۸۸۱۱۷۷
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

فقط فوتبال ایران «اسکوچیچ» را می‌خواهد

سرمربی کرواتی که برای فصل نوزدهم لیگ برتر هدایت تیم صنعت نفت را برعهده گرفت، چند سالی است که وارد فوتبال ایران شده و با وجود بازارگرمی هایی که برای او می شود، عملکرد ضعیفی داشته است.

خبرگزاری مهر: اگر بازاری به اسم فوتبال ایران نبود، دراگان اسکوچیچ مرد ۵۰ ساله کروات ۶ سال پیش از چرخه مربیگری حذف می‌شد. اسکوچیچ در سال ۹۳ برای اولین بار وارد فوتبال ایران شد و از آن سال تاکنون یا فقط در فوتبال ایران مربیگری کرده و یا اگر در فوتبال ایران مشغول نبوده، برای اغلب تیم‌های بدون مربی گزینه بوده است. تا جایی که شاید رکورد بیشترین گزینه در فوتبال ایران با اختلاف به وی تعلق دارد.

اسکوچیچ برای اولین بار در فصل ۹۳-۹۲ و با ملوان وارد فوتبال ایران شد. وی پیش از این سابقه ۸ سال مربیگری در ۴ تیم «ربیکا» و «اینتر بلوک لیوبلیانا» از کشور کرواسی، العربی کویت و النصر عربستان را در کارنامه داشت. اسکوچیچ بعد از جدایی از النصر بعنوان سرمربی تیم ملوان انتخاب شد و در اولین فصل حضورش در فوتبال ایران عملکردش چندان بد نبود.

ملوان در فصل ۹۳-۹۲ با اسکوچیچ در جایگاه ششم قرار گرفت تا این سرآغازی باشد برای گزینه شدن این مربی کروات برای تیم های زیادی در فوتبال ایران.

اسکوچیچ به امید نشستن روی نیمکت تیم‌هایی بزرگتر از ملوان از این تیم جدا شد و به تیم فولاد پیوست. عملکرد او در اولین فصل حضورش در فولاد قابل قبول بود و توانست با این تیم در فصل ۹۴-۹۳ در رده پنجم جدول قرار گیرد. اما فولاد در دومین فصل حضور اسکوچیچ نتایج خوبی نگرفت و به جایگاهی بهتر از رده دوازدهم دست نیافت تا این نتایج منجر به جدایی او از فولاد شود.

اسکوچیچ پس از جدایی از فولاد به رغم نتایج ضعیفی که در این تیم به دست آورد گزینه اغلب تیم‌های لیگ برتری که بدون سرمربی بودند شد و حتی نام او برای نشستن روی نیمکت استقلال هم مطرح شد. اما وی چیزی حدود یک و نیم سال پس از جدایی از فولاد خانه نشین شد.

اسکوچیچ که به واسطه ارتباطات خوبی که در ایران داشت در (آشفته) بازار فوتبال ایران همواره مطرح بود، بعد از یک و نیم سال خانه نشینی سر از لیگ دسته اول در آورد و هدایت تیم خونه به خونه را برای یک نیم فصل پذیرفت.

اسکوچیچ که به خونه به خونه در لیگ دسته اول به چشم یک سکوی پرتاب نگاه می‌کرد تا بار دیگر در بازار فوتبال ایران جایگاهی داشته باشد، با عملکردی ناامید کننده از این تیم جدا شد. وی پس از آن باز هم نه تنها در ایران، بکله خارج از ایران هم فرصتی برای مربیگری پیدا نکرد. اما مثل همیشه در اغلب تیم‌های بدون سرمربی ایران، گزینه مربیگری بود.

سرمربی اهل کشور کرواسی پس از جدایی از خونه به خونه هم آنقدر تیم نداشت تا یکبار دیگر وارد فوتبال ایران شد و این بار در نقش سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان. صنعت نفتی که در سالهای اخیر همواره رویکردش به استفاده از مربیان خارجی بوده و معمولاً در بین تیم‌های میانه جدولی قرار داشت.

طی سالهای اخیر دو حالت بیشتر نبوده، حالت اول اینکه اسکوچیچ سرمربی تیمی در ایران بوده و حالت دوم اینکه گزینه هدایت چند تیم بدون سرمربی بوده است. اگر فوتبال ایران نبود این مربی کروات در سالهای اخیر نه تیمی برای نشستن روی نیمکت آن داشت و نه تیمی برای گزینه شدن.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ربطش به تو چیه چرا تو میسوزی؟

    • اوسیراک

      مردم ایررررران چقددددددد خوبیددددد شماااااا

    • بدون نام

      این ویچ ها یه باند هستن که توسط یه دلال بزرگ پاشون به ایران باز شد

    • بدون نام

      این ویچ ها یه باند هستن که توسط یه دلال بزرگ پاشون به ایران باز شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج