۸۸۱۰۳۱
۱۴ نظر
۵۰۰۳
۱۴ نظر
۵۰۰۳
پ

عسگری: ژاپن هنوز VAR ندارد

رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: در دنیا ۵ یا ۶ کشور بیشتر نیستند که از تکنولوژی VAR استفاده می‌کنند و در آسیا فقط امارات و قطر چنین تکنولوژی دارند.

خبرگزاری فارس: حسین عسگری در گفت و گو با خبرنگار در مورد اینکه مسئولان داوری معتقدند که در لیگ نوزدهم از کمک داور ویدئویی استفاده خواهد شد گفت: اگر چنین اتفاقی رخ بدهد برای فوتبال ایران عالی است اما به نظرم تا رسیدن به این تکنولوژی و استفاده مناسب از آن در لیگ برتر ایران کار و راه زیادی در پیش داریم.

ابتدا باید تمامی ورزشگاه‌های ایران مجهز به امکانات تصویربرداری این تکنولوژی شوند. ضمن اینکه با تجهیز یک یا دو ورزشگاه فیفا اجازه استفاده از این تکنولوژی را در لیگ برتر نخواهد داد و باید تمامی ورزشگاه‌های ما این امکانات را داشته باشند.

وی افزود: از سویی دیگر داوران باید برای استفاده از VAR آموزش‌های لازم را ببینند. ضمن اینکه این آموزش باید به تایید مسئولان بورد بین‌المللی قانون گذاری برسد تا فیفا اجازه استفاده از VAR را به ایران بدهد. کشور قطر یک سال و نیم فعالیت مستمر در زمینه VAR داشت تا توانست از این تکنولوژی استفاده کند. اینگونه نیست که یک شبه بتوان از VAR استفاده کرد.

عسگری تصریح کرد: در کل دنیا ۵ یا ۶ کشور بیشتر نیستند که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند و در آسیا فقط امارات و قطر چنین تکنولوژی دارند و حتی ژاپن با آن همه پیشرفت در زمینه تکنولوژی چنین سیستمی را ندارد یا حتی چین هم از این تکنولوژی استفاده نمی‌کند با این حال اگر بتوانیم VAR را وارد فوتبال ایران کنیم بسیار خوب است. در همین جام ملت‌های آمریکا دیدیم که در بازی کلمبیا و شیلی سه اشتباه تاثیرگذار با استفاده از VAR اصلاح شد.

رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد برگزاری کلاس‌های آموزشی پیش فصل برای داوران گفت: تصور می‌کنم این کلاس‌ها در اوایل مردادماه برگزار شود و قرار است در این کلاس‌ها برای استفاده از VAR هم آموزش لازم به داوران داده شود و یک کلاس هم برای ناظران داوری برگزار خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای لیگ ما نمیذارن چون به ضرر تیم اقای وزیر میشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم

    • یاسر ریاحی

      عسگری چقدر فکر تفکر خوبی داریی دمتگرم.امارات
      قطر دارن چون تو ورزش از ایران عقب تر هستن چون ژاپن هنوز نداره ایران هم نیاز نداره هرموقع ژاپن چین ازین فناوریی استفاده کردن ۵۰سال بعد این فناوریی تو فوتبالمون میاریم دوتا دیگه مثل فکر تفکر تو باش کافیه. ریدم ب حرف زدنت خاک تو سرت هنوز تو دهه ۵۰یا۶۰هستی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر ژاپن var ندار ه ما هم نداشته باشیم؟پس لااقل اون چیزایی که اونا دارند را برای مردم فراهم کنند.کار آزادی بیان اقتصاد قوی خودرو های به روز ووووووو.اینا چی آقای عسگری؟وقتی حرف میزنید با معده پر حرف نزنید چون خیلی وقته که مسئولان این مملکت بدون فکر صحبت میکنند.

      • بدون نام

        سرش کچله

    • محمد

      مگه حتما باید ژاپن داشته باشه تا ما هم استفاده کنیم؟ چرا انقدر ایران رو حقیر میبینید؟

    • بدون نام

      ژاپن دزد هم ندارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ژاپن نداره چون داوراش انقد مث شما بی‌دقت نیستن.

    • تراکتور

      اخه ژاپن دوتا تیم حکومتی نداره که بخوان بازی هارو واسشون در بیارن نیازی نیست ولی تو ایران به والله حق تیم های دیگه رو به خاطر پرسپولیس ضایع میکنن حتی به تیم خود حکومت یعنی استقلال هم رحم نمیکنن

    • علی مقدسی

      اگر نصب کنید علیپور چکار کنه نمیتونه دایو بزنه طارمی هم دیگه تو ایران بازی نمیگنه

      پاسخ ها

      • صالحی

        عربستان یادت رفت نام ببری آنها هم برای لیگ استفاده میکنند

    • بدون نام

      مگه ژاپن داوراش مثل داورای ما چلاغن؟؟

    • بدون نام

      آخه چیه ما مثل ژاپنه ؟

    • بدون نام

      عسکری داوران ژاپن بازی را در نمیاورد که برای جلوگیری آن نیاز به var داشته باشند ولی برعکس ایران شدیدا نیاز به VAR دارد تا جلوی درآوردن بازی توسط داوران گرفته شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج