۸۸۰۹۵۳
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

بریکس به توافق نامه تحریم دلار خواهد پیوست؟

چین و روسیه از جمله اولین کشورهایی بودند که دلار را در روابط تجاری خود کنار گذاشتند و از روبل و یوآن به جای دلار استفاده کردند حال کارشناسان روابط اقتصادی درباره پیوستن بریکس به توافق نامه چین و امریکا صحبت می کنند.

خبرآنلاین: به نقل از راشاتودی، در حالی که روسیه و چین فشار را بر روی کاهش ارزش دلار گذاشته اند کارشناس امور سیاسی جک راسموس در مصاحبه ای با خبرگزاری راشاتودی در این مورد می گوید:" توقع نداشته باشیم که امریکا در برابر این اقدامات سکوت کند و تسلیم روسیه و چین شود."

در چند هفته اخیر رئیس جمهور دو کشور چین و روسیه توافق کردند که در معاملات بین این دو کشور به جای دلار از روبل و یوآن استفاده کنند و هر دو در تلاشند تا ابزار جایگزین کردن دلار در هر دو کشور را فراهم کنند.

رئیس جمهور این کشورها علاوه بر اینکه دلار را در معاملات بین دو کشور از میان برداشتند به دنبال گرفتن نام ارز بین الملل از دلار نیز می باشند و در تلاشند تا سوئیفت را در این اقدامات با خود همراه سازند.

جک راسموس در ادامه گفت:" این تازه اول کار است و تاکنون تنها دو کشور چین و روسیه دلار را در مبادلات خود حذف کردند ولی باز هم دو کشور ابرقدرت اقتصادی این کار را کردند و قطعا صدماتی به اقتصاد امریکا وارد می شود و این کار بی نتیجه نخواهد بود."

در حال حاضر روسیه به دنبال حذف دلار در کل معاملات تجاری بریکس است.

بریکس نام گروهی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای عضو برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده‌است.

بریکس به توافق نامه تحریم دلار خواهد پیوست؟

وی در ادامه گفت:" دلار هنوز هم به عنوان ارز بین الملل شناخته می شود و امریکا در صورت پیوستن بریکس به پیمان چین و روسیه سکوت نخواهد کرد."این کارشناس امور سیاسی معتقد است که امریکا با اهرم تحریم ها که در دست دارد می تواند هر موقع که بخواهد کشورها را از مسیر اصلی منحرف کند.

تحریم ها به ضرر خود امریکا نیست؟

تحریم‌های امریکا در کوتاه مدت برای خود این کشور کارساز هستند و در بلند مدت صدمات جدی حتی به اقتصاد خود امریکا وارد می کنند. در واقع تا زمانی که امریکا تحریم های سایر کشورها را بر نداشته است نمی تواند با آن کشورها مبادلات تجاری داشته باشد و امریکا نیز بی نیاز از مبادله با سایر کشورها نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس قلی

      چرت و پرت و توهم نویسنده و دست اندرکاران ایران...

    • بدون نام

      اژدهاوخرس متحدخواهدشدودرتلاش خواهندبودکه دیگرانی هم باشنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج