جاباما
۸۸۰۲۹۸
۱۸ نظر
۵۰۰۵
۱۸ نظر
۵۰۰۵
پ

کاهش ترافیک تهران، تحت‌تاثیر اجرای طرح جدید

نتایج اولیه از بررسی وضعیت ترافیکی پس از حذف طرح زوج یا فرد و تبدیل این محدوده به حلقه دوم طرح ترافیک حاکی از ثبت هفته کاهشی ترافیک تهران تحت تاثیر اجرای طرح جدید است.

دنیای اقتصاد: نتایج اولیه از بررسی وضعیت ترافیکی پس از حذف طرح زوج یا فرد و تبدیل این محدوده به حلقه دوم طرح ترافیک حاکی از ثبت هفته کاهشی ترافیک تهران تحت تاثیر اجرای طرح جدید است.

اجرای طرح جایگزین زوج یا فرد طی یک هفته نخست تابستان به شکل محسوسی بر رفتار ترافیکی شهروندان اثر گذاشته و نتیجه آن به شکل کاهش ترافیک در داخل محدوده طرح ترافیک ثبت شده است. این گزارش میزان کاهش ترافیک را با اندازه‌گیری دو پارامتر شامل «طول صف ترافیک سنگین در معابر» و نیز «آمار خودروهای ورودی به محدوده حلقه دوم طرح ترافیک» محاسبه کرده است.

کاهش ترافیک تهران، تحت‌تاثیر اجرای طرح جدید

بر اساس گزارش‌هایی که شرکت کنترل ترافیک تهران از طول ترافیک سنگین روزانه معابر و نیز سامانه‌های ثبت تردد محدوده کنترل آلودگی هوا ارائه کرده است، می‌توان از کاهش ۳۰ درصدی ترافیک این محدوده خبر داد. میزان کاهش ترافیک در هفته اول تیر، بر حسب طول ترافیک سنگین روزانه معابر نسبت به متوسط روزهای متناظر در خرداد ۹۸ و تیر ۹۷ حدود ۳۵ درصد گزارش شده و میزان کاهش ترافیک بر اساس سامانه ثبت تردد محدوده دوم (کاهش آلودگی هوا) نسبت به متوسط ورود به محدوده در هفته پایانی خرداد ۹۸ نیز ۲۴ درصد (در ساعات اجرای طرح) گزارش شده است.

کاهش ۳۵ درصدی ترافیک سنگین معابر محدوده زوج و فرد سابق و نیز کاهش ۲۴ درصدی تعداد ورود به محدوده حلقه دوم در حالی است که در معابر خارج از محدوده‌های ترافیکی نیز شاهد کاهش جزئی ترافیک نسبت به هفته قبل و هفته مشابه سال گذشته بوده‌ایم. شرکت کنترل ترافیک همچنین گزارش داده که در هفته اول تیرماه، در محدوده بزرگراه‌های غربی مرتبط با کرج و دیگر شهرهای غرب پایتخت نیز نقاط دارای ترافیک سنگین کاهش داشته است که می‌توان این تغییر را ناشی از تاثیر طرح جدید بر کاهش سفر به سمت مرکز شهر تهران ارزیابی کرد. در بزرگراه آزادگان نیز میزان کاهش ترافیک در پنج روز ابتدایی تیرماه محسوس بوده است. به علاوه، برای ۱۵ نقطه داخل حلقه دوم (زوج یا فرد سابق) که در دوره سه ماهه بهار سال جاری با ترافیک سنگین در طول روز مواجه بودند، در پنج روز ابتدایی اجرای طرح جدید هیچ ترافیک سنگینی گزارش نشده است.

گزارش مذکور حاصل بررسی‌های اولیه از وضعیت ترافیک در نخستین روزهای اجرای طرح جدید ترافیکی است و بدیهی است که احتمال تغییر رفتار ترافیکی شهروندان با توجه به انطباق تدریجی آنها با شرایط و محدودیت‌های جدید وجود دارد. بنابراین سنجش تغییرات ترافیکی با دقت بالا پس از سپری شدن یک فصل میسر خواهد بود. به این ترتیب آنچه اکنون منتشر شده اعتبار یک آمار اولیه را دارد. کارشناسان معتقدند تداوم اجرای طرح تا پایان فصل تابستان که مهلت ۲۰ روزه تردد رایگان برای همه شهروندان به پایان برسد و نیز اجرای آن در پاییز که تقاضای سفر با شروع به کار مدارس و دانشگاه‌ها افزایش می‌یابد، می‌تواند به شکل پایدارتری میزان تاثیر این طرح بر کیفیت عبور و مرور خودروها در شهر را نشان دهد.

در برآورد تغییرات ترافیکی هفته اول تیرماه، عواملی همچون انسداد محور جلال آل‌احمد و شهید گمنام (به علت عملیات اجرایی پل گیشا) و مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در روز پنج‌شنبه ششم تیرماه را نیز باید به حساب آورد که باعث می‌شود معابر متصل به محدوده پل گیشا و همچنین ترافیک روز پنج‌شنبه ۶ تیر با این میزان اطلاعات قابل تحلیل دقیق نباشد. به عقیده کارشناسان ترافیک، طرح کنترل آلودگی هوا دو تاثیر کوتاه‌مدت و بلندمدت بر ترافیک خواهد داشت: در کوتاه‌مدت باعث کاهش ترافیک در محدوده این طرح (یعنی محدوده طرح کنترل آلودگی هوا یا همان زوج یا فرد سابق) می‌شود و در بلندمدت به تغییر رفتار ترددی شهروندان منجر خواهد شد که یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صدرا

      حرف مفته!والا شلوغتر شده
      اگه یکم خلوت شده چون امتحانات مدارس و دانشگاهها تموم شده ربطی به طرح مسخره نداره

    • بدون نام

      عمده کاهش ترافیک به خاطر تعطیلی مدارس در تابستان است بی خودی به طرح جدید ربطش ندید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا همینطوره !

    • ترافیک زاده

      با تشکر از مسئولین زحمت کش که با خودروی طرح دار رفت و آمد میکنن و به فکر مردم هستند.

    • بدون نام

      بر پدر و مادر ادم دروغگو لعنت

    • ام دی

      ترافیک ویل کن بگو چقدر پول دراوردید با این طرح درامدش چطوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این دوست درست میگه پول مهمه

    • بدون نام

      آخه چرا اینقدر دروغ میگید ؟؟؟؟؟شما ترافیک به جاهای دیگه منتقل کردید

    • بدون نام

      این یعنی شکست طرح شما که دنبال درآمدزایی بودید

    • بدون نام

      ترافیک منطقه طرح قدیم کم کردید و ترافیکهای فشرده تر در جاهای دیگه درست کردید

    • بدون نام

      وقتی طرحتون یک شبه و بدون کار تخصصی انجام میشه نتیجش میشه این که جایی که پولیه ترافیک کم میشه بقیه جاها شلوغ تر میشه

    • بدون نام

      اشتباه شما همین جاست من قبلن در اتوبان همت نهایت یک ربع در ترافیک بودم اما الان حداقل چهل دقیقه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر ساله با تعطیلی مدارس شاهد کاهش ترافیک در سطح شهر تهران هستیم پس خواهشا سازمان حمل نقل این را به حساب طرح کیثف محدوده کنترل آلودگی نگذارند مهر ماه شاهد حجم ترافیک سنگین خواهیم بود تا اون روز.

    • بدون نام

      دوروغ میگن

    • بدون نام

      چرا دوروغ میگین؟!!!

    • بدون نام

      چقدر بهت پول دادن این خزعولات رو بگی . آقازاده

    • بدون نام

      خوش به حال کسانی که چندین خودرو دارن سیستم غش کرده بغل هر کی که دلار داره حکومت مستضعفین هستش به اسم مستضعف به کام پولدار اونم از نوع دلار وفقط زر زدن و ور زدن یه سری ابله

    • بدون نام

      تا اینجا رانندگان به تمام طرحهای عجیب غریب و زورکی واجباری وضایع شدن حقوق شهروندی , بی خیال بودن ... مسئولین بی خرد هم هر کاری خواستن کردن وجیب خودشونو پرکردن ...وای به روزی که با اتحاد ملی رانندگان و اعتصاب سراسری , اتومبیلهای خودشان را در تهران خاموش کنن وراهبندان بزرگی ایجاد کنن تا این از خدا بی خبران اینطور با مردم مثل مرغ برخورد نکنن ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج