۸۷۹۵۹۶
۱۹ نظر
۵۰۰۵
۱۹ نظر
۵۰۰۵
پ

مصرف برنج خارجی، برنج ایرانی را ارزان کرد!

رییس انجمن برنج ایران گفت: در پی افزایش کاذب قیمت برنج داخلی، مردم به مصرف برنج خارجی روی آورده‌اند که نتیجه آن کاهش تقاضا و کاهش قیمت برای برنج داخلی بوده است.

خبرگزاری ایلنا: رییس انجمن برنج ایران گفت: در پی افزایش کاذب قیمت برنج داخلی، مردم به مصرف برنج خارجی روی آورده‌اند که نتیجه آن کاهش تقاضا و کاهش قیمت برای برنج داخلی بوده است.

جمیل علیزاده‌ شایق کاهش قیمت برنج ایرانی در بازار را حدود ۱۵ درصد عنوان کرد و گفت: افزایش غیرمنطقی قیمت برنج داخلی در بازار درحالی بود که برنج‌های عرضه شده، تولید سال گذشته است.

وی ادامه داد: قیمت برنج روند عادی خود را طی می‌کرد که برخی برای افزایش سود خود قیمت این کالا را به ویژه در بازار تهران افزایش دادند.

شایق با بیان اینکه این موضوع را به ‌دستگاه‌های ناظر بارها گزارش داده‌ایم، افزود: این دستگاه‌ها تا امروز اقدام در خور توجه برای مبارزه با گرانفروشی غیرمنطقی در بازار برنج داخلی انجام نداده‌اند.

وی دلیل کاهش قیمت برنج داخلی را نه واکنش دستگاه‌های ناظر بلکه روی آوردن مردم به مصرف برنج خارجی دانست.

شایق گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۶۰۰ هزار تن برنج خارجی وارد کشور شده است و در حال حاضر بازار اشباع از برنج خارجی با نرخ‌های مصوب است.

رییس انجمن برنج ایران با تاکید بر اینکه خبرهای خوبی برای بازار برنج داخلی در پیش است، افزود: در سالجاری ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور به زیر کشت برنج رفته است که موجب عرضه حجم بالایی این محصول از نیمه مرداد ماه می‌شود.

شایق گفت: نتیجه عرضه حجم بالای برنج داخلی کاهش قیمت و بی‌نیازی کشور به واردات است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کرمی

      ندارم قیمت خوبه

    • کرمی

      ندارم قیمت خوبه

    • کهنه سرباز وطن

      وقتی که دولت بدون کارشناسی اقدام به خرید و صادرات هزاران تن برنج مرغوب داخلی میکند و بجایش انواع برنج هندی و پاکستانی وارد کشور میکند بازار داخلی کشور مان با کمبود برنج مرغوب داخلی دچار میگردد و برنج داخلی بصورت خودکار با افزایش قیمت مواجه میگردد اگر مدیریت تولید تا برداشت و فروش برنج مرغوب داخلی سالم باشد دست دلال و واسطه از برنج داخلی کوتاه میگردد .

    • کهنه سرباز وطن

      وقتی که دولت بدون کارشناسی اقدام به خرید و صادرات هزاران تن برنج مرغوب داخلی میکند و بجایش انواع برنج هندی و پاکستانی وارد کشور میکند بازار داخلی کشور مان با کمبود برنج مرغوب داخلی دچار میگردد و برنج داخلی بصورت خودکار با افزایش قیمت مواجه میگردد اگر مدیریت تولید تا برداشت و فروش برنج مرغوب داخلی سالم باشد دست دلال و واسطه از برنج داخلی کوتاه میگردد .

    • بدون نام

      هرکس ملت راه اغفال کند == خیانت کار است

    • بدون نام

      وقتی کالای خودمان را بی ملاحظه گران میکنند مردم دنبال ارزان میرون.چطوریه که وقتی مردم جنسی را میخرن ارزان میشه و مشکلی پیش نمیاد ولی وقتی طالب داره سریع قیمتش را بالا میبرند .این نشان دهنده عدم نظارت و دست داشتن مسئولین در گرانی ها میباشد

    • حسین

      هیچ وقت وارلدت قطع نباید بشه،که گرون ببار ماید

    • بدون نام

      برنج هاشما هنوز کیلویی 25 تومنه . تکون نخورده
      کمتر دروغ ببافید

    • shanjani

      میفرمایید در کجا قیمت برنج داخلی کاهش یافته است.؟ برنج داخلی (عنبر بو) خوزستان .قیمت قبلی هرکیلو هشت تا نه هزار تومان .اکنون همان برنج به نرخ هفده هزار تومان رسیده است.

    • مسلم دوسری

      من برنج ایرانی استفاده میکردم ولی از وقتی قیمت ان رسیده به ۱۶۰هزار تومان من دیگه قدرت خرید ان را ندارم اینهم میدونم دیگه به ۱۰۰هزار تومن دیگه بر نمیگرده حالا فوقش بشه ۱۵۰ویا ۱۴۰ بعد اقایون میخوان بگن ارزان کردیم ویک کلاه گشاد سر مردم بگذارن مردم میدانند برنج ایرانی سالمتره ولی گرونه نمیتونن بخرن

    • بدون نام

      اره جون خودتون هیچ هم ارزان نشد تازه گرانتر هم شده

    • جواد

      کاش مردم ما برای گرانی مسکن و خودرو هم تقاضا را کم می‌کردند تا اینگونه قیمت خودرو و مسکن سر به فلک نمی‌کشید. قیمت همه چیز گران شده مشخص هست که قیمت برنج هم بالا خواهد رفت.

    • A.R

      آره شما درست میگید! ما برنج ایرانی عنبربو میخریدیم کیسه‌ایی ۴۵ت الآن شده کیسه‌ایی ۱۸۰ت و مجبور شدیم بریم سراغ برنجهای بی کیفیت هندی که با اسامی مختلف و قرعه‌کشی‌های میلیونیش سر مردم رو کلاه میزارن

    • بدون نام

      ایران برعکس دنیا جنس خوب خارجیابخورن وجنس بدایرانیا

    • رامین

      حالا اگه کمپین نخریدن برنج بود هیچ کس توجه نمی کرد قیمت برنج بیشتر هم میشد اگه مردم برای هر چیزی که بی اساس گرون میشه همکاری کنند ارزون میشه ای کاش این خبر جز سر تیتر هاتون قرار میدادید

    • بدون نام

      شما که راست میگی .....ارزون میشه...قیمت دو برابر میشه و کمی میاد پایین همیشه همین طوری سیستم تورم ایران عمل میکنه

    • شهروند

      غلط کرده هرکه گفته برنج فلاح 120 تومانی دربازار بجای 10 کیلویی 5 کیلوریی شده و 150 تومانه و هیچ مرجعی نیست نظارت کنه .ظاهرا مسئولین مربوطه مردن

    • بدون نام

      انشاااه برنج داخلی محو بشه تا بچه هایم شاید برنج بخورند مرگ بر برنج داخلی کثافتهای فرصت طلب،،،

    • بدون نام

      ین دیگه خنده داره کدوم ارزونی کدوم برنج مگه اقازاده هامیگذارندارزون بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج