۸۸۰۹۲۸
۱۳ نظر
۵۰۱۴
۱۳ نظر
۵۰۱۴
پ

سزارین از عوامل اصلی بزرگی شکم در خانم‌ها

بزرگی شکم بیشتر در مادران سزارین‌شده دیده می‌شود؛ سزارین موجب سردی بدن خصوصاً ناحیه شکم شده در نتیجه معده سرد و نفاخ می‌شود؛ به خانم‌ها توصیه اکید می‌‌شود که اگر واقعاً ضرورت پزشکی وجود ندارد زیر بار انجام "سزارین" نروند.

خبرگزاری تسنیم: "سزارین" در مقایسه با زایمان طبیعی عوارض بهداشتی مهم و حتی خطرناکی هم برای مادر و هم برای جنین به‌همراه دارد و نباید به‌عنوان یک انتخاب در نظر گرفته شود بلکه فقط در صورت تهدید جان مادر یا جنین، ارزش قبول عوارض آن منطقی خواهد بود.

طبق گزارش وزیر بهداشت، آمار سزارین در شهرهای بزرگ بین ۵۵ تا ۶۰ درصد و در سطح کشور حدود ۴۴ درصد است که نسبت به آمار جهان که ۲۰ درصد است، رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

جالب اینکه به‌عکس این تصور غلط که سزارین باعث حفظ تناسب اندام می‌شود، در زایمان طبیعی خانمها تناسب اندام خود را با انجام ورزش‌های مناسب سریع‌تر از مادران سزارین‌شده به دست می‌آورند.

در ادامه سؤال یکی از مخاطبان درباره "بزرگی شکم" و راهکار درمانی آن ارائه شده است که پاسخ این سؤال به‌صورت مستقیم به مسئله سزارین مرتبط است:

سؤال: "بنده خانمی ۳۵ساله هستم که بعد از زایمان دچار بزرگی شکم شده‌ام؛ این مشکلی است که بسیاری از خانم‌ها پس از زایمان به آن مبتلا می‌شوند؛ حذف نهار هم مشکل من را حل نکرده است؛ برای درمان بزرگی شکم نمی‌دانم باید چه کنم؟".

پاسخ دکتر رضا منتظر؛ متخصص طب سنتی: "بزرگی شکم بیشتر در مادران سزارین‌شده دیده می‌شود؛ سزارین موجب سردی بدن خصوصاً ناحیه شکم شده در نتیجه معده سرد و نفاخ می‌شود.

لذا پیشگیری مهمتر از درمان است و به خانم‌ها توصیه اکید می‌کنیم که اگر واقعاً ضرورت پزشکی وجود ندارد زیر بار انجام سزارین نروند؛ شما هم اگر الآن نفخ معده دارید با هر بشقاب غذا یک قاشق مرباخوری پودر زیره سیاه بخورید و چنانچه اضافه‌وزن هم دارید برای درمانهای تکمیلی مراجعه کنید".

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلا که انتخابو از مادرای بد بخت گرفتین خیلیا تا لحظه اخر استرس دارن و این اضطراب به بچه منتقل میشه ..اصلا دلشون می خواد شکم در بیارن به شماها چه که قانون میزارین؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      خیلی از دکترا بخاطر گرفتن پول بیشتر میگن زن باید زایمان کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سزارین کنه

    • Slmsyeh Barmshouri

      سلام اینها همش چرت هست من خودم از کسانی بودم که داوطلبانه میخواستم زایمان طبیعی کنم ولی زایمان طبیعی بدرد ایران با دکترای بی سوادش نمیخوره من خودم درد طبیعی رو کشیدم وقتی بچه داشت خفه میشد سزارین شدم خدا بهم رحم کرد بچه کبود کبود دنیا اومد درد سزارین بعد از عمل حتی یک هزارم درد طبیعی هم نبود شکمم هم برگشت به حالت قبلش اگه من خبر داشتم که اینجور به سر خودم و بچه ام میارن کل زندگیمو که میفروختم و میدادم جریمه ولی از اول سزارین رو انتخاب میکردم منمـ گول همین مزخرفاتی که راجب زایمان طبیعی میگن رو خوردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا درست میگی

    • بدون نام

      زایمان طبیعی می زنه جاهای دیگه رو نابود میکنه

    • بدون نام

      همه ازجمله مردان میدونن که سزارین باب شد بخاطر پول بیشتر درحالی که درصد کمتری سزارین واجب ...یا شامل حالشون میشد الان حالت نهادینه شدن هست و باید به پزشکان توصیه کرد اصرار نکنیدو واقعا دست خانمها نیست

    • آدولف هیتلر ( وطن پرست )

      چاقالوها

    • آدولف هیتلر ( وطن پرست )

      چاقالوها

    • بدون نام

      من که سزارین کردم شکمم به پشتم چسبیده خخخخخ

    • فریبا

      من هم زایمان طبیعی داشتم هم سزارین. همه درد زایمان طبیعی قبلشه و با زایمان همه چی تموم میشه ولی سزارین با زایمان تازه شروع درد و افسردگی و به مرور بزرگی شکمه که هیچکاریشم نمیشه کرد! حتی یه عطسه هم بدون احتیاط نمیشه کرد که جای عمل درد نگیره! همونی که خدا قرار داد! زایمان طبیعی....از همش بهتره!

    • صفلیی

      به نظرم دروغه برای تبلیغ زایمان طبیعی من سزارین کردم اما شکمم نه تنهابزرگ نشدتازه فابریک موند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج