۸۷۹۸۱۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

یازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان زیر ذره‌بین

شهرداری بم؛ قهرمان بی‌رقیب فوتبال ایران

شهرداری بم برای ششمین بار قهرمان لیگ برتر بانوان ایران شد. لیگ کوثر حالا چند سالی است که قهرمانی بمی‌ها را جشن می‌گیرد.

خبرآنلاین: فوتبال زنان در ایران از آن چه خیلی‌ها فکر می‌کنند، قوی‌تر و حرفه‌ای‌تر است. کافی است به سطح بازی تیم‌های مدعی نگاه کنیم و اگر از اختلاف شدید چند تیم ضعیف لیگ برتر فوتبال کشورمان بگذریم، دلیل اصلی همه موفقیت‌های فوتبال زنان در ایران را خیلی زود متوجه می‌شویم؛ شکست‌ناپذیری.

یازدهمین دوره لیگ برتر زنان هم به پایان رسید و شهرداری بم برای ششمین بار قهرمانی در این مسابقات را جشن گرفت. از نخستین دوره لیگ کوثر تا امروز فقط پنج بار قهرمانی به آینده‌سازان میهن، شهرداری سیرجان، شن‌سای اراک، ملوان بندرانزلی و بال گستر مازندران رسیده و شهرداری بم اصلا در سایر دوره‌های لیگ، اجازه قهرمانی به هیچ تیمی نداده است.

اصلا برای همین بود که خیلی‌ها باور داشتند امسال هم شهرداری بم با اقتدار یک قهرمانی دیگر به کارنامه‌اش اضافه می‌کند و همین اتفاق هم رخ داد. آن‌ها فصل را با پیروزی ۰-۴ مقابل پالایش گاز ایلام آغاز کردند و در هفته دوم با هفت گل از سد پارس جنوبی عبور کردند.

شهرداری بم در طول فصل، تقریبا هیچ چالش جدی‌ای را تجربه نکرد و پیروزی های ۰-۱۵، ۰-۱۲، ۰-۹، ۱-۱۱ و ۰-۷ از پرگل‌ترین مسابقات بمی‌ها در طول فصل جاری بود.

شاگردان مرضیه جعفری در روزهایی که پارس جنوبی به اندازه یک تیم یازده نفره بازیکن نداشت و ملوانان انزلی از سفر به شهرهای مختلف ایران ناتوان بودند، باثبات‌ترین تیم لیگ کوثر لقب گرفتند و بدون شکست، با هفت گل خورده و تنها یک تساوی مقابل شهرداری سیرجان با اقتدار قهرمانی در لیگ برتر را جشن گرفتند. شهرداری بم در ۲۲ بازی ۱۱۲ گل زد و ۶۴ امتیاز گرفت!

شهرداری بم؛ قهرمان بی‌رقیب فوتبال ایران

قهرمانی شهرداری بم اتفاق شیرینی است اما نمی‌توان منکر مشکلات لیگ کوثر شد. درگیری در دیدار ذوب‌آهن و شهرداری سیرجان، مشکلات مالی تیم‌های سپیدار قائمشهر و ملوان بندرانزلی و امکانات ضعیف ورزشگاه باشگاه‌ها، فقط بخشی از مشکلات بزرگ لیگ برتر زنان فوتبال ایران است.

کافی است به جدول مسابقات نگاه کنیم تا بدانیم اختلاف شدید تیم‌هایی مثل سپیدار و آذرخش چگونه آن‌ها را در انتهای جدول قرار می‌دهد و فاصله زیاد پارس جنوبی با همیاری ارومیه و پالایش گاز ایلام، نشان می‌دهد امکانات کم باشگاه‌ها به شکل مستقیم در جایگاه آن‌ها تاثیر گذار است.

شهرداری بم؛ قهرمان بی‌رقیب فوتبال ایران

ستاره‌های لیگ کوثر هم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند. زهرا قنبری با ۵۱ گلی که در فصل جاری به ثمر رساند، رکورد سارا قمی در سال ۹۱ را شکست. یکی از زیباترین گل‌های قنبری در دیدار برابر آذرخش به دست آمد. ضربه ایستگاهی او از میانه زمین به طاق دروازه آذرخش نشست و این فقط یکی از یازده گل بمی‌ها در آن دیدار بود. هاجر دباغی، افسانه چترنور و سارا قمی با ۳۳ گل، سه خانم گل مشترک لیگ کوثر در رده‌های بعدی هستند.

لیگ کوثر با همه محدودیت‌ها و مشکلات زیباست. سرشار از زنانی که با عشق به فوتبال می‌دوند و برایشان فرقی نمی‌کند چگونه در زمین بازی حضور داشته باشند. خبری از دلال‌های تشنه و تماشاگرنماهای خشن در لیگ برتر زنان نیست و همه چیز به معنای واقعی کلمه فوتبالی است.

از مادرانی که برای فوتبال، فرزندانشان را هم به کنار زمین می‌آورند تا مربیانی که برای موفقیت تیم خود دست به هر کاری می‌زنند، همه و همه لیگ کوثر را زیبا می‌کنند.

انگار همین محدودیت‌ها و مشکلات است که لیگ برتر را دلنشین‌تر کرده ولی باید بپذیریم اگر سرمایه‌گذاری درست به لیگ برتر زنان ایران پا به بگذارد، می‌توانیم بیشتر از این‌ها از ظرفیت فوتبال زنان ایران استفاده کنیم. اتفاقی که شاید هنوز رخ نداده اما دیر یا زود باید آن را پذیرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج