۸۸۰۵۹۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

گران‌ترین بازیکن‌های انگلیسی تاریخ فوتبال

لیست ۱۰ نفره از گران‌ترین بازیکن‌های انگلیسی با حضور وان‌بیساکا دستخوش تغییر شد، لیستی که شاید همین تابستان باز هم تغییر کند.

خبرورزشی: باشگاه منچستریونایتد سرانجام به صورت رسمی جذب آرون وان‌بیساکا، مدافع راست کریستال‌پالاس را اعلام کرد؛ بازیکنی که برای پیوستنش به جمع شیاطین سرخ ۵۰ میلیون پوند هزینه شده است. حالا آرونِ جوان یکی از گران‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ انگلیس به شمار می‌رود.

لیست ۱۰ نفره از گران‌ترین بازیکن‌های انگلیسی را بررسی خواهیم کرد؛ لیستی که شاید در همین پنجره نقل‌وانتقالات تابستان ۲۰۱۹ باز هم تغییر کند. نکته جالب اینکه با ورود وان‌بیساکا، دیوید بکام که دهمین انتقال گران در سال ۲۰۰۳ بود یک رده سقوط کرد و از لیست ۱۰ نفره خارج شد.

۱۰. آدام لالانا (از ساوتهمپتون به لیورپول - سال ۲۰۱۴) - ۲۵ میلیون پوند

وقتی به لیورپول آمد کاپیتان ساوتهمپتون بود و تیم‌شان در رده هشتم لیگ برتر انگلیس قرار گرفت. آدام لالانا، بازیکن کلیدی قدیس‌ها به شمار می‌رفت و برندان راجرز احساس کرد به حضورش در آنفیلد نیاز است.

لیورپولی‌ها پول خوبی برای این انتقال به ساوتهمپتون دادند و لالانا هم در ترکیب سرخ‌ها موفق بود. هنوز لیورپولی است، اما بیشتر نیمکت‌نشین.

گران‌ترین بازیکن‌های انگلیسی تاریخ فوتبال

۹. جیمز میلنر (از استون‌ویلا به منچسترسیتی - سال ۲۰۱۰) - ۲۶ میلیون پوند

جیمز میلنر همیشه هافبک مورد اعتماد روبرتو مانچینی و مانوئل پیگیرینی بود. او همراه سیتیزن‌ها ۲ مرتبه قهرمان لیگ برتر انگلیس شد، جام حذفی و جام اتحادیه را هم در ۵ سال حضورش در اتحاد برد.

سال ۲۰۱۰ برای اینکه این هافبک سختکوش به سیتی بیاید ۲۶ میلیون پوند هزینه شد. میلنر از ۴ سال پیش لیورپولی شده و هنوز مهره‌ای ارزشمند در لیگ برتر است.

گران‌ترین بازیکن‌های انگلیسی تاریخ فوتبال

۸. وین رونی (از اورتون به منچستریونایتد - سال ۲۰۰۴) - ۲۷ میلیون پوند

باشگاه اورتون پیشنهاد ۲۰ میلیون پوندی نیوکاسل را رد کرد و با انتقال این مهاجم ۱۸ ساله به منچستریونایتد در ازای ۲۷ میلیون پوند موافقت کرد.

کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس بهترین گلزن تاریخ سه‌شیر و منچستریونایتد شد و نشان داد ارزش هزینه بالا در آن زمان را داشته است. ۱۳ سال در اولدترافورد بود و محبوب شد تا اینکه یک سال به اورتون برگشت. سال گذشته هم اورتون را ترک کرد و به آمریکا رفت.

گران‌ترین بازیکن‌های انگلیسی تاریخ فوتبال

۷. لوک شاو (از ساوتهمپتون به منچستریونایتد - سال ۲۰۱۴) - ۳۰ میلیون پوند

۲ فصل خودش را در ترکیب ساوتهمپتون نشان داد تا توجه باشگاه‌های چلسی و منچستریونایتد به او جلب شد. لوک شاو بین این ۲ پیشنهادش منچستریونایتد را انتخاب کرد تا آن زمان گران‌ترین بازیکن زیر ۲۰ سال دنیا شود.

شاو که یکی از خرید‌های مورینیو بود، در اولدترافورد مصدومیت‌های زیادی داشته و از شرایط آرمانی دور شده است، اما با ۲۳ سال سن می‌تواند آینده را تغییر دهد.

گران‌ترین بازیکن‌های انگلیسی تاریخ فوتبال
۶. ریو فردیناند (از لیدزیونایتد به منچستریونایتد - سال ۲۰۰۲) - ۳۰ میلیون پوند

برای دومین مرتبه گران‌ترین مدافع دنیا لقب گرفت. ریو فردیناند، مدافع مورد اعتماد سرالکس فرگوسن بود که در این تیم ۶ مرتبه قهرمان لیگ برتر انگلیس شد و در لیگ قهرمانان جام گرفت.

او ۱۲ سال موفق در اولدترافورد داشت. فردیناند همراه با نمانیا ماتیچ از برترین زوج‌های دفاعی تاریخ لیگ برتر بودند. او حالا ۴ سال است بازنشسته شده و مفسر فوتبال است.

گران‌ترین بازیکن‌های انگلیسی تاریخ فوتبال

۵. اندی کارول (از نیوکاسل به لیورپول - سال ۲۰۱۱) - ۳۵ میلیون پوند

گران، اما کم‌ارزش! اندی کارول که شرایط بسیار خوبی در نیوکاسل داشت برای جانشینی فرناندو تورس در ماه ژانویه آمد، اما مصدومیت‌ها باعث شد در آنفیلد مهاجمی نباشد که انتظار می‌رفت.

هیچ‌گاه به شرایط آرمانی نرسید و یک سال و نیم بعد به وستهم‌یونایتد رفت. آنجا کمی وضعیت بهتر شد، اما این روز‌ها زمزمه جدایی‌اش از چکش‌ها هم به گوش می‌رسد.

گران‌ترین بازیکن‌های انگلیسی تاریخ فوتبال

۴. جان استونز (از اورتون به منچسترسیتی - سال ۲۰۱۶) - ۴۷/۵ میلیون پوند

بعد از رد پیشنهاد ۴۰ میلیون پوندی چلسی برای جان استونز، باشگاه اورتون او را به منچسترسیتی فروخت. پپ گواردیولا اصرار زیادی به خرید استونز داشت و این مدافع انگلیسی یکی از خرید‌های فصل اولش در سیتی بود.

آن زمان دومین مدافع گران جهان شد و شروع نسبتاً خوبی هم داشت. با این حال در ترکیب منچسترسیتی نوسان زیاد داشته است.

گران‌ترین بازیکن‌های انگلیسی تاریخ فوتبال

۳. رحیم استرلینگ (از لیورپول به منچسترسیتی - سال ۲۰۱۵) - ۴۹ میلیون پوند

خروجی پرحاشیه از آنفیلد داشت. رحیم استرلینگ پیش از جدایی از لیورپول ۲ مرتبه درخواست جدایی داده بود و سرانجام با قراردادی جنجالی راهی سیتی شد.

برای جا افتادن در ترکیب سیتی زمان لازم داشت و بعد از ۴ سال حالا یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های قهرمان ۲ فصل اخیر لیگ برتر انگلیس است. استرلینگ واقعاً ارزش هزینه‌ای که برایش شده را داشته است.

گران‌ترین بازیکن‌های انگلیسی تاریخ فوتبال

۲. آرون وان‌بیساکا (از کریستال‌پالاس به منچستریونایتد - سال ۲۰۱۹) - ۵۰ میلیون پوند

مدافع جوان کریستال‌پالاس به آرزویش رسید و پیراهن منچستریونایتد را برتن کرد که از بچگی هوادارش بود. آرون وان‌بیساکا حالا دومین بازیکن گران انگلیسی تاریخ است.

این بازیکن ۲۱ ساله فصل قبل عملکردی چشمگیر داشت و یکی از مهم‌ترین بازیکنان در ترکیب عقاب‌ها به شمار می‌رفت. سولشائر امید زیادی دارد او در دوران جدید منچستریونایتد یکی از بهترین‌ها باشد.

گران‌ترین بازیکن‌های انگلیسی تاریخ فوتبال

۱. کایل واکر (از تاتنهام به منچسترسیتی - سال ۲۰۱۷) - ۵۳ میلیون پوند

مدافع ملی‌پوش انگلیسی تبدیل به گران‌ترین بازیکن این کشور شد. باشگاه منچسترسیتی ۳ مرتبه در سال‌های اخیر رکورد نقل‌و‌انتقالاتش را شکسته و آخرین آن‌ها خرید مدافع راست تاتنهام در سال ۲۰۱۷ بود.

او همیشه بازیکن خوبی برای سیتیزن‌ها بوده و ۲ فصل متوالی است با تیمش قهرمان لیگ برتر می‌شود. جام حذفی و جام اتحادیه را هم در این تیم بالای سر برده است.

گران‌ترین بازیکن‌های انگلیسی تاریخ فوتبال

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جهانبخش با چه بازیکن گرون قیمتی دعوا کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج