جاباما
۸۷۹۸۳۵
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

افزایش قیمت دفتر مشق در راه است؟

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با بیان اینکه کاغذ مورد نیاز تولیدکنندگان نوشت‌افزار مشمول ارز دولتی نمی‌شود، گفت: افزایش قیمت لوازم‌التحریر به خانواده‌های کم‌درآمد فشار مضاعفی را وارد می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: سعید حسینی، مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت:کاغذ مورد نیاز نوشت‌افزار از این پس مشمول ارز ۴۲۰۰ نمی‌شود،بنابراین حتی اگر بخواهیم کاغذ با نرخ آزاد دلار هم وارد کنیم، به این قیمت نمی‌رسد؛ یعنی قیمت کاغذ کاملاً غیر طبیعی و منطقی در حال افزایش است.

** بازار غیر طبیعی است

وی ادامه داد: قیمت کاغذ در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، حدود هفت برابر شده است؛ این در حالی است که دلار سه یا چهار برابر افزایش قیمت داشته است. بر این مبنا، قیمت فعلی کاغذ منطق ندارد و ناشی از عملکرد سوداگرانه و فضای احتکار است.

مدیر مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی بر ضرورت ساماندهی این بازار آشفته از سوی دولت تاکید و اضافه کرد: دولت برنامه مشخصی در این زمینه ندارد. با پیگیری رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب، کاغذ مورد نیاز برای انتشار کتاب و مطبوعات تامین شد، اما در دیگر حوزه‌ها دولت بسیار ضعیف عمل می‌کند و بازار هم با عوامل غیر طبیعی، افزایش قیمت داشته است.

** برخی از تولیدکنندگان نوشت‌افزار امسال تولید نمی‌کنند

حسینی به تاثیر افزایش قیمت کاغذ بر تولیدکنندگان نوشت‌افزار اشاره کرد و یادآور شد: اکثر تولیدکنندگان نوشت‌افزار که کارشان با کاغذ است،‌ دچار سردرگمی شده‌اند، نمی‌دانند تولید کنند یا نه؛ چون قیمت‌ها در حال تغییر است.تولیدکننده مانده که چه کار کند؟ بسیاری از تولیدکننده‌ها که سرمایه و توانشان به یک‌پنجم تقلیل یافته، نمی‌خواهند تولید کنند. دسته ای دیگر که می‌خواهند تولید کنند مجبورند با شرایط سخت،‌ تیراژ کمتری تولید کنند.

**افزایش قیمت بی‌سابقه دفتر مشق

وی با بیان اینکه در این شرایط به مصرف‌کننده هم فشار وارد می‌شود، گفت: قیمت دفتر امسال در مقایسه با سال‌های گذشته چندین برابر شده است.

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به نامه‌نگاری با وزارت ارشاد برای رفع این مشکل اشاره کرد و گفت: در این شرایط ما پیگیری و نامه‌نگاری‌های متعدد انجام داده‌ایم که مسئولین کاری کنید؟ ما نمی‌گوییم لزوماً کاغذ با ارز ۴۲۰۰ تومان اختصاص دهید، ما می‌گوییم حداقل کاری که از دست دولت برمی‌آید این است که بازار را ساماندهی کند، این برنامه کوتاه‌مدت دولت باید باشد. در بلندمدت هم می‌تواند بر تولید کاغذ در داخل کشور تمرکز کند. ما منابعی مانند باگاس نیشکر داریم که می‌تواند نیاز ایران را تأمین کند. نیاز سالانه کشور در حوزه کاغذ ۴۰۰ هزار تن است،‌ با توجه به باگاس نیشکر که در هر ساله وجود دارد،‌ می‌تواند این میزان را تأمین و حتی به صادرات هم فکر کند.

وی افزود: کسی به این موضوعات توجه نمی‌کند. دولت باید کمک و شرایط را فراهم کند. ما نه در کوتا‌ه‌مدت شاهد برنامه‌ریزی هستیم که کالا با قیمت مناسب در اختیار تولیدکننده قرار گیرد،‌ نه به صورت بلندمدت برنامه‌ریزی در این زمینه داریم. تولیدکننده نوشت‌افزار امسال با چنگ و دندان دارد کار می‌کند و محصولاتش را تولید می‌کند.

حسینی با بیان اینکه ما برای تأمین لوازم‌التحریر اقشار ضعیف جامعه نگران هستیم، افزود: برای کاهش قیمت محصولات کارهایی انجام داده‌ایم. نامه‌نگاری‌هایی به وزارت‌خانه‌های ارشاد و صنعت انجام داده‌ایم،‌اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است. تلاش داریم تا در حد خود سود را کاهش دهیم و محصولات را ارزان‌تر عرضه کنیم، اما شرایط سخت است و با این موارد نمی‌توان مشکل را برطرف کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سلام ایران

      لااقل یک رحمی به بچه هابکنید

    • بدون نام

      خدایا خودت رحم کن، دیگه شرمنده دفتروقلم نشیم

    • شانجانی

      به علت گرانی دفتر مشق .لطفا در مدارس و منازل هیچگونه مشقی از دانش اموزان خواسته نشود!!!!»

    • بدون نام

      چرا دولت روحانی رو استیضاح نمیکنن این دولت واقعا دچار مشکله و توان حل و فصل مشکلات و مسائل مملکت رو نداره

    • نعیمه

      بچه‌ها چقدر خوشحال میشن ویک آینده بی سوادی که در پیش روی ایران است بعد باز بگید تحریم‌ها اثر ندارد

    • بدون نام

      اینا خودشون نمیخوان ارزونی بشه.
      فکرکنم مقصر گرونیه کاغذ تلگرامه که بازقطع شده

    • کریم کچل

      الان بیشتر مدرک دارها در املای کلمات مشکل دارن وای بحال نسل بعد
      هردم از این باغ بری میرسد
      تازه تر از تازه تری میرسد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج