جاباما
۸۸۱۵۰۹
۱۵ نظر
۵۰۰۴
۱۵ نظر
۵۰۰۴
پ

واکنش شورای شهر تهران به نامه پریناز ایزدیار

انتشار نامه‌ای سرگشاد از سوی پریناز ایزدیارخطاب به اعضای شورای شهر تهران در مورد کودکان کار و زباله گردی کودکان، واکنش حجت نظری، عضو شورای شهر تهران را به دنبال داشت.

مهر نوشت: انتشار نامه‌ای سرگشاد از سوی پریناز ایزدیارخطاب به اعضای شورای شهر تهران در مورد کودکان کار و زباله گردی کودکان، واکنش حجت نظری، عضو شورای شهر تهران را به دنبال داشت.

صبح دیروز پریناز ایزدیار نامه‌ای سرگشاده در اینستاگرام ش منتشر کرده که مخطابش اعضای شورای شهر تهران بودند. او در بخشی از این نامه نوشت: «از شما اعضای محترم شورای شهر که لاجرم به رأی مردم تهران، بهشتی شدید یک درخواست داریم؛ در یکی از روزهای این تابستان داغ صندلی‌های تصمیم‌گیری شهر را رها کنید، ما نیز همراه شما خواهیم آمد، فقط برای چند لحظه، چند ثانیه، سر خود را داخل یکی از سطل‌های زباله شهری بگیریم بی‌آنکه دست داخل آن کنیم. اگر طاقت آوردیم، اگر نفس کشیدیم، اگر زنده ماندیم، برویم دنبال کار و زندگی‌مان.
منتخبان گرامی مردم، وقت آزمون و خطا نیست، وقت آن است که رنج این کودکان را دریابیم و دل‌های رنجور و شکسته‌شان را تیمارداری کنیم.

ما مردم این شهر قول می‌دهیم مسئولیت شهروندی خود را به جا آورده و در تفکیک زباله از مبدأ کوشا باشیم از شما نیز می‌خواهیم برای حل مساله زباله‌گردی کودکان هیچ امروزی را به فردا نسپارید و باور کنید فردا حتماً دیر است.»

در واکنش به نامه این هنرمند، حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران نیز در اینستاگرام خود نوشت: «مساله زباله‌گردی و مهم‌تر از آن، کودک کار، معضلی‌ست که از سال‌ها پیش، نه‌تنها پایتخت بلکه بسیاری از شهرهای کشور درگیرش هستند. در این حوزه نهادهای مختلف از جمله سازمان بهزیستی، وزارت کشور، شهرداری‌ها و امثال این‌ها مسئول‌اند و اقداماتی هم در طول سالیان انجام داده‌اند.

بنده نیز از ابتدای مسئولیتم در شورای شهر تهران، ری و تجریش در بخش‌های مختلف و به‌ویژه در کمیته مشارکت‌های مردمی شورای شهر و نیز ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد تهران که مسئولیتش را برعهده دارم، به دنبال راهکاری کارآمد و پایدار برای حل این مشکل بوده و هیچگاه کودکان کار و زباله گردی در تهران را رد نکرده یا نادیده نگرفته‌ام.»

نظری در ادامه پست اینستاگرامش آورده است: امروز مطلع شدم که سرکار خانم پریناز ایزدیار، هنرمند دغدغه‌مند کشورمان در صفحه اینستاگرام‌شان مسائلی را در مورد کار کودکان مطرح کرده و در بخشی از آن نوشته‌اند: «در یکی از روزهای این تابستان داغ صندلی‌های تصمیم‌گیری شهر را رها کنید، ما نیز همراه شما خواهیم آمد، فقط برای چند لحظه، چند ثانیه، سرخود را داخل یکی از سطل‌های زباله شهری بگیریم بی آنکه دست داخل آن کنیم. اگر طاقت آوردیم، اگر نفس کشیدیم، اگر زنده ماندیم، برویم دنبال کارمان.» از پیشنهادشان استقبال می‌کنم.

هرچند معتقدم باید راهکاری اساسی برای حل این معضل بیابیم، اما شخصاً و از طریق دفترم در شورای شهر تهران پیگیر هستم تا علاوه بر اجرای چالش نمادینی که خانم ایزدیار به آن دعوتمان کردند و بی‌تردید اجرای آن، گره‌ی از کار کودکان کار باز نمی‌کند، بتوانیم در جلسه‌ای مشترک با ایشان و دیگر هنرمندان دغدغه‌مند راهکارهای‌شان برای حل این معضل بررسی کنیم. امیدوارم با توجه به مسئولیت اجتماعی که این هنرمندکشورمان برعهده دارند، در ادامه مسیر به‌خصوص در فرهنگ‌سازی در حوزه پسماند نیز با ما همراه باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه مردم پیشنهاد و راهکار بدن که شما چکار بکنید . پس شماها پشت اون میزهای گران قیمت و با مسئولیت چه غلطی دارین میکنین؟

    • سوری

      خانم پریناز ایزد یار تصورمیفرمائید چه تصمیمی می‌ گیرندمامورانشان را سراغ‌ این افراد میفرستندوآنان رازیرمشت ولگد میگیرند تاکسی ازشان انتقاد نکند خودشان نمی بینند

    • بدون نام

      مشکل ما اینکه همیشه برای هر معضلی چندین نهاد مسئول هستند و لاجرم هیجکدوم کاری انجام نمیدن و به یکدیگر واگذار میکنند.
      تمام..

    • بی نام

      این دغدغه ای مهم و اساسی است ولی وقتی به چند نهاد و سازمان واگذار میشود میتوان ناامید به اصلاح و رفع آن شد تجربه این را ثابت کرده که هر سازمان یا نهاد پاس به دیگری می کند و طفره می رود شاید اگر محلهایی توسط مردم و خودجوش برای حمایت این کودکان در نظر گرفته شود بتوان به ساماندهی آنها سریعتر امیدوار بود

    • بهرامی

      استاد محترم ایشان اشاره کردند چرا مسوُلین دخیل در این کار را که قصور می کنند دعوت به همکاری نمی کنید اسم آنها را ببرید که مردم بدانند چه هستند

    • ایرانی

      آقای نظری بیسواد.منظور خانم ایزدیار این نیست که واقعا بری اون کله بدرد نخورتو بکنی سطل آشغال.که میگی من آماده ام.بیچاره اماده گیتو برای کمک به این بچه‌های بیگناه ومعصوم اعلام کن

      پاسخ ها

      • احسان

        عالی بود... آخه یه آدم تا چه حد میتونه سبک مغز و نادان باشه

    • ایرانی

      آقای نظری بیسواد.منظور خانم ایزدیار این نیست که واقعا بری اون کله بدرد نخورتو بکنی سطل آشغال.که میگی من آماده ام.بیچاره اماده گیتو برای کمک به این بچه‌های بیگناه ومعصوم اعلام کن

    • بدون نام

      تابیکاری وفقرنجومی باش به خاطروجوداینهمهملیون ملیون افغانی بودجه ومنابع شغلامون اشغال کردن وبیکار این چیزهاطبیعی واین هنرمنداصل ول کردن به فرع چسبیدن ازاتاقشون بیرون نیوندن ببینن چه خبرتومملکت

    • ایرانی

      از کوزه همان برون تراود که در اوست
      از مغلطه کردن چیزی در نمیاد

    • بدون نام

      برای مدیریت پسماند های شهری خیلی خوبه که از شهرداری اصفهان الکو بگیرید تو اصفهان سالهاست که زباله ها از خود منازل تفکیک میشه و هیچ زباله گردی حداقل خود من سال هاست ندیدم

      پاسخ ها

      • احسان

        مشکل اساسی تر از این حرفهاست. اگه زباله گردی نکنن کارهای دیگری می کنند.

      • بدون نام

        شهرداری تهران در قبال دریافت هزینه جمع آوری زباله به وظیفه ونظارت در این خصوص عمل نمیکند الان چند شب است دیگر زباله ها رو از درب منزل جمع آوری نمیکنند چون این کار به شرکت های خصوصی واگذار شده واز کارگران افغانی در این مورد استفاده میشود شاید بدلیل کوچ افغانها به کشورشان وکمبود نیروی در خدمات شهری در منطقه ۱۷ کار جمع آوری زباله به کندی وبعضا اصلان جمع آوری نمیشود.
        تحریمهای امریکا به کجا کشید.

    • بدون نام

      آقایان وخانمهای عضو شورای شهر
      شما بفرمائید بعد از انتخابات شورای شهر در کجا وبا کدام موکل خود دیدار داشتید وبه مشکلات آنها توجه کردید شما فقط در زمان انتخابات شوراها حرفهای قشنگ میزنید ولی بعد به قول ایتن هنرمند ارجمند بهشت که به نامتان خورد دیگر احدی را نمیشناسید وعده ما در انتخابات آتی کشور.

    • بدون نام

      آقایان وخانمهای عضو شورای شهر
      شما بفرمائید بعد از انتخابات شورای شهر در کجا وبا کدام موکل خود دیدار داشتید وبه مشکلات آنها توجه کردید شما فقط در زمان انتخابات شوراها حرفهای قشنگ میزنید ولی بعد به قول ایتن هنرمند ارجمند بهشت که به نامتان خورد دیگر احدی را نمیشناسید وعده ما در انتخابات آتی کشور.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج