۸۷۹۷۳۰
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

شباهت‌های جالب کالدرون با برانکوی ۴سال قبل

شرایط سرمربی جدید پرسپولیس، بی شباهت به برانکو در روزهایی که به ایران آمد نیست.

وبسایت نود: از دست دادن برانکو و استخدام یک مربی تازه با قیمت ارزان‌تر، اتفاق تلخی برای پرسپولیسی‌ها بود. ورود کالدرون به ایران، کمتر پرسپولیسی را هیجان زده می‌کند و بسیاری از آن‌ها، نگران از دست رفتن ثبات و اقتدار سال‌های اخیر تیم‌شان هستند. شاید رفتن ناگهانی برانکو تحت هر شرایطی اتفاق تلخی باشد، اما مقایسه کارنامه کالدرون با ۴ سال قبل برانکو که به پرسپولیس آمد، نشان می‌دهد آن‌ها سراغ گزینه ضعیف‌تری نرفته‌اند.

کالدرون در کارنامه‌اش، افتخارات مهمی دارد اما در سال‌های اخیر، روزهای ناکامی‌اش بیشتر بوده است. اواخر لیگ چهاردهم که برانکو ایوانکوویچ به ایران آمد هم شرایط مشابهی داشت. کالدرون عربستان را به جام جهانی برده، با الاتحاد و الهلال قهرمان لیگ عربستان شده و تا فینال لیگ قهرمانان آسیا هم جلو رفته است. با این حال در سال‌های اخیر، او روی نیمکت رئال بتیس و القطر نتایج خوبی نگرفته و به همین دلیل، قیمتش هم کاهش پیدا کرده و حدود یک فصل و نیم خانه نشینی را تجربه می‌کند.

شباهت‌های جالب کالدرون با برانکوی ۴سال قبل

برانکو هم بعد از رساندن ایران به جام جهانی 2006 و نتایج نه چندان خوب در این جام، دیناموزاگرب را قهرمان کرواسی کرد و در چین، شاندونگ لیونگ را به قهرمانی رساند. با این حال نتایج بعدی او، ناامید کننده بودند. او الاتفاق را در رده سوم لیگ عربستان تحویل گرفت و فصل بعد، در رده چهارم تحویل داد. یک سال بعد، الوحده را در رده ششم گرفت و یک رده سقوط کرد. مقطعی هم به عنوان مربی موقت دینامو، بد نتیجه گرفت و فقط 5 بازی دوام آورد و پس از آن یک سال و نیم، تیمی سراغش را نگرفت.

کالدرون در روزهای اوجش، با دو تیم مختلف قهرمان لیگ شده است. یک صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا و یک صعود به جام جهانی را دارد. برانکو هم قبل از حضور در پرسپولیس با دو تیم مختلف قهرمان لیگ شده بود و البته، دینامو را دو بار قهرمان لیگ کرواسی کرد. یک صعود به جام جهانی داشت و به جای صعود به فینال لیگ قهرمانان در کارنامه کالدرون هم، قهرمانی بازی‌های آسیایی را با تیم زیر 23 سال ایران بدست آورده بود.

در زمینه رقم قرارداد هم برانکو، از ابتدا مربی یک و نیم میلیون دلاری پرسپولیس نبود. او برای بازی‌های پایانی لیگ چهاردهم و حضور کامل در لیگ پانزدهم، قراردادی 650 هزار دلاری با پرسپولیس امضا کرد. قراردادی که با پاداش‌هایش به 800 هزار دلار می‌رسید. موفقیت 4 ساله در پرسپولیس، رقم قراردادش با این باشگاه را به یک میلیون و 200 هزار دلار و با پاداش‌ها، به یک و نیم میلیون دلار رساند. قرارداد کالدرون با پرسپولیس، همین حالا هم از این رقم بیشتر است. حتی اگر رقم یک میلیون یورویی که سایت یونانی «تما اسپورتس» منتشر کرده را نپذیریم، بعید به نظر می‌رسد او از 650 هزار دلار سال اول برانکو قرارداد کمتری بسته باشد.

برانکوی در آن زمان 61 ساله، در پرسپولیس احیا شد و بهترین دروانش را تجربه کرد. او حالا به جای تیم‌های وسط جدولی عربستان و امارات، با قراردادی گرانقیمت روی نیمکت الاهلی مدعی قهرمانی می‌نشیند. کالدرون 59 ساله هم، با هدفی مشابه و کارنامه‌ای مشابه برانکو به ایران آمده است.

پرسپولیس آخرین فرصت برانکو برای بازگشت به روزهای طلایی بود و او از این فرصت، بهترین استفاده را کرد. پرسپولیسی‌ها می‌توانند امیدوار باشند کالدرون هم مثل برانکو زمان رفتن از باشگاه، قیمت چند برابری و پیشنهادات بهتری داشته باشد. به هر حال ناراحتی از دست دادن یک مربی خوب بعد از جام‌های متعدد، بهتر از خوشحالی بابت اخراج یک مربی بد پس از چند ماه است! هر چند تکرار یک فرمول موفق، همیشه به پیروزی منجر نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میگم وقتی لنگ مربی میاره همش حرفای امیدوارکننده میزنیدو آمار مثبت مینویسی ولی واسه تاج کبیر آیه یاس میخونی

    • سعید

      کالدرون هم به پرسپولیس میاد و بعد از اینکه میفهمه به صورت طبیعی نمیتونه نتیجه بگیره میره سراغ دوپینگ ، اولش رو کاپیتان تست میکنه تا مقدارش دستش بیاد ....

    • امین نی

      این خط این نشون
      برف تهرانُ نمیبینه

    • بدون نام

      11تا دسته بیل بفرسته زمین.
      یک عدد کلنگ.
      این فصل قهرمانند.

    • بدون نام

      کالدرون از لحاظ رزومه کمتر از برانکو نیست، اگر هوادارا حمایتش کنن موفق میشه

    • کامران

      به کجا چنین شتابان کشور مان شده جای یهودی هایی که مرتب به اسرائیل سفرمی کنند.
      حالا اگر تیم غیرحکومتی بود خبرنهاران خودشان راجرمی دادند!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج