۸۸۱۱۲۶
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

رئیسی: پناه به اهل‌بیت، راه مقابله با تحریم است

رئیس قوه قضاییه، اعتاب مقدسه را قطب های بی بدیل فرهنگی دانست و بر ضرورت بهره گیری از دهه کرامت برای افزایش نشاط اجتماعی تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس قوه قضاییه، اعتاب مقدسه را قطب های بی بدیل فرهنگی دانست و بر ضرورت بهره گیری از دهه کرامت برای افزایش نشاط اجتماعی تاکید کرد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در دیدار اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، گفت:

امروز نمی توان ابزار ارتباطی و فضای مجازی را از زندگی بشر حذف کرد زیرا هیچ پدیده ای به این میزان بر لایه های گوناگون زندگی بشر در ابعاد فردی و اجتماعی اثر نداشته است بلکه تنها راه استفاده و آسیب ندیدن، صیانت‌بخشی است که آن هم جز با معرفت و پایبندی به دین امکان‌پذیر نیست.

رئیسی با بیان اینکه صیانت بخشی موجب تاثیرگذاری به جای تاثیرپذیری می شود، یادآور شد: یکی از اصلی ترین راهکارها، بهره گیری از منابر است. یکی همین منبر اصطلاحی که ما طلبه ها به آن افتخار می کنیم و دیگری منبرهایی مانند شب‌های شعر، مجالس فرهنگی، محافل هنری یا هر جای دیگری که بتوان از طریق آن، مفاهیم عالی را منتقل کرد.

رئیس قوه قضاییه، دهه کرامت را یک نماد و نمود برای نهادینه سازی این فرهنگ در جامعه توصیف کرد و گفت: رابطه مردم با مردم، مردم با دولت، دولت با مردم و سایر روابط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ما در ابعاد مختلف باید براساس کرامت شکل بگیرند.

رئیسی ادامه داد: برخی کرامت را به معنای بخشش می دانند در حالی که بخشش، جلوه ای از کرامت است. بسیاری افراد بخشنده هستند اما لزوماً کریم نیستند. کرامت به معنی بزرگواری است و بزرگوار کسی است که روحی بلند و ملکوتی داشته باشد و در هر زمینه خود را در محضر خدا بداند. بر این مبنا، ائمه (ع) و انبیا (ع) برای کرامت بخشی به انسان آمده اند.

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز سخت نیازمند توجه و معرفت اهل بیت (ع) هستیم. ایام جشن و سرور نظیر دهه کرامت، فرصت بسیار مناسبی برای معرفت افزایی است و از ایامی نظیر این دهه باید در جهت افزایش نشاط اجتماعی استفاده کرد. هر چه چنین اقداماتی بیشتر جلوه کند، ماندگارتر است.

رئیس قوه قضاییه در پایان بر ضرورت تداوم برنامه های تدارک دیده شده برای دهه کرامت در سایر ایام سال تاکید کرد و گفت: نباید فراموش کنیم که تنها راه نجاتمان در برابر فشارها، تحریم ها، تهدیدها و وضعیت های دشمن ساخته، پناه بردن به اهل بیت (ع) و شناخت آن بزرگواران است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • طوفان صحرا

      اخه تاکی میخواهید خودتان رافریب بدین خداوند گفته که ازشما حرکت ازما برکت نگفته که شما درخانهایتان بخوابید واستراحت بکنین تااهل بیت علیهم السلام کارهای شما راانجام بدهند ازخواب غفلت بلند شید ببینید که چقدر ازدنیا عقب ماندید چین وروسیه که نه دین ونه ایمانی به خدادارند اماببینید که ازنظر تکنولوژی به کجا رسیدن اما شما هنوز گیر دروغ دادن خودتان هستید

    • رحیم. شکری

      چراچرت میگی اقتصاداقتصاددان میخواهد همه چیز رابااعتقادقاطی نکنید همین گفتن نادانی ضربه به اسلام ومسلمین است .باید راههای اقتصادی راباکارشناسان ودانشگاهیان اقتصاددان هل کرد وراه کاربرایش جست این ازضعف ماست تابه بن بست اقتصادی برسیم بگوییم بایدتوسل کرد .این تفکرغلط دیگران راهم گمراه میکند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج