۸۸۱۲۴۳
۲ نظر
۵۰۳۸
۲ نظر
۵۰۳۸
پ

بهترین کتاب‌خوان‌های دیجیتال سال ۲۰۱۹

پیشرفت فناوری تعامل انسان را با بسیاری از تجهیزات دگرگون کرده و این روز‌ها نسبت به انسان‌های چند دهه پیش تعامل‌های مختلفی با اغلب وسیله‌های اطراف خود داریم، در این بین کتابخوانی نیز از این تعامل در امان نبوده و کتاب‌خوان‌های دیجیتال مفهوم جدیدی از مطالعه را در اختیار خوره‌های کتاب قرار داده اند.

برترین‌ها: پیشرفت فناوری تعامل انسان را با بسیاری از تجهیزات دگرگون کرده و این روز‌ها نسبت به انسان‌های چند دهه پیش تعامل‌های مختلفی با اغلب وسیله‌های اطراف خود داریم، در این بین کتابخوانی نیز از این تعامل در امان نبوده و کتاب‌خوان‌های دیجیتال مفهوم جدیدی از مطالعه را در اختیار خوره‌های کتاب قرار داده اند.

خوشبختانه باید این قضیه را با فال نیک بگیریم چرا که کتاب خوان‌های دیجیتال فایده‌های بسیاری نسبت به کتاب‌های معمولی دارند و با یک دستگاه کتاب‌خوان دیجیتال که ابعاد آن در حدود یک دستگاه تبلت است به‌راحتی می‌توانید صد‌ها جلد کتاب را همراه خود داشته باشید. از طرف دیگر حتماً در جریان هستید که با تبلت و گوشی هوشمند نیز می‌توان کتاب خواند، اما برگ برنده کتاب‌خوان‌های دیجیتال در صفحه‌نمایش این دستگاه‌ها است.

انصافاً باید اعتراف کرد مطالعه با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها چشم را خسته می‌کند، اما در کتاب‌خوان‌های دیجیتال خبری از خستگی چشم نیست و با دستگا‌ه‌های دیجیتالی طرف هستیم که تجربه‌ای همانند مطالعه کاغذ را در اختیار علاقه‌مندان کتاب قرار می‌دهند.

کتاب‌خوان‌ها همانند دیگر محصولات دیجیتال دائم به‌روز می‌شوند و مدل‌های جدیدی را در بازار شاهد هستیم که امکانات بهتری در اختیار خواننده‌ها قرار می‌دهند و صفحه‌نمایش‌های بهتری هم دارند. با این حساب از آنجایی که فناوری جالبی در ساخت صفحه‌نمایش کتاب‌خوان‌های دیجیتال استفاده شده است، در ابتدا نگاهی کوتاه به تکنولوژی به‌خدمت گرفته‌شده در صفحه‌نمایش کتاب‌خوان‌های دیجیتال خواهیم داشت و در ادامه با هم بهترین کتاب‌خوان‌های دنیا در سال ۲۰۱۹ را معرفی خواهیم کرد.

صفحه‌نمایش ئی. اینک (E-Ink) در کتاب‌خوان‌های دیجیتال چگونه کار می‌کند

همان‌گونه که اشاره کردیم تفاوت اصلی میان کتاب‌خوان‌های دیجیتال و گوشی‌های هوشمند را صفحه‌نمایش این دستگاه‌ها تشکیل می‌دهد. در کتاب‌خوان‌های دیجیتال از صفحه‌نمایشی با فناوری «ئی. اینک» کمک گرفته شده که نام این صفحه‌نمایش مخفف عبارت «جوهر الکترونیک» است و ساز و کار جوهر واقعی بر روی کاغذ را به نوعی روی صفحه‌نمایش دیجیتال شبیه‌سازی می‌کند. این صفحه‌نمایش‌ها در‌واقع از میلیون‌ها کپسول تشکیل درست شده‌اند که داخل این کپسول‌ها رنگ‌دانه‌های مشکی و سفید در حالت معلق قرار گرفته اند. جالب است بدانید کپسول‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم درواقع نقش پیکسل‌های صفحه‌نمایش کتابخوان‌های دیجیتال را بازی می‌کنند و با نمایش رنگدانه‌های مشکی و سفید، متن را روی صفحه به تصویر می‌کشند.

بهترین کتاب‌خوان‌های دیجیتال سال ۲۰۱۹

به این ترتیب در صفحه‌نمایش‌های «ئی. اینک» با صفحه‌ای با دو رنگ سیاه و سفید طرف هستیم. همان‌گونه که حتماً حدس زده‌اید این صفحه برای نمایش رنگ‌دانه‌های مشکی و سفید هیچ‌گونه نوری ساطع نمی‌کند و در نتیجه در حین مطالعه، چشم بر اثر بازتاب نور خسته نخواهد شد و تجربه‌ای واقعی از کتاب‌خوانی در این دستگاه‌ها ایجاد می‌شود.

ناگفته نماند نرخ تازه‌سازی این صفحه‌نمایش‌ها بسیار کندتر از صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند است و به همین دلیل پس از لمس صفحه، مدتی زمان می‌برد تا متن یا تصویر جدید بر روی این صفحه‌نمایش نقش بنند. اکنون که شما را در جریان عملکرد صفحه‌نمایش‌های «ئی. اینک» قرار دادیم، زمان آن فرا می‌رسد تا بهترین کتاب‌خوان‌های ۲۰۱۹ را با هم بررسی کنیم و ببینیم کدام یک از این محصولات برای شما مناسب‌تر است.

کیندل آمازون اوئیسیز ۲۰۱۷ (Oasis)

بیراه نگفته‌ایم اگر مدعی شویم آمازون نبض بازار کتاب‌خوان‌های دیجیتال را با کیندل‌ها (Kindle)، در اختیار دارد. آمازون در سال ۲۰۰۷ اولین کتاب‌خوان الکترونیک کیندل را روانه بازار کرد این دستگاه به اندازه‌ای محبوب بود که پنج ساعت پس از فروش، موجودی آن به پایان رسید. از آن زمان تاکنون نیز آمازون پشتیبانی بسیار خوبی از کیندل‌ها داشته و مدل‌های مختلفی را شاهد هستیم که هرکدام ابعاد و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

در بین تمام کیندل‌های آمازون، کیندل اوئیسیز مدل ۲۰۱۷ چشم مخاطبین را حسابی گرفته است و به‌رغم اینکه اکنون در سال ۲۰۱۹ به‌سر می‌بریم، اما این محصول هنوز یکی از بهترین کتاب‌خوان‌های بازار به‌حساب می‌آید.

بهترین کتاب‌خوان‌های دیجیتال سال ۲۰۱۹

بهترین کتاب‌خوان‌های دیجیتال سال ۲۰۱۹

کیندل‌ها به لحاظ فنی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، اما یک مشکل اساسی و بزرگ نیز وجود دارد و این مشکل چیزی نیست به غیر از اکوسیستم داخلی آمازون. به‌عبارت دیگر مخاطب با خرید کیندل تنها به فروشگاه کتاب‌های آمازون دسترسی دارد و از هیچکدام از مارکت‌های کتاب‌های دیجیتال نمی‌تواند بهره بگیرد. ناگفته نماند انصافاً آمازون طیف بسیار گسترده‌ای از کتاب‌ها را در فروشگاه کتاب‌های کیندل در اختیار خواننده‌ها قرار می‌دهد و عملاً می‌توان گفت عنوان کتابی نیست که در این فروشگاه یافت نشود.

اما در میان کتاب‌های الکترونیک آمازون، خبری از کتاب‌های فارسی نیست و به همین دلیل نیز عملاً کیندل‌ها به‌عنوان کتاب‌خوان‌های محدودی برای کاربران ایرانی به حساب می‌آیند. از طرف دیگر پشتیبانی کیندل‌ها از زبان فارسی نیز چنگی به دل نمی‌زند و حتی برای مطالعه فایل‌های پی. دی. اف فارسی نیز باید تنظیمات مختلفی را در کیندل اعمال کنید.

اگر با این موارد از کیندل می‌توانید کنار بیایید، بدون شک کیندل آمازون اوئیسیز گزینه بسیار خوبی برای شما به‌حساب می‌آید. کیندل اوئیسیز ممکن است به لحاظ قیمت نسبت به دیگر کیندل‌ها گران‌تر به نظر برسد، اما انصافاً باید گفت که یک سر و گردن از آن‌ها بالاتر است. کیندل اوئیسیز صفحه‌نمایشی ۷ اینچی با تراکم ۳۰۰ پیکسل دارد و دکمه‌های فیزیکی ورق‌زدن کتاب نیز به‌زیبایی در کنار این صفحه‌نمایش جا خوش کرده‌اند.

از زیبایی چشمگیر کیندل اوئیسیز که بگذریم به ظرفیت بسیار زیاد باتری این محصول می‌رسیم که با یک بار شارژ چیزی نزدیک به شش هفته دوام می‌آورد و به راحتی می‌توانید چندین کتاب را با یک بار شارژ در کیندل اوئیسیز مطالعه کنید. البته چنین مقدار شارژی با در نظر گرفتن خاموش بودن بلوتوث و نور پشت‌زمینه دستگاه تخمین‌زده شده است و بدون شک اگر استفاده بیشتری داشته باشید، شارژ کیندل اوئیسیز زودتر از ۶ هفته به پایان خواهد رسید.

از طرف دیگر سرعت شارژ این دستگاه نیز بسیار سریع است و در عرض تنها یک ساعت، کامل شارژ می‌شود. کیندل اوئیسیز به لحاظ طراحی، کتاب‌خوان بسیار باریک و ظریفی است و چندین سنسور تشخیص نور محیط در این محصول تعبیه شده تا نور صفحه‌نمایش بسته به میزان تابش نور محیط، به‌صورت خودکار تنظیم شود.

این محصول ۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد و با توجه به حجم کتاب‌های الکترونیک، با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت چیزی نزدیک به ۶ هزار کتاب الکترونیک را در این دستگاه می‌توانید ذخیره نمایید. امکان هایلایت کردن قسمت‌هایی از متن یک کتاب و به‌اشتراک‌گذاری این قسمت‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های کیندل اوئیسیز ۲۰۱۷ به‌حساب می‌آید.

این کتاب‌خوان دیجیتال از استاندارد آی. پی. ایکس.۸ (IPX۸) پشتیبانی می‌کند و به لطف این استاندارد، به راحتی می‌توانید کیندل اوئیسیز را تا عمق ۶.۵ متری به زیر آب ببرید. پشتیبانی از کتاب‌های صوتی و اتصال به هدست‌های بلوتوث را می‌توان از دیگر ویژگی‌های این کیندل آمازون نام برد. همان‌گونه که برای شما گفتیم آمازون سیاست‌های خاصی در خصوص کتاب‌خوان‌هایش دارد و به همین دلیل نیز کیندل اوئیسیز در حالت معمولی از فرمت رایج ئی. پاب (Ebup)، که یکی از محبوب‌ترین فرمت‌ها برای مطالعه کتاب‌های دیجیتال به‌حساب می‌آید پشتیبانی نمی‌کند و برای تعامل با این فرمت باید تنظیمات خاصی روی دستگاه اعمال شود.

در مجموع می‌توان گفت اگر به دنبال یک کتاب‌خوان دیجیتال همه‌فن حریف می‌گردید که به راحتی از کتاب‌های صوتی پشتیبانی کند و به هدست‌های بلوتوث متصل شود، بدون شک کیندل اوئیسیز ۲۰۱۷ بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این کیندل برای دانشجویانی که فایل‌های سنگین پی. دی. اف مطالعه می‌کنند نیز گزینه خوبی است.

کوبو فورما (Kobo Forma)

در بالا برای شما از محدودیت‌های کیندل‌های آمازون در خصوص تعامل با فرمت‌های کتاب‌های الکترونیک و همچنین محدود بودن به خرید از فروشگاه کتاب‌های دیجیتال آمازون اشاره کردیم. با این حساب اگر از آن دسته کاربرانی هستید که هیچ‌گونه محدودیتی را بر نمی‌تابند و به دنبال آزادی عمل در کتاب‌خوان خود می‌گردید پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به کوبو فورما داشته باشید. این کتاب‌خوان تعامل بسیار خوبی با فرمت ئی. پاب دارد و به‌لطف صفحه‌نمایش بزرگ آن می‌توانید فایل‌های پی. دی. اف را با راحتی و بدون دردسر مطالعه نمایید.

این صفحه‌نمایش ابعادی برابر با ۸ اینچ دارد که در مقایسه با دیگر کتاب‌خوان‌ها، بزرگ و قابل قبول به‌نظر می‌رسد، تراکم پیکسل‌های کوبو فروما چیزی برابر با ۳۰۰ پیکسل در هر اینچ است و از آنجایی که کتاب‌خوان‌های جدید به فیلتر‌های نورآبی مجهز شده‌اند، در کوبو فورما نیز شاهد ویژگی با نام کامفورت لایت پرو (Comfort Light Pro)، هستیم که ساطع‌شدن نور آبی را کاهش می‌دهد.

کوبو فورما به لحاظ فنی از کتاب‌خوان‌های تراز اول دنیا چیزی کم و کسر ندارد و این محصول توانسته استاندارد آی. پی. ایکس.۶۸ را کسب کند تا به لطف این استاندارد، کوبو فورما را به راحتی برای کتاب‌خوانی در کنار ساحل یا استخر با خود حمل کنید و نگران نفوذ آب در این محصول نباشید. مقاومت این کتا‌ب‌خوان دیجیتال در برابر آب به اندازه‌ای است که به راحتی می‌توانید در وان حمام دراز بکشید و کتاب دلخواه خود را مطالعه نمایید.

بهترین کتاب‌خوان‌های دیجیتال سال ۲۰۱۹

این محصول بسته به میزان استفاده کاربر، چیزی بین چند هفته تا نهایتاً یک ماه شارژ نگه می‌دارد و کتاب‌های مختلفی از گوگل‌پلی (Google Play) و دیگر فروشگاه‌های آنلاین را می‌توانید با کوبو فورما دانلود نمایید. به لحاظ ظرفیت نیز در این محصول با ۸ گیگابایت حافظه سر و کار داریم که میزان خوبی برای ذخیره هزاران جلد کتاب الکترونیک به‌حساب می‌آید.

در مجموع می‌توان گفت، پشتیبانی از فرمت‌های مختلف کتاب‌های الکترونیک، فیلتر نور آبی، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر به‌عنوان برتری‌های اصلی این کتاب‌خوان به‌حساب می‌آیند.

کیندل آمازون پِیپروایت ۲۰۱۸ (Amazon Kindle Paperwhite)

به اندازه کافی از کیندل‌های آمازون تعریف و تمجید کرده‌ایم و به‌خوبی می‌دانید از بهترین کتاب‌خوان‌های دنیا صحبت می‌کنیم، با این حساب اگر اسم و رسم کیندل، دل شما را هم برده و به دنبال خرید یکی از کتاب‌خوان‌های دیجیتال آمازون می‌گردید، اما نمی‌خواهید هزینه‌ای برای خرید کیندل اوئیسیز انجام دهید، کیندل آمازون پیپروایت ۲۰۱۸ دقیقاً همان محصولی است که دنبال آن هستید.

این دستگاه یکی از خوش‌قیمت‌ترین کیندل‌های آمازون به‌حساب می‌آید و مدل ۲۰۱۸ این محصول به لحاظ ظاهری نیز دستخوش تغییرات و زیباسازی‌های زیادی شده است تا با یک کتاب‌خوان دیجیتال جدید و امروزی طرف باشیم.

بهترین کتاب‌خوان‌های دیجیتال سال ۲۰۱۹

بهترین کتاب‌خوان‌های دیجیتال سال ۲۰۱۹

این کتاب‌خوان از صفحه‌نمایشی با تراکم ۳۰۰ پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد و با کتاب‌خوانی ظریف و باریک طرف هستیم که صفحه‌نمایشی ۶ اینچی دارد و به لطف وزن کم این محصول، به‌راحتی در یک دست قرار می‌گیرد. آمازون برای کیندل پیپروایت ۲۰۱۸ دکمه‌های فیزیکی ورق‌زدن را حذف کرده و فرآیند ورق‌زدن کتاب‌ها از طریق لمس صفحه‌نمایش انجام می‌شود. این کتاب‌خواه همانند دیگر رقبای تراز اولی که به آن‌ها اشاره کردیم از استاندارد آی. پی. ایکس۸ پشتیبانی می‌کند و بدون نگرانی از خیس‌شدن می‌توانید در وان حمام یا کنار استخر از آن استفاده کنید.

کیندل آمازون پیپروایت ۲۰۱۸ به درگاه بلوتوث نیز مجهز است و کتاب ها‌ی صوتی را به‌راحتی می‌توانید با هدست‌های بلوتوث گوش کنید. این محصول در دو مدل ۸ و ۳۲ گیگابایت عرضه می‌شود و به احتمال زیاد نسخه ۸ گیگابایتی کیندل آمازون پیپروایت کفاف نیاز شما را خواهد کرد. به لحاظ باتری نیز کیندل پیپروایت ۲۰۱۸ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با کتاب‌خوانی طرف هستیم که با یک بار شارژ، به راحتی تا چندین هفته دوام می‌آورد.

کیندل پیپروایت ۲۰۱۸ برای کتاب‌خوان‌هایی که به دنبال کیندل می‌گردند و نمی‌خواهند هزینه زیادی برای خرید یک کتاب‌خوان متقبل شوند گزینه خوبی به‌حساب می‌آید، اما به خاطر داشته باشید که این محصول محدودیت‌های خاص کیندل‌ها را دارد.

کوبو کلارا اچ. دی (Kobo Clara HD)

این کتاب‌خوان دقیقاً همان چیزی است که خواننده‌هایی که نمی‌خواهند هزینه زیادی برای خرید کتاب‌خوان اختصاص دهند از آن انتظار دارند. کتاب‌خوان کوبو کلارا اچ. دی به‌رغم امکانات جالبی مانند چراغ ال. ئی. دی در قسمت جلو، از ظریفت حافظه مناسبی بهره گرفته است و کتاب‌ها را در فرمت‌های مختلفی باز می‌کند.

بهترین کتاب‌خوان‌های دیجیتال سال ۲۰۱۹

تراکم صفحه‌نمایش این کتاب‌خوان چیزی برابر با ۳۰۰ پیکسل در هر اینچ است و ۸ گیگابایت حافظه دارد. کوبو کلارا اچ. دی در مقام مقایسه در کنار کیندل پیپروایت قرار می‌گیرد و باتری این محصول به راحتی انرژی لازم برای یک‌ماه کتاب‌خوانی را فراهم می‌کند. در کنار این موارد در کوبو کلارا اچ. دی با فناوی جالبی با نام «کامفورت لایت پرو» (ComfortLight Pro)، نیز سروکار داریم، به لطف این فناوری، کاربر می‌تواند ال. ئی. دی جلوی صفحه‌نمایش را با طیف نارنجی و قرمز روشن کند تا نیازی به فیلتر آبی نباشد. چنین ویژگی را حتی در ترازاول‌ترین کتاب‌خوان‌های کیندل نیز سراغ نداریم.

تمامی این موارد دست به دست هم داده تا کوبو کلارا اچ. دی به کتاب‌خوانی مناسب و خوش‌قیمت تبدیل شود و گزینه مناسبی برای کتاب‌خوان‌های نیمه‌حرفه‌ای باشد.

فیدیبوک

تا این قسمت برای شما از کتاب‌خوان‌هایی گفتیم که تعامل بسیار خوبی با کتاب‌های انگلیسی دارند، اما همان‌گونه که در بالا اشاره شد بیشتر این کتاب‌خوان‌ها در باز کردن فونت‌های فارسی مشکل دارند و به همین دلیل نیز استفاده از آن‌ها دردسر‌هایی را برای کتاب‌خوان‌های فارسی‌زبان به‌دنبال دارد.

خوشبختانه این مشکل از پیش‌روی کتاب‌خوان‌های ایرانی برداشته شده و نزدیک به یک سال است که شاهد عرضه کتاب‌خوان فیدیبوک هستیم. این کتاب‌خوان در حال حاضر با مدل «حنا اف. ۱» (Hannah F۱)، روانه بازار شده است و اولین کتاب‌خوان فارسی دنیا شناخته می‌شود.

کتاب‌خوان فیدیبوک ابعادی برابر با ۶ اینچ دارد و تراکم پیکسلی این محصول چیزی برابر با ۲۱۲ اینچ در هر پیکسل است. این تراکم پیکسل نسبت به دیگر کتاب‌خوان‌هایی که در این فهرست به آن‌ها اشاره کردیم ممکن است کمتر به نظر برسد، اما از آنجایی که با صفحه‌نمایش یک کتاب‌خوان طرف هستیم، متن‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد و تراکم پیکسلی قابل‌قبولی به‌نظر می‌رسد.

میزان تابش نور این صفحه‌نمایش از جانب کاربر قابل تغییر است و کاربر می‌تواند بسته به شرایطی که در آن قرار دارد نور صفحه‌نمایش فیدیبوک را تنظیم کند. انصافاً باید اعتراف کرد شدت نور فیدیبوک از نمونه‌های تراز اول کتاب‌خوان‌های دنیا نیز بیشتر است که این قضیه نکته مثبتی برای این کتاب‌خوان به‌حساب می‌آید.

فیدیبوک دو دکمه فیزیکی برای ورق‌زدن کتاب‌ها در سمت چپ و راست دارد و به ۸ گیگابایت حافظه مجهز است که این میزان حافظه برای استقرار فایل‌های کتاب‌ها کافی به‌نظر می‌رسد. از طرف دیگر به لطف تعبیه‌شدن درگاه حافظه‌داخلی، کاربر می‌تواند حافظه ذخیره‌سازی دستگاه را افزایش دهد. این محصول باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و بنابه گزارش سازندگان فیدیبوک به‌مدت ۱۲ روز مداوم می‌توان از آن کار کشید. فیدیبوک حدود ۴۰ روز در حالت آماده‌باش با یک بار شارژ کار می‌کند.

جالب اینجاست که طراحی فیدیبوک نیز به رقبای تراز اول این محصول تنه می‌زند و چیزی به لحاظ زیباشناختی کم ندارد. این محصول پردازنده‌ای دو هسته‌ای با فرکانس ۱.۰ گیگاهرتز دارد و ۵۱۲ مگابایت رم دارد که باید اعتراف کرد سخت‌افزار نه‌چندان قدرتمندی در فیدیبوک تعبیه شده است. به دلیل همین سخت‌افزار، باز کردن فایل‌های پی. دی. اف حجیم ممکن است مقداری زمان ببرد. از مشخصات سخت‌افزاری فیدیبوک که بگذریم نوبت مشخصات نرم‌افزاری این محصول می‌رسد که نقطه قوت فیدیبوک هم در همین مشخصات نرم‌افزاری مشاهده می‌شود.

بهترین کتاب‌خوان‌های دیجیتال سال ۲۰۱۹

بهترین کتاب‌خوان‌های دیجیتال سال ۲۰۱۹

در این کتاب‌خوان شاهد حضور نسخه‌ای بسیار جمع‌و‌جور از اندروید هستیم که تنها اجازه اجرای اپلیکیشن فیدیبو را می‌دهد. اگر اهل کتاب‌خوان‌های دیجیتال باشید بدون شک فیدیبو را می‌شناسید و در جریان هستید که در حال حاضر بیشتر از ۳۵ هزار جلد کتاب و مجله در این فروشگاه آنلاین کتاب در اختیار کتاب‌خوان‌ها قرار دارد.

کاربر تقریباً همان‌تعاملی را که با اپلیکیشن فیدیبو در گوشی‌های هوشمند دارد، در کتاب‌خوان فیدیبوک نیز خواهد داشت و به لحاظ نرم‌افزاری می‌توان رابط‌کاربری فیدیبوک را شبیه به رابط‌کاربری کیندل‌های آمازون دانست. اپلیکیشن فیدیبو در بازه‌های زمانی مختلف کتاب‌های بارارزشی را برای کاربران به‌صورت رایگان عرضه می‌کند، از طرف دیگر از آنجایی که در کتاب‌های دیجیتال، هزینه‌ای برای کاغذ صرف نمی‌شود، این کتاب‌های دیجیتال نسبت به نسخه‌های کاغذی خود قیمت بسیار مناسب‌تری دارند.

امکان هایلایت‌کردن متن، استفاده از دیکشنری و یادداشت‌گذاری در متن کتاب را می‌توان از ویژگی‌های برتر فیدیبوک دانست، به‌خصوص که فرآیند یاداشت‌گذاری به‌راحتی به زبان فارسی انجام می‌شود.

از خوبی‌های فیدیبوک برای شما گفتیم، اما این محصول همانند دیگر کتاب‌خوان‌ها از اکوسیستم‌داخلی خاص خودش بهره می‌گیرد و اگر فیدیبوک را خریداری کنید تنها به کتاب‌های حاضر در فروشگاه فیدیبو دسترسی دارید و خبری از دسترسی به دیگر فروشگاه‌های آنلاین کتاب در فیدیبو نیست. خوشبختانه فیدیبوک دست کاربر را برای تعامل با فایل‌های رایج کتاب‌ها باز گذاشته و فرمت‌هایی مانند پی. دی. اف، ئی‌پاب، موبی (Mobi) و عکس‌های جی. پی. جی (Jpg) را می‌توانید با فیدیبوک باز کنید. ناگفته نماند باز کردن فایل‌های ئی‌پاب در فیدیبوک با کندی انجام می‌شود و بهتر است این فایل‌ها به فرمت «موبی» تبدیل شود.

به لحاظ قیمت نیز فیدیبوک حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و قیمت این محصول تقریباً نصف دیگر کتاب‌خوان‌های دیجیتال است که این امر نیز دلیل مناسبی برای خرید فیدیبوک به‌حساب می‌آید.

در مجموع می‌توان گفت فیدیبوک برای آن دسته از کتاب‌خوان‌هایی که مشکلی با انحصار این کتاب‌خوان به خرید کتاب از فیدیبو ندارند و کتاب‌های پی. دی. اف بسیار سنگین مطالعه نمی‌کنند گزینه مناسبتری نسبت به محصولات همرده خارجی خود به‌حساب می‌آید.

سعی کردیم هر آنچه از بهترین کتاب‌خوان‌های دیجیتال ۲۰۱۹ می‌دانستیم به شما منتقل کنیم، با این حساب اگر شما هم کتاب‌خوان قهاری هستید و تاکنون تعامل‌های مختلفی با کتاب‌خوان‌های دیجیتال داشته‌اید، برای ما و خوانند ه‌ها از کتاب خوان‌های دیجیتالی که می‌شناسید بگویید و مشخصات کتاب خوان مورد علاقه خود را در میان بگذارید.

منبع: digitaltrends

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فیبیدو خیلی گرونه

    • بدون نام

      سایت طاقچه هم هست که ارزونتره اما متاسفانه تنوع فیبیدو رو نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج