۸۸۰۲۱۵
۵ نظر
۵۰۱۱
۵ نظر
۵۰۱۱
پ

هجوم ۵۰درصد از کنکوری‌ها به رشته‎‌ تجربی

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: در کنکور امسال ۵۰ درصد، داوطلب رشته تجربی و مابقی داوطلبان رشته‌های ریاضی، هنر و علوم انسانی اند؛ اما مگر کشور چه میزان به دکتر، دندانپزشک و سایر فارغ التحصیلان تجربی نیاز دارد؟

میزان: محمود فتوحی فیروزآباد، رییس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به عدم تناسب ظرفیت دانشگاه ها با داوطلبان کنکور اظهار کرد: در شرایط کنونی چاره ای نداریم جز اینکه سیستم کنکور، افراد را برای تحصیل در دانشگاه های مختلف کشور انتخاب کند.

وی با تاکید بر اینکه کنکور در سه سطح کارشناسی، ارشد و دکترا باید حذف شود، گفت: در حال حاضر برای ورود به دانشگاه راهی جز روش کنکور نداریم.

فتوحی فیروزآباد با بیان اینکه دانش آموزان بایستی بر اساس پتانسیل های خود رشته تحصیلی را انتخاب نمایند، گفت: طبیعی است که درآمد رشته های پزشکی بیشتر است ولی جامعه به سایر رشته ها نیز نیاز دارد.

وی با ابراز تاسف از اینکه در پذیرش رشته های دانشگاهی جو جامعه و خانواده بیش از پتانسیل های فردی دانش آموز موثر است، افزود: کنکور به یک تجارت بزرگ تبدیل شده؛ خاصه در حوزه کارشناسی که یک بیزینس چندین هزار میلیارد تومانی است. همین باعث شده تا خانواده ها از همه چیز خود بزنند و برای کنکور فرزندان هزینه کنند.

هجوم ۵۰درصد از کنکوری‌ها به رشته‎‌ تجربی

فتوحی فیروزآباد تصریح کرد: تجارت کنکور کار را به جایی رسانده که حتی اگر آموزش و پرورش قصد تغییر سیستم داشته باشد، ممکن است با مقاومت خانواده ها رو به رو شود.

کنکور اعتماد به نفس دانش آموزان را می دزدد

رئیس دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: در مدارس به جای کار کردن روی کتب درسی، معلمان بیشتر روی کتاب های کمکی تمرکز می‌کنند که به شکلی اعتماد به نفس را در دانش آموزان از بین برده و روحیه کار گروهی در آن ها رشد نخواهد کرد.

فتوحی فیروزآباد با اعتقاد به اینکه در وهله نخست باید کنکور دکترا حذف شود و در مراحل دوم و سوم، کنکور ارشد و بعد کارشناسی از گردونه خارج گردد، خاطرنشان ساخت: تا ۲۰ سال گذشته سابقه تحصیلی در ورود به دانشگاه اثر گذار بود؛ اما امروز در مقطع کارشناسی راهی جز روش کنکور نداریم؛ هرچند انتقادات بسیاری به این روش وارد است.

این مقام مسئول اضافه کرد: تعداد زیادی از دانش آموزان معدل بالای ۲۰ دارند؛ حال چطور می توان از میان این افراد نفرات برتر را برای دانشگاه های تاپ کشور انتخاب کرد!

فتوحی فیروزآباد با بیان اینکه کنکور دکترا به هیچ عنوان قادر به غربال نفرات برتر نیست، اظهار کرد: رتبه یک کنکور دکترا تفاوتی با رتبه ۲۰۰۰ ندارد؛ در صورتی که برای مقطع دکترا باید فردی را وارد دانشگاه شود که توان تحقیق و پژوهش بالایی دارد.

وی در خصوص راهکارها خاطرنشان ساخت: سیستم آموزشی باید به سمتی حرکت کند که کنکور در هر سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا حذف شود؛ چراکه استرس وارده به دانش آموزان و خانواده ها در این مقطع زمانی بسیار زیاد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      معدل بالای 20؟؟؟ شما بر چه معیار نمره میدید؟

    • بدون نام

      همین الانشم بیشترشون برای مریض دست و پا میزنن و دور از جون دکترهای خوب ، بعضیهاشون تا جیب بیمار رو خالی نکنن ول کن نیستن

    • نیلا

      کنکور باید باشه!
      اگر کنکور حذف بشه خانواده هایی که وضع مالی خوبی دارند از هر طریقی بچه هاشون رو وارد رشته پزشکی میکنن و اونایی که وضع مالی خوبی ندارن مجبور میشن برن سراغ رشته های دیگه پس فاصله طبقاتی جامعه صدبرابر بدتر میشه!

    • armita

      خب بجای اینکه هی بگید فلان جای کار اشتباه داره بهمان جا اشتباه داره یه غلطی بکنید

    • بدون نام

      استرس کجا بود از آرامش زیادی که تو کشور وجود داره هر روز یه عده میرن سینه قبرستون میخوابن تا یه زره بهشون استرس وارد بشه ایران یعنی آرامش آسایش امنیت لطافت انسانیت احترام به حق وحقوق طبقه ضعیف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج