۸۸۱۱۷۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بهروان: آقای تاج، چه کسی ورزشگاه‌ها را استاندارد کند؟

نمایندگان سازمان لیگ و وزارت ورزش در ادامه بازدیدهای خود از ورزشگاه‌های کشور، ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر را فاقد استانداردهای لازم برای برگزاری مسابقات فوتبال دانسته‌اند.

ایران ورزشی: همین موضوع اعتراض غلامرضا بهروان، رییس هیأت فوتبال استان مازندران را در پی داشته است. او که سابقه ریاست سازمان لیگ را در کارنامه دارد، معتقد است که هیأت فوتبال و باشگاه‌ها نمی‌توانند برای تجهیز ورزشگاه‌ها هزینه کنند و دولت باید فکری به حال این مشکل کند. البته که انتقادهای زیادی هم به مهدی تاج دارد که به‌عنوان رییس فدراسیون فوتبال، روش درستی را برای عملی کردن این هدف در پیش نگرفته است.

فدراسیون فوتبال در شرایطی به تجهیز ورزشگاه‌ها اصرار دارد که هنوز به طور مشخص هیچ نهادی مسوولیت این موضوع را برعهده نگرفته است.

واقعیت این است که ورزشگاه‌ها در کشور ما یا در تملک اداره کل‌های ورزش و جوانان استان‌ها هستند و یا در تملک شرکت توسعه و نگهداری که در مجموع همه آنها زیرمجموعه وزارت ورزش محسوب می‌شوند. از طرفی باشگاه‌های لیگ برتری به جز باشگاه‌های اصفهانی با انبوهی از بدهی‌ها رو‌به‌رو هستند و نمی‌توانند برای تجهیز ورزشگاه‌هایی که در تملک آنها نیست هزینه کنند. شما وقتی در خانه‌ای مستأجر هستید، هزینه‌های کلان آن را پرداخت می‌کنید یا آن را برعهده صاحب‌خانه می‌دانید؟

عامل اصلی ایجاد چنین کلاف سردرگمی در لیگ برتر فوتبال چیست؟

در فوتبال مدیرانی بر سر کار بوده‌اند که خیلی مسوولانه برخورد نمی‌کردند. یعنی نبود ثبات مدیریت باعث شده بود که تمایلی در پرداخت هزینه‌ برای بهبود زیرساخت‌ها در مدیران ما وجود نداشته باشد. از طرفی حمایتی که باید از بخش خصوصی صورت نگرفته. هر سال می‌بینیم که تیم‌های دولتی به هر طریق ممکن از سقوط نجات پیدا می‌کنند اما تیم‌های خصوصی نه. باشگاه‌های خصوصی با انواع مشکلات مالی رو‌به‌رو هستند و حالا ما می‌خواهیم ورزشگاه‌ها را هم تجهیز کنند.

مگر از باشگاه‌ها خواسته شده که این کار را انجام دهند؟

بله، باشگاه‌ها را ملزم کرده‌اند که گیت‌های مربوط به فروش الکترونیکی بلیت را خریداری کنند.

در خبرها آمده بود که مهدی تاج برای تجهیز ورزشگاه‌ها به اداره کل‌های ورزش هر استان نامه زده است.

بله. به هیأت فوتبال‌ها هم نامه زده است. بنده به‌عنوان رییس هیأت فوتبال استان مازندران این نامه را دریافت کرده‌ام. تاج در نامه‌اش می‌گوید ورزشگاه‌ها را درست کنید؟ چه کسی درست کند؟ چطور درست کند؟ می‌گوید ورزشگاه‌ها تجهیز نشوند، مسابقه برگزار نمی‌کنیم. بله برگزار نکردن مسابقات ساده است و یک فرار رو به جلو اما اینکه راهش نیست. به شورای تأمین استان‌ها هم گفته‌اند که اگر ورزشگاه‌ها تجهیز نشود، اجازه برگزاری بازی را صادر نکنند. شورای تأمین به من می‌گوید اگر ورزشگاه را درست نکنید، اجازه برگزاری بازی را نمی‌دهیم.

شما معتقدید که این راه‌حل مشکل فعلی نیست. شما راه‌حل مشکل ورزشگاه‌ها را چه می‌دانید؟

ما مشکلات زیربنایی زیادی داریم. چه حمایتی از باشگاه‌ها می‌شود که انتظار داریم هزینه تجهیز ورزشگاه‌ها را بدهند. در جلسه‌ای که برای بازدید از ورزشگاه وطنی قائمشهر داشتیم، نماینده وزارتخانه به نماینده باشگاه نساجی گفت آیا حاضر هستید ورزشگاه را به صورت BOT (مالکیت برای مدت زمان معینی) در اختیار بگیرید؟ این اتفاق همان راه‌حل مشکل فوتبال است اما مگر عملی می‌شود؟ وقتی پای عمل برسد می‌گویند اهلیت ندارید و واگذاری صورت نمی‌گیرد. در حالی که در کشورهایی مثل ایتالیا، شهرداری ورزشگاه می‌سازد و در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌دهد. ما هم باید همین کار را بکنیم.

یعنی بدون دریافت پول ورزشگاه در اختیار باشگاه‌ها قرار بگیرد؟

باید ورزشگاه‌ها را به باشگاه‌ها بدهند. این از الزامات AFC است. تا وقتی این اتفاق نیفتاده چطور می‌توانیم انتظار داشته باشیم که باشگاه برای شماره‌دار کردن صندلی‌های ورزشگاه حدود دو میلیارد تومان هزینه کند؟ یا برای برخورداری از بلیت‌فروشی الکترونیکی گیت‌هایی را تهیه کند که در ایران نیست. ما برای توپ‌های استاندارد فوتسال، توپ نتوانستیم وارد کنیم، چطور باشگاه‌ها می‌توانند گیت وارد کنند؟

با این وضعیت به نظر شما لیگ امسال برگزار می‌شود یا نه؟

به نظر من همه باید کمک کنیم تا مسابقات لیگ برتر برگزار شود. این تنها تفریح سالمی است که مملکت ما دارد. برای برگزاری آن هم باید فضای لازم را مهیا کنیم و هم با وضع قوانین کمک کنیم که این اتفاق رخ دهد. در این مورد چکشی نمی‌توان عمل کرد. می‌گویند بازی‌ها در استان‌های مجاور برگزار شود. آیا هواداران می‌پذیرند که در استان دیگری بازی‌های‌شان را برگزار کنند؟ آیا پذیرفتند که بازی‌های‌شان در کشور ثالث برگزار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج