۸۸۱۳۲۰
۵ نظر
۵۰۱۶
۵ نظر
۵۰۱۶
پ

صحبت‌های «مظهر خالقی» در اختتامیه مشاهیر کُرد

موسیقیدان و هنرمند کردستانی گفت: کنگره مشاهیر کرد طلیعه یک حرکت فرهنگی بزرگ است که جلوه رستگاری انسانیت را به نمایش گذاشت.

خبرگزاری مهر: مظهر خالقی، موسیقیدان و هنرمند کردستانی عصر امروز در مراسم اختتامیه نخستین کنگره بین المللی مشاهیر کرد که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: افکار با هم زیستن و افکار همدیگر را قبول کردن در این کنگره به خوبی نمایان شد چرا که ما همه خلایق یک دست هستیم و باید این افکار را محفوظ کنیم.

وی افزود: سنندج شهر و زادگاه من است و همه به زادگاه خود افتخار می کند اما من شهرم را با مستوره اردلان می شناسم مورخ، شاعر و نویسنده بزرگ شهرم را با ایت الله مردوخ می شناسم که ما به سمت فرهنگ و هنر سوق دادند.

این موسیقیدان و هنرمند کردستانی ادامه داد: آوازه هنر کردها در ایران همانگونه که از گذشته بوده ریشه دوانده و اساس زندگی کردها تا امروز بوده است.

صحبت‌های «مظهر خالقی» در اختتامیه مشاهیر کُرد

خالقی یادآور شد: زمانی که خبر برگزاری کنگره مشاهیر کرد انتشار یافت، طلیعه این حرکت فرهنگی را از طریق دانشگاه کردستان دریافت کردم که یک حرکت انسانی بود و در این دو روز تنها حرکت انسانی بوده که دیده ام و رستگاری همه آدم ها را به نمایش گذاشته است.

وی بیان کرد: من از بچگی با آدم ها به واسطه صدایی که داشته ام ارتباط داشته ام و وقتی کسی را می بینم می دانم که نیت قلبی آنها چیست و به همین دلیل در این کنگره حضور یافتم.

گفتنی است کنگره مشاهیر کرد صبح دیروز برای معرفی و شناخت بزرگان و مفاخر عرصه فرهنگ و هنر کُرد در نقاط مختلف دنیا آغاز شد و امروز ۱۲ تیر ماه مراسم اختتامیه آن برگزار شد و طی این کنگره از ۲۵ نفر از مشاهیر کُرد و پنج نفر از کسانی که در ارتباط با موضوع کُرد و کُردشناسی فعالیت داشته اند، تجلیل شد.

ویژه برنامه‌های فرهنگی شامل شب شعر، محافل ادبی و کنسرت موسیقی در بخش جنبی کنگره مشاهیر کُرد از جمله برنامه‌های این کنگره بود که طی این دو روز اجرا شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زنده باد استاد مظهر خالقی

    • هامــون

      موسیقی کردی ریشه در اعماق تاریخ دارد،هنری که سازنده هویت آنهاست،کردها مردمانی شریف و با اصالت هستند که هنر را جز زندگی کرده اند ،امید است که تنوع اقوام ایرانی همیشه با اتحاد و دوستی همراه باشد؛به دور از تفرقه توهین و نادیده گرفته شدن و حرکت به سمت تمرکز زدایی امکانات از مرکز به سوی تمام قومیتها

    • بدون نام

      جانم استاد هر بژی استاد خالقی عزیز باعث افتخارمونی

    • رضا

      درود بر استاد مظهر خالقی دوست داشتنی

    • فرشید

      مظهر خالقی بینظیره صدای مخملی مختص این خواننده کرد و انسان بزرگوار است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج