۸۸۰۸۳۲
۷ نظر
۵۰۱۱
۷ نظر
۵۰۱۱
پ

توضیح درباره خروج ۱۱۰هزار افغان از ایران

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور درباره گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت (آی‌ او‌ ام) مبنی بر اخراج بیش از ۱۱۰ هزار افغان‌ از ایران توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری ایلنا: مهدی محمودی (مدیرکل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور) درباره گزارش اعلام شده از سوی سازمان بین‌المللی مهاجرت (آی‌ او‌ ام) مبنی بر اینکه از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار افغان‌ از ایران اخراج شده‌اند، گفت: آماری که درخصوص بازگشت مهاجران ارائه می‌شود، بسیار کلی است و هم می‌تواند شامل افرادی شود که به صورت غیرمجاز از کشور ترد شده‌اند و هم شامل افرادی است که به صورت داوطلبانه از کشور ما خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه همه اتباع افغانستان ساکن در کشور به صورت دائم در اینجا نیستند، ادامه داد: بخشی از اتباع ممکن است برای کار و به صورت فصلی به کشور ما وارد شوند، این افراد چنانچه شرایط مناسب باشد، کارشان را ادامه می‌دهند و در صورتی که شرایط مناسب نباشد از آنجا که غیرمجاز هستند به موطن خود باز می‌گردند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران وزارت کشور خاطرنشان کرد: تا جایی که اطلاع‌ داریم، عمدتا افرادی که آمارشان از این طریق اعلام می‌شود، اتباع غیرمجاز هستند و به صورت خودمعرف یا به صورت دستگیری به کشور متبوع خود باز می‌گردند.

محمودی تصریح کرد: در کنار افرادی که دستگیر می‌شوند، مراکزی با عنوان مراکز خود معرف داریم که در این مراکز تسهیلاتی را ایجاد کردیم و افراد غیرمجاز با مراجعه به آنها اعلام می‌کنند که قصد دارند از کشور خارج شوند و ما این افراد را ساماندهی و تا مرز نیز همراهی می‌کنیم تا به کشور متبوع خود باز گردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لطف داریدخانه ات اباد

    • بدون نام

      پول ایران افت کرده به سرفه نیست که افغان های بی لیاقت در ایران کار کنند

    • بدون نام

      ایران دیگه رو به نابودی است با این وضعیت

    • بدون نام

      دلیلش من به شماهاعرض میکنم که یک میلیون تومان کشورعزیزماایران برابراست باچهارهزارافغان یعنی بی ارزش ترین پول درجهان .

    • بدون نام

      دروووووغ,من افغانستانی هستم,ک کاملا قانونی تو ایران زندگی میکردم,و کارت امایش داشتم.ب صورت قاچاق اومدم المان.از مرز ترکیه.و بقیه هموطنام هم همینطور خارج میشن.میخام بگم نود درصد خروجیا ب گفته دوستان غیر مجاز نیستن و کارت اقامت یا امایش دارن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونوقت شما الان ا آلمان با پرچم ایران کامنت میذارید ؟ بله خروجیها اکثرا قانونیها هستن و متاسفانه بازم غیرقانونی دارن از افغانستان میان اینکه از افغانستان و ایران و کلا کشورهای خاورمیانه کسی مهاجرت کنه نمیشه به خودش ایراد گرفت قطعا شما هم اگر کشورتون شرایط دلخواه و داشت هیچوقت به ایران مهاجرت نمیکردید اما شرایط کشورتون طوری بود که مجبور به مهاجرت شدید هرجا میرید موفق باشید ولی ایکاش شرایط از اول طوری نبوددکه کسی مجبور به مهاجرت بشه حالا چه ایران چه افغانستان چه ونزوئلا و ...

    • بدون نام

      ی بار آمار دادین خیلی بیشتر از این بود... اینا حداقل تو ایران امنیت جانی دارن... .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج