۸۷۹۸۶۳
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

بقای برجام، خار چشم کمپین انتخاباتی ۲۰۲۰ترامپ

تیم سیاسی ترامپ با وقوف به "موی دماغ بودن" برجام برای کمپین انتخاباتی او، در تلاشند با اقدامات تخریک آمیز و تشدید فشار، ایران را به خروج از برجام وادارند.

عصر ایران: وب سایت "نیوز آبزرور" به نقل از منابعی آگاه در دولت ایالات متحده آمریکا نوشت: خروج یکجانبه ترامپ از برجام و باقی ماندن ایران و ۵ کشور دیگر در این توافق دردسری برای کمپین انتخاباتی ۲۰۲۰ ترامپ خواهد بود.

این گزارش با اشاره به اینکه "جان بولتون" و تیم مشاوران امنیت ملی کاخ سفید به شدت در تلاش برای اضمحلال برجام پیش از آغاز کوران انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا هستند، نوشت: مشاوران ترامپ معتقدند ادامه وضعیت به شکل کنونی به ضرر کارزار انتخاباتی ترامپ خواهد بود.

یک مقام دولت ترامپ به شرط افشا نشدن نامش به "نیوز آبزرور" گفته است:چشم انداز کاهش تعهدات برجامی ایران ( افزایش ذخائر اورانیوم و غنی سازی با غنای بالاتر) در حالی که برجام همچنان زنده است و ایران از مزایای آن استفاده می‌کند و همزمان درخواست‌های ترامپ را برای مذاکره رد می‌کند، تصویر ترامپ را در انتخابات آتی مخدوش خواهد کرد و فرصتی در اختیار رقبای او قرار خواهد داد تا به شدت سیاست (بی‌نتیجه) ترامپ در قبال ایران را مورد حمله قرار دهند.

بقای برجام، خار چشم کمپین انتخاباتی ۲۰۲۰ترامپ

او می‌افزاید:" آیا می‌توان تصور کرد که ایران طی ماه‌های آتی و در جریان کارزار انتخابات 2020 آمریکا ماه به ماه از تعهدات برجامی خود بکاهد و توافق هسته‌ای هم همچنان معتبر باقی بماند؟"

بر اساس این گزارش، تاثیر مخرب وضعیت کنونی بر ترامپ از هم‌اکنون قابل مشاهده است و نامزدهای پرشمار حزب دموکرات همزمان با آغاز رقابت های انتخاباتی داخلی خود، طی روزهای اخیر به سیاست ترامپ در قبال ایران و خروج یکجانبه او از توافق هسته‌ای حمله کرده و می‌گویند: ترامپ آمریکا را با این کار به لبه یک جنگ کشانده در حالی که وعده داده بود به توافق بهتری با ایران دست خواهد یافت، اما حالا در حالی که از توافق بهتر خبری نیست، منطقه نیز در آستانه جنگ قرار گرفته و بدتر از همه با وجود خروج یکجانبه آمریکا از برجام، این توافق بین‌المللی همچنان زنده است و دیگر شرکای امضا کننده این توافق، در تلاشند با وجود خروج آمریکا، آن را زنده نگه دارند.

در نخستین مناظره نامزدهای دموکرات در هفته گذشته در شهر میامی فلوریدا، 9 نامزد از 10 نامزد این حزب در رای‌گیری درباره برجام، به بازگشت دوباره خود به این توافق رای مثبت دادند.

از سوی دیگر روز جمعه همین هفته دیپلمات‌های گروه 1+4 و ایران در وین اتریش از آغاز به کار سامانه " اینستکس" برای ارتباطات تجاری با ایران خبر دادند.

به نوشته نیوز آبزرور، مشاوران تیم امنیت ملی ترامپ به ویژه "جان بولتون" با وقوف به تاثیرات مخرب وضعیت فعلی بر کمپین انتخاباتی 2020 ترامپ، در تلاش هستند با تشدید فشارها بر ایران، در نهایت تهران را وادار به خروج از توافق هسته‌ای کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هم برای ترامپ بد شد و هم برای دلواپسان , مردم هم که دیگه خلاص

      پاسخ ها

      • ایران بزرگ

        دلواپسان کیان کوچولو،همونا که میگفتن آمریکا هسته ای رو قبول کنه،بعدش حقوق بشر رو واسه تحریماش جایگرین میکنه

    • بدون نام

      فعلا که هنوز ایران تعهدات برجامی را کاهش نداده و از حد تهدید فراتر نرفته .همین تهدید و بلوف توخالی ایران و دادن مهلتهای بی پایان ترامپ را مشروعتر میکنه که ایران توان نقض برجام نداره

    • ناشناس

      راست می گی اگر برجام رالغو نکنیم امریکا ناراحت میشه احسن چقدر باهوشی موش نخوره تورا ومراقب باش آقادزذه توراندزده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج