‌های مردمی به کار گرفته‌ایم؛ حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی نیز باید به مشارکت بپردازند.

همچنین باید فرهنگ صلح و سازش را در جامعه گسترش دهیم تا مانع از تشکیل پرونده‌های قضائی شویم؛ در حال حاضر ۳۱ درصد آمار مراجعات به پزشکی قانونی در قم، مربوط به درگیری و نزاع است که با تقویت فرهنگ گذشت این آمار کاهش پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: فرهنگ دینی و ملی ما را به عفو و مهربانی با یکدیگر تشویق می‌کند و این کار پرونده‌های قضائی را کاهش می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با این کار که زنها شغلشونو از دست میدن که وای چقد ناراحت شدم

    • راستی

      تکلیف مهریه زن مطلقه بیچاره مظلوم چه می شود

    • بدون نام

      متاسفانه مثل اینکه ما عادت به روش های کلاهبرداری داریم . در دنیای اسلام 1.5 یک ونیم ملیارد مسلمان زندگی میکنند وهمه با سنت پیامبر اسلام ص فقط مبلغی کمتر از 10 ده ملیون بعنوان شیربها نقدا پرداخت میشود . حذف کلیه سکه ها از عقد نامه ها ومهریه طبق سنت پیامبر اسلام از یک تا چهارده آنهم در حد توان وبصورت نقدی پرداخت شود .بدون مهریه هدف تشکیل خانواده میشود همانند کشورهای اسلامی و ازدواج با سکه طلا هدف طلاق وکاهبرداری فقط همین انگیزه را خواهد داشت.

    • بدون نام

      ریاست محترم قوه قضاییه و علمای ارجمند برادر من در املاکی مشغول به کار هست فروشنده مرد بوده به خاطر ندادن مهریه املاکی که داشته به قیمت خیلی پایین قبل از وارد شدن پرونده های مطالبه مهریه توسط همسرش به فروش گذاشته به طوری که برادر من دیوانه وار به دنبال بدست اوردن پولی هست که بتونه این جور معامله ها رو بخره راستی ازمایی مرد سخته راحت نیسن اگر اشتباه کوچکی در این کار بشه و بی حوصلگی به خرج بدین حقوق زن پایمال خواهد شد

    • بدون نام

      مهریه حداکثر ۱۴ سکه کافیست ...................

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج