۸۸۰۱۳۸
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

کالدرون، برانکوی پرسپولیس می‌شود

شایعات حضور «گابریل کالدرون» در نیمکت پرسپولیس در حالی می رود به واقعیت تبدیل شود که هواداران این تیم پس از سه فصل رویایی با مرد کروات، انتظار دارند مرد آرژانتینی گام در مسیر موفقیت های برانکو بگذارد.

خبرگزاری ایرنا: شایعات حضور «گابریل کالدرون» در نیمکت پرسپولیس در حالی می رود به واقعیت تبدیل شود که هواداران این تیم پس از سه فصل رویایی با مرد کروات، انتظار دارند مرد آرژانتینی گام در مسیر موفقیت های برانکو بگذارد.

اخبار غیر رسمی حکایت از آن دارد که مدیران پرسپولیسی در نهایت از گوی نام‌های پرتعداد مانند چاچیچ، کار را، لیمونس، الکس نوری، قطبی و گلمحمدی در نهایت نام گابریل کالدرون بیرون کشیدند مربی که بسیاری او را آشنا به فوتبال آسیا می‌دانندکالدرون، برانکوی پرسپولیس می‌شود

براساس اخبار منتشر شده، وی با قراردای به مبلغ یک و نیم میلیون یورو جانشین «برانکو ایوانکویچ» در تیم فوتبال پرسپولیس تهران شده تا هواداران این تیم پس از بیش از پنج سال شاهد تفکر آرژانتینی در این تیم باشند؛ پیش از این یکبار در زمان «محمد رویانیان»، مرد آرژانتینی گزینه هدایت پرسپولیس بود.

اما آیا کالدرون خلف صالحی برای مرد کروات و محبوب سال‌های اخیر هواداران پرسپولیس است؟ بدون نگاه به کارنامه این مربیان قضاوت درباره آینده این مربی سخت به نظر می‌رسد زیرا در فوتبال این نام مربیان نیست که موفقیت می‌آورد بلکه تاکتیک و گذشته آنان است که می‌تواند اهداف تیمی را پیش ببرد.

یکی از کری‌هایی که تیفوسی‌های سرخ از هم اکنون راه انداخته‌اند همبازی بودن کالدرون با دیگو مارادونای نامدار در تیم ملی آرژانیتن است وی در زمان حضور در مستطیل سبز در ۲ جام جهانی ۱۹۸۲ و ۱۹۹۰ حضور داشته اما در کارنامه اش عنوان قهرمانی معتبرترین تورنمنت فوتبالی دنیا دیده نمی‌شود.

از مهمترین وجه تشابه مربی سابق و مربی کنونی پرسپولیس حضور در فوتبال آسیا به ویژه فوتبال عربستان است. این ۲ مربی در مقاطعی هدایت تیم‌های باشگاهی عربستان را بر عهده داشتند.

برانکو با مربیگری تیم الاهلی عربستان در لیگ این کشور شناخته می‌شود و مرد آرژانتینی در چند مقطع هدایت تیم‌های الهلال و الاتحاد را بر عهده داشت.

همچنین این ۲ مربی در کارنامه خود هدایت یکی از دو تیم بزرگ لیگ‌های ایران و عربستان را بر عهده داشتند. برانکو با پرسپولیس و کالدرون با الهلال به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدند.

همچنین کالدورن در جام جهانی ۲۰۰۶ هدایت تیم ملی عربستان بر عهده داشت؛ در آن مقطع تیم ملی ایران با هدایت برانکو توانست در آلمان حضور پیدا کند. این ۲ نیز تجربه دستیاری در جام‌های جهانی را در کارنامه دارند.

برانکو سال ۱۹۹۸ دستیار میرسلاو بلاژویچ بود و کالدرون در جام جهانی ۲۰۱۰ دستیار مارادونا در تیم ملی فوتبال آرژانتین بود.

برانکو سابقه سه قهرمانی در لیگ برتر ایران دارد و کالدرون ۲ عنوان در لیگ عربستان کسب کرده است اما شیوه جدایی این مربیان از تیم‌های باشگاهی متفاوت است. برانکو در اوج قدرت و شهرت با هوادران خداحافظی کرد و به تیم الاهلی عربستان پیوست اما کالدرون پس از ناکامی در جام حذفی از تیم الهلال کنار گذاشته شد و به امارات و سپس به عمان رفت.

برانکو ایوانکویچ از لحاظ مربیگری در تیم ملی چهره‌ای موفق تری است زیرا وی در زمان دستیاری میرسلاو بلاژویچ با کرواسی عنوان سومی جام جهانی ۱۹۹۸ بدست آورد و با ایران نیز در سال ۲۰۰۶ به جام جهانی آلمان صعود کرد.

برانکو همچنین با تیم امید ایران آخرین مدال طلای بازی‌های آسیایی بوسان کره جنوبی را برای فوتبال ایران به ارمغان آورد.

اما کالدرون که در جام جهانی ۲۰۱۰ در کنار دیه گو مارادونا حضور یافت با آرژانتین به موفقیت بزرگی دست نیافتند و با شکست ۴ بر صفر مقابل آلمان خیلی زود به کار پایان دادند.

وی همچنین در تیم ملی بحرین، رئال بتیس و چند تیم دیگر سابقه مربیگری دارد که عنوان چشمگیری به دست نیاورده است.

در عرصه باشگاهی در اروپا کالدورن در تیم رئال بتیس با باخت پنج بر صفر برابر رئال مادرید اخراج و برانکو هدایت تیم دیناموزاگرب را بر عهده داشت. این تیم با هدایت مرد کروات عنوان قهرمانی لیگ، جام حذفی و سوپر جام کرواسی را به دست آورد.

همچنین برانکو در سال ۲۰۱۰ با تیم شاندونگ لیونگ در لیگ چین به عنوان قهرمانی رسید.

با این شرایط و بررسی رزومه ۲ مربی باید گفت در کارنامه فوتبالی این ۲ چهره تشابه‌های فراوانی دیده می‌شود که هواداران سرخ را به تکرار موفقیت در لیگ برتر و لیگ قهرمانان امیدوار خواهد کرد اما علامت سوال پیش روی کالدرون آن است که آیا او می‌تواند به مانند برانکو به شناخت خوبی از فوتبال ایران دست پیدا کند و شیوه تعامل او با دیگر اجزای فوتبال چگونه است؟

سوالی که برای پاسخ به آن، باید هفته‌ها صبر کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهران

      آخه احمق اگه ما انقدر پول داشتیم برانکو رو نگه می داشتیم . این ارقام رو از کجا میارید ؟ ایرنا که انقدر خبر دروغ منتشر میکنه کسی نیست جلوش رو بگیره ؟ واقعا سیرکه این فوتبال

    • بدون نام

      اوه اوه یعنی این هم دلال میشه که میگید برانکوی پرسپولیس میشه؟

    • کامران

      میگن کاررا که بهترین گزینه بود رو بخاطر درخواست یک میلیون یورویی کنار زدن اونوقت این خبرگزاری معلوم الحال نوشته یک و نیم میلیون یورو؟؟؟

    • بدون نام

      اکه وزیر پشت اینم باشه چراکه نه .....

    • مرتضی کریمی

      برانکو بدون آقا کریم وبازیکنان باغیرت وهواداران عددی نیست

    • بدون نام

      ایشالا چهارمین قهرمانی لیگ با کالدرون

    • کامران

      عمه اش هم بیاد!
      فتاحی با اسنپ جام براش می فرسته!؟
      سهمیه تماشاگر هم ۰٪دربرابر۱۰۰٪!؟

    • ایرانی

      آخه این چه تیتریه،کالدرون از برانکو اسمی تره حداقل،برانگو این لیگ آخر 6بازی نتونست ببره تیمهای دیگه خوب نبودن که پرسپولیس قهرمان شد،اینکه میگن به ورسپولیس کمک شد چرت و پرته،ولی برانکو فهمید دیگه قهرمانی براش شاید مقدور نیست والبته و صد البته منظر تیم ملی بود،که نقره داغش کردن،کالدرون باید اندازه برانکو بهش وقت بدن اونوقت مقایسه بشه، حالا چون تیم قهرمانه یه فصل وقتش بدن،ولی برانکو 2فصل نتیجه نگرفت یادتون نره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج