۸۷۹۵۹۳
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

رشد ۱۰۶درصدی قیمت مسکن در تهران

بانک مرکزی از رشد ۱۰۶.۷ درصدی قیمت مسکن در تهران طی بهار امسال خبر داد و اعلام کرد معاملات مسکن تهران در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۴۴.۸ درصدی داشته است.

خبرگزاری تسنیم: مطابق جدیدترین آمار منتشرشده از سوی وزارت راه و شهرسازی در خردادماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان با رشد ۵.۶درصدی نسبت به ماه پیش از آن به ۱۳ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان افزایش یافته است. بیشترین متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی با ۲۷ میلیون و ۵۷۳ هزار تومان مربوط به منطقه یک است، فروردین سال گذشته متوسط قیمت در این منطقه ۱۱ میلیون و ۷۷۳ هزار تومان بود. منطقه ۱۸ نیز با ۵ میلیون و ۹۱۷ هزار تومان کمترین قیمت متوسط هر مترمربع آپارتمان را در خردادماه داشته است.

در منطقه ۱۵ متوسط قیمت مسکن از ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان با ۷صدم درصد رشد منفی به ۷ میلیون و ۵۳ هزار تومان کاهش یافته است. تعداد معاملات مسکن نیز در بازه مورد اشاره با رشد منفی ۵۰.۲درصدی از ۱۲ هزار و ۳۱۷ فقره به ۶ هزار و ۱۲۷ فقره کاهش یافته است. بیشترین معاملات مسکن در خردادماه امسال مربوط به منطقه ۵ با ۸۴۵ فقره و کمترین معاملات متعلق به منطقه ۹ با فقط ۵۵ فقره بوده است. همچنین ارزش معاملات مسکن در خردادماه مطابق آمار وزارت راه بالغ بر ۶۸۸۰ میلیارد تومان بوده است.

* رشد 23 درصدی اجاره بها در تهران

انک مرکزی نیز به‌تازگی آمار تحولات مسکن را منتشر کرده که با آمار وزارت راه و شهرسازی مغایرت‌هایی را دارد. مطابق آمار منتشرشده بانک مرکزی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در خردادماه امسال ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده که حدود ۱۲۵ هزار تومان با آمار وزارت راه تفاوت دارد.

بر اساس این گزارش، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در خرداد ماه سال ۱۳۹۸، به ۶هزار واحد مسکونی رسید که این رقم نسبت به ماه قبل ۵۰.۶ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۹.۸ درصد کاهش را نشان می دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۱۳۳ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۴.۹ و ۱۰۴.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش نرخ اجاره بها نیز در تهران طی خرداد ماه ۲۳ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد داشته و این رقم برای کل مناطق شهری کشور ۲۰.۷ درصد بوده است.

*رشد 106 درصدی قیمت مسکن در تهران طی بهار امسال

آمار سه ماهه نخست سال جاری نیز نشان می دهد کل معاملات مسکن انجام شده در تهران طی این دوره ۲۱ هزار و ۵۳۷ واحد بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۴۴.۸ درصدی داشته است.

متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی نیز در بهار امسال به ۱۲ میلیون و ۴۱۳ هزار تومان رسیده که حاکی از رشد ۱۰۶.۷ درصدی قیمت مسکن در تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناخدا غلام

      تهران مگه چه خبره .احتمال نشست زمین بااین وزن زیاده..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرروز دعا میکنم زلزله ده ریشتری بیاد تهران این خانه های خالی وحرام خوارانش نفله بشن

    • خاندائی

      خدا نابود کنه خاندان این گرانفروشا رو.... بگو آمین...

    • بدون نام

      مسکن راکد است واگر کسی فروشنده باشد باید سی درصد قیمت را کاهش دهد .باز هم خریدار نیست.

    • بدون نام

      خدا از سرتان نگیرد فقهی میگوید مسکن گران شد هرکس که نمیداند با ابتلا میشود به جای این بگوئید ارزان شد

    • بدون نام

      همش دروغ سیاستی و تبلیغاتی، دست بردارید، با این افزایش کاذب دروغ قیمتی جوانان مملکت را نابود نکنید، وقتی خریدار مصرفی و مستاجر نیست، دیگر چه قیمتی میسازید، با چند تا دلال سرمایه دار خود ساخته دیگر چه قیمتی،!

    • بدون نام

      ای بیشرفها، ای ازخدابی خبرا، اگر400سال کارشکنی عمرنوح داشته باشی دیگه یدونه آجرهم نمیتونی بخری، خدالعنت تون کنه باعث بانیشو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج