۸۸۱۲۴۴
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

هشدار به خریداران مسکن؛ فعلا خرید نکنید

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه سوداگری و دلالی آفت بخش مسکن است، اظهار کرد: شرط عقل این است که متقاضیان خرید مسکن در شرایط هیجانی ایجاد شده، خویشتن‌داری کنند و تا آرام شدن اوضاع خریدی انجام ندهند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه سوداگری و دلالی آفت بخش مسکن است، اظهار کرد: شرط عقل این است که متقاضیان خرید مسکن در شرایط هیجانی ایجاد شده، خویشتن‌داری کنند و تا آرام شدن اوضاع خریدی انجام ندهند.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه)در حاشیه جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران به بیان توضیحاتی درباره انتشار خبری مبنی بر حذف اسامی متقاضیان مسکن مهر پرداخت و گفت: متقاضیانی که در مهلت مقرر قانونی اقدام به ثبت نام و پرداخت وجه تعیین شده کردند در حال حاضر با مشکلی مواجه نیستند.

وی خاطر نشان کرد: آن دسته از متقاضیانی که بعد از تاریخ اعلام شده وجوه مربوطه را آن هم به مقداری کمتر از میزان مقرر از طریق سامانه واریز کرده‌اند، با مشکلاتی مواجه شده‌اند. ما به دلیل آنکه به این افراد که عمدتاً هم متقاضیان دریافت مسکن مهر در پردیس هستند، کمک کنیم، اعلام کردیم که آن‌ها می‌توانند به واحدهای باقی مانده در پرند و هشتگرد منتقل شوند و برای دریافت این واحدها ثبت نام نمایند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری درباره استمرار فعالیت سایت‌هایی که اقدام به انتشار قیمت‌های غیرواقعی مسکن می‌کنند، گفت: در این باره ما با وزارت ارتباطات و همچنین پلیس فتا هماهنگی‌هایی انجام داده‌ایم تا این نهادها اقدام به کنترل شرایط کنند چرا که قیمت‌هایی که از طریق این سایت‌ها اعلام می‌شود هیچ مبنای کارشناسی ندارد و فقط منطبق بر یکسری عملیات روانی است که از خارج از کشور و در جهت مختل کردن زندگی مردم هدایت می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه متأسفانه همواره تلاطمی که در بازار مسکن وجود دارد، مربوط به این بخش نیست، اظهار کرد: سوداگری و دلالی آفتی بزرگ بر جان مملکت است که در همه بخش‌ها نیز وجود دارد و به زندگی مردم آسیب می‌زند؛ مسکن نیز به تبع همین وضعیت گرفتار سوداگری و آفت دلالی است.

وی ادامه داد: مردم باید متناسب با وضعیت موجود، در شرایط بسیار بحرانی و غیرواقعی احتیاط کنند، خرید نکنند و اجازه دهند تا شرایط بازار مسکن آرام شود. مردم باید از تصمیم‌گیری در وضعیت هیجانی خودداری کنند. شرط عقل این است که هر کسی در شرایط هیجانی ایجاد شده، خویشتن‌داری کند و خریدی انجام ندهد تا اوضاع آرام شود و وضعیت واقعی خود را پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات پرداخت وام به زوج‌های جوان گفت: این وام با افزایشی که از سوی شورای پول و اعتبار انجام شد، ۶۰ درصد افزایش یافت و به ۱۶۰ میلیون تومان رسید. همچنین ۸۰ میلیون تومانی که برای شهرهای بزرگ پرداخت می‌شد، به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافت که این میزان که برای شهرهای کوچک ۶۰ میلیون تومان بود به ۱۰۰ میلیون تومان تبدیل شد.

اسلامی خاطر نشان کرد: ما به دنبال وضعیتی هستیم که چنانچه کسی توان پرداخت اقساط بیشتری را ندارد بتواند با سازنده و بانک عامل خود توافق کند و وام بیشتری دریافت نماید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hasan naghi abadi

      از این حرفها زیاد میزنند مردم دربدر کردند هی میگن صبر کنید

    • بدون نام

      اوضاع هیچ وقت اروم‌ نمیشه

    • بدون نام

      پس پولشونو چیکار کنن؟؟ نگه دارن تا با یه موج و یه تشنج در بازار پنجاه سال عقب بمونن؟؟ هرکی پول داره بره بخره چیزی پاین بیا نیست , مگر میشه مسکن و ماشین و طلا بیاد پاین و لی ماست و شیر ودستمزها و هرچیزی که فکر میکنید پاین نیا ؟؟!! مردم بخرید اگر پول دارید واستفاده کنید ,هروقت اینا یه چیزی گفتن دقیقا برعکس شده

    • ahmadhoshmand

      الان بابدبختی بشه یه خونه خریدفرداحتمایه آجرهم نشه خرید

    • بدون نام

      آخه مسلمون ماشینم اینجوری میگفتید پس کی بخریم

    • بخشی

      نخرین بزارین قشنگ گرون بشه دیگه نتونین بخرین خخخخخ

    • بدون نام

      چند سال دیگه باید صبر کنیم تا این هیجانات بازار تمام شود؟

    • بدون نام

      دقیقا بر عکس عمل کنید حتما زوزتر خرید کنید ،اجر گری ده روز پیش ۲۸۰تومان بود امروز صبح ۳۲۰تومان ،بلوک رسیده به ۱۳۰۰تومان با کرابه حمل،دو هفته قبل ۹۰۰تومان بود،بقیه لوازم همینطور،سینک ظرفشویی دو قلو به ۱/۲۰۰/۰۰۰رسیده!!!!اگر الان نخری شش ماه بعد حداقل ۲۰%باید بیشتر پول پرداخت کنی در خوشبینانه ترین حالت!!!همه چیز این دولت برعکس جواب میده بگه ارزون میشه گرون،بگه کنترل میکنیم یعنی صد در صد صفحه از دستشان در رفته همه سخنان برعکسه!!!!

    • بدون نام

      صبر کردن اشتباه است تا زمانیکه دلار ارزان نشود مسکن ارزان نخواهد شد بلکه گرانتر خواهد شد این پول مملکت است که بی ارزش شده وگرنه کالاها همان کالاهاست

    • رها

      مگه پولی هم هست خونه 50متری 5سال ساخت تو شهرارا یه محله متوسط یک میلیارد تومان ...هر جای دنیا بگی یا به جرم دروغ گفتن میندازنت زندان یا به خاطر توهم میندازنت تیمارستان

    • بدون نام

      الان این شد راهکار؟خودرو هم گفتید ارزون میشه نخرید.دولت بخواد ارزون کنه براش یه روزه کاری نداره

    • بدون نام

      خدا کنه برای یک بار هم که شده به حرفتون عمل کنید ما صبرمان زیاده منتظر میمونی اما اینو بد کنید عمر حضرت نوح نداریم.

    • بدون نام

      قبر بخریید داره گرون میشه تو بیابونا قم قبر صد ملیون تومن ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج