۸۷۹۶۰۴
۱۷ نظر
۵۰۰۸
۱۷ نظر
۵۰۰۸
پ

صادرات پسته نصف شد

یکی از صادرکنندگان خشکبار کشور گفت: بر اساس آمار گمرک جهوری اسلامی ایران صادرات پسته در ماه های فروردین و اردیبهشت ۲۰ هزارتن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

خبرآنلاین: یکی از صادرکنندگان خشکبار کشور گفت: بر اساس آمار گمرک جهوری اسلامی ایران صادرات پسته در ماه های فروردین و اردیبهشت ۲۰ هزارتن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

«اسدالله عسگر اولادی» درباره وضعیت تولید و صادرات افزود: براساس آمار گمرک در دو ماهه اول سال گذشته ۴۰ هزارتن پسته انواع پسته کله قوچی، احمد آقایی، اکبری و فندقی به کشورهای هدف صادر شده است.

وی مجموع صادرات پسته در سال گذشته را ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزارتن اعلام کرد و اظهار داشت: اکنون ۲۰ هزارتن دیگر پسته سال گذشته ذخیره داریم که تا قبل از شروع فصل برداشت صادر خواهد شد.

مشکلات صادر کنندگان خشکبار طی ۱۰ روز آینده تعیین تکلیف می‌شود

این فعال بخش خصوصی علت اصلی کاهش حجم صادرات پسته را مشکل در نقل و انتقال پول و پیمان سپاری ذکر کرد و گفت: اکنون صادرات محصولاتی همچون خشکبار طبق شرایط بانک مرکزی با محدودیت انجام می‌شود؛ ما خود براین باوریم که ارز ناشی از صادرات باید به چرخه اقتصاد باز گردد.

عسگر اولادی گفت: طبق پیشنهاد صادرکنندگان به هر میزان که صادرات انجام می‌شود پروانه صادراتی را به واردکنندگان بفروشیم و در مقابل کالا وارد شود که تاکنون بانک مرکزی به این موضوع عمل نکرده است.

وی اظهارداشت: بنابراین تقاضا کردیم این موضوع هفته آینده با برگزاری جلسه ای با بانک مرکزی بررسی و در نهایت تا ۱۰ روز آینده تعیین تکلیف شود.

وی فصل برداشت پسته تازه را از ۱۵ شهریور جاری عنوان کرد و گفت: امسال به دلیل شرایط بارندگی‌های مناسب وضعیت تولید در باغات کرمان را مطلوب ارزیابی می‌شود.

عسگراولادی پیش بینی کرد: امسال بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزارتن محصول در سطح ۳۸۰ هزار هکتار تولید خواهد شد که باید با حجم ۱۶۰ هزارتن مشابه سال گذشته صادرات انجام شود تا بازارهای صادراتی ما از دست نرود.

وی با بیان اینکه هر تن پسته در بازارهای جهانی بین ۸ تا ۹ هزار یورو معامله می‌شود، افزود: هم اکنون نیز قیمت هر کیلوگرم پسته کله قوچی و اکبری در بازار داخلی ۱۴۰ هزارتومان و سایر ارقام حدود ۱۲۰ هزارتومان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلا قیمت پسته نجومی است و پایین نمیاد

    • کریم کچل

      خوش به حال خارجی ها وخوش به حال عسکر اولادی ، آنشاالله که وضع صادرات درست نشه که مردم ایران حد اقل قیافه ی پسته را فراموش نکنن

    • بدون نام

      امیدوارم حتی یک دانه هم صادرنشود، تااینکه بیشترمردم آرزو به دل نمانند،

    • بدون نام

      سلطان خشکبار

    • shanjani

      ایا با این کاهش صادرات پسته .ایا قیمت پسته در داخل هم کاهش مییابد.؟

    • بدون نام

      مردم کشور تولید کننده از آن بهره ای نبردند ، تا یک عده تاجر کاان کلان سود ببرند ، بهتر است بماند خراب بشود ، دیگی که برای مردم نجوشد بهتر است اصلا نجوشد ، حالا نوبت تخم مرغه بخاطر صادرات قیمت آن دو برابر شود ، مرگ بر دولت مردان نادان .

    • shanjani

      صادرات پسته نصف شد.! پس با این حساب بایدقیمت پسته هم در داخل به نصف قیمت برسد.!!!

      پاسخ ها

      • بهمن

        علت کاهش صادرات،کاهش تولید هست نه اینکه بخوان کم صادرکنن و بقیه رو بدن بازار داخل

    • بی نام

      با قیمتی که ایشان اعلام کردند مصرف کننده داخلی با قیمتی بیش از قیمت صادرات و ارز آزاد باید پسته را خریداری کند ساده تر اینکه فروشنده پسته چه صادر کند و چه در بازار داخلی به مصرف کننده وطنی بفروشد مبنای تعیین قیمت ارز است نه ریال
      البته خیلی از کالاها بهمین نحو مورد محاسبه قرار می گیرد فقط دستمزد کارگر است که به ریال تعیین می شود آنهم نه از نوع عادلانه (توسط شورای مرکب از نمایندگان دولت )برای اجحاف به این افراد تعیین میشود این یعنی عین عدالت

    • بدون نام

      خدا کنه هیچ کشوری نخره، بمونه دستشون

    • فضولباشی

      خداهمه صادرکنندگان وواردکنندگان بی وجدان ازخدابی خبررالعنت کندکهذمردم رابه روزسیاه نشانده اند دولت بی عرضه وشمهاگردن کلفت ومردم مظلوم پسته مکزتولیدش ایران ولی نوش جان اربابانشما

      پاسخ ها

      • بی نام

        مرگ برصادر کنندگان پسته خانم

    • بدون نام

      خیلی گرونه برای امثال من ما امسال اصلا اجیل نخریدیم حتی نخود چی وکشمش

    • بدون نام

      بهتر

    • بدون نام

      چرا صادرات. بدین خودمان بخوریم لعنت بر صادرات

    • شهروند

      خدا راشکر کاش بجای نصف صفر بشه تا شاید مردم بتوانند بخرند یادمانه وقتی قبل از انقلاب سینما میرفتیم یک سیر پسته یا چلغوز میخریدم 8یا10ریال و مخوردیم حالا حسرتش بدلمان مونده که 4دونه پسته بخریم تا جاییکه از سفره عید هم جمع شده نان گندم برای بچه یتیم حیفه خارجیها بهتر میخورن

      پاسخ ها

      • فضولباشی

        اینهاچون ازخدابی خبرند براشون مهم نیست بچه های ما بایدحسرت همه چیزرابخورند فقط می خواهندهرچه بیشتر بچاپندهرچه پیرتروخرفت ترمیشوندحریص تر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج